Business & Finance Κυριακή 13/02/2022, 18:04
ΚΟΣΜΟΣ

Ambassador Bridge: Γιατί είναι τόσο σημαντική για τις οικονομίες ΗΠΑ – Καναδά;

Ambassador Bridge: Γιατί είναι τόσο σημαντική για τις οικονομίες ΗΠΑ – Καναδά;

Ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος των ΗΠΑ δεν είναι η Κίνα ή το Μεξικό. Είναι ο Καναδάς.

Και η γέφυρα Ambassador Βridge (Γέφυρα Πρεσβευτή), που χωρίζει τις ΗΠΑ από τη γείτονα χώρα στα βόρεια, μπορεί να αποτελεί το πιο σημαντικό από οικονομικής άποψης οδικό τμήμα μήκους περίπου τριών χιλιομέτρων στο δυτικό ημισφαίριο. Ωστόσο, μέχρι την προηγούμενη εβδομάδα δεν προσείλκυε ιδιαίτερο ενδιαφέρον με δεδομένο τον κρίσιμο ρόλο που διαδραματίζει στις οικονομίες των δύο χωρών.

Αγαθά συνολικής αξίας 664 δισ. δολαρίων διακινήθηκαν μεταξύ των δύο χωρών πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Εμπορίου των ΗΠΑ. Η πολιτεία του Μίσιγκαν εκτιμά ότι το 30% του συνόλου μετακινήθηκε πάνω από την ιδιωτική γέφυρα Ambassador Bridge που συνδέει το Ντιτρόιτ με το Ουίνδσορ, στο Οντάριο. Υπολογίζεται ότι 10.000 επαγγελματικά οχήματα διασχίζουν τη γέφυρα καθημερινά. Όχι όμως την περασμένη εβδομάδα.

Οι διαδηλωτές εξοργισμένοι από την εντολή του υποχρεωτικού εμβολιασμού στον Καναδά ουσιαστικά έκλεισαν τη γέφυρα από το βράδυ της Δευτέρας σταματώντας την ροή των εμπορευμάτων πάνω από τη γέφυρα αποκλείοντας τις ράμπες στην καναδική πλευρά. Οι επιχειρήσεις σήμαναν συναγερμό σχετικά με το τεράστιο κόστος που προκλήθηκε από το κλείσιμο, όμως η γέφυρα δεν έχει ανοίξει μέχρι στιγμής, παρότι η καναδική αστυνομία απομάκρυνε διαδηλωτές και οχήματα.

Οι οικονομίες του Καναδά και των ΗΠΑ είναι στενά συνδεδεμένες κατά τρόπο που οι πολίτες και των δύο πιθανώς δεν αντιλαμβάνονται ή θεωρούν δεδομένους.

Δεδομένου ότι τα αγαθά διασχίζουν τα σύνορα με περιορισμένους δασμούς ή άλλους φόρους, τα εργοστάσια στη μία πλευρά των συνόρων εξαρτώνται από προμηθευτές από την άλλη. Οι ειδικοί λένε ότι δεν υπάρχει αυτοκίνητο που κατασκευάζεται στις ΗΠΑ χωρίς καναδικά ανταλλακτικά και το αντίστροφο.

Αν και ο Καναδάς δεν έχει δική του τοπική αυτοκινητοβιομηχανία, φιλοξενεί εργοστάσια για τις περισσότερες από τις μεγαλύτερες παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες που εξυπηρετούν τη Βόρεια Αμερική, όπως General Motors, Ford, ο μητρικός όμιλος της Chrysler, Stellantis, Toyota και Honda.

Το 2021, οι ΗΠΑ εισήγαγαν περισσότερα από ένα εκατομμύριο ολοκληρωμένα οχήματα από τον Καναδά, αξίας περίπου 25 δισ. δολαρίων. Ο Καναδάς, με περίπου το ένα ένατο του πληθυσμού των ΗΠΑ, εισήγαγε 750.000 αμερικανικά οχήματα, αξίας περίπου 14 δισ. δολαρίων στο ίδιο χρονικό διάστημα, σύμφωνα με στοιχεία της IHS Markit.

«Ουσιαστικά, οι αλυσίδες εφοδιασμού αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν τα σύνορα αυτά σαν να ήταν εθνικά και όχι διεθνη σύνορα», δήλωσε ο Bernard Swiecki, διευθυντής στο Κέντρο Έρευνας Αυτοκινήτου, think tank στο Μίσιγκαν. 

Η δυσκολία μετακίνησης αγαθών μεταξύ των δύο χωρών αυτή την εβδομάδα έχει δημιουργήσει μια σειρά από οικονομικά προβλήματα, και όχι μόνο στο Μίσιγκαν, όπου οι εργαζόμενοι έχασαν αυτή την εβδομάδα περίπου 51 εκατ. δολάρια σε μισθούς λόγω του αποκλεισμού ή στο Ουίνδσορ του Οντάριο, που θεωρείται το Ντιτρόιτ του Καναδάς.

moneyreview.gr με πληροφορίες από CNNMoney.com

Διαβάστε επίσης:

Μία πόλη που δεν μπορεί να ησυχάσει 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News