Βερολίνο: Ετοιμο το νέο αεροδρόμιο με καθυστέρηση δέκα ετών
Αύριο ανοίγει τελικά το νέο διεθνές αεροδρόμιο του Βερολίνο με καθυστέρηση περίπου δέκα ετών, μετά από μία «περιπέτεια» που καταδεικνύει το χάος που επικράτησε όσον αφορά στην κατασκευή του.
Το νέο αεροδρόμιο Brandenburg, στα νοτιοανατολικά της πόλης, αναμένεται να σηματοδοτήσει μία εποχή στα ταξίδια για την πόλη του Βερολίνου. Μετά την ενοποίησή του το 1990, εξυπηρετείτο με τρία μικρότερα αεροδρόμια, Tegel και Tempelhof, έως ότου οι αρχές αποφάσισαν την κατασκευή ενός σύγχρονου διεθνούς αεροδρομίου. Το Tempelhof έκλεισε κάποια στιγμή, με αποτέλεσμα το Βερολίνο να εξυπηρετείται από δύο μόνο απηρχαιωμένα αεροδρόμια που στερούνταν τόσο του μεγέθους όσο και των κατάλληλων διασυνδέσεων με άλλες πρωτεύουσες.
Το Brandenburg είχε προγραμματιστεί αρχικά να τεθεί σε λειτουργία το 2011. Ομως μία σειρά από λάθη προγραμματισμού και κατασκευών προκάλεσε αρκετές καθυστερήσεις μαζί και αύξηση του κόστους. Αρχικά αναμενόταν να κοστίσει στους φορολογουμένους 2 δισ.ευρώ, ποσό που αναθεωρήθηκε πολλάκις με αποτέλεσμα σήμερα να ανέρχεται στα 6,5 δισ.ευρώ.
Σε μία χώρα που έχει να υπερηφανεύεται για την ακρίβεια και την τελειότητα των κατασκευών της, η σειρά αυτή των καθυστερήσεων στο νέο αεροδρόμιο έχει πυροδοτήσει έντονες επικρίσεις. Το αεροδρόμιο όμως δεν είναι η μοναδική υπόθεση που μπαίνει στο στόχαστρο καθώς έχουν υπάρξει καθυστερήσεις με συνεπακόλουθη αύξηση κόστους και σε άλλα έργα υποδομών. Αναλυτές αναφέρουν ότι η διαδικασία σχεδιασμού του νέου αεροδρομίου ήταν προβληματική από το ξεκίνημά της. Οι τοπικές αρχές του Βερολίνου και η διοίκηση του ίδιου του αεροδρομίου αποφάσισαν να μην αναθέσουν το έργο σε έναν μόνο κατασκευαστικό όμιλο, μοιράζοντάς το σε πολλές πλευρές προκειμένου να διασφαλίσουν ότι και οι μικρότερες τοπικές επιχειρήσεις θα μπορούσαν να ωφεληθούν από τη συμμετοχή τους.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News