O Mπάιντεν με ντουντούκα στις απεργίες κατά των αυτοκινητοβιομηχανιών
Περίπου 12.700 εργάτες μέλη του συνδικάτου UAW συνεχίζουν την απεργία σε τρία μεγάλα εργοστάσια
![O Mπάιντεν με ντουντούκα στις απεργίες κατά των αυτοκινητοβιομηχανιών](https://www.moneyreview.gr/wp-content/uploads/2023/09/biden_ntountouka_uaw_-_AP-768x480.jpg)
Για πρώτη φορά στην ιστορία των ΗΠΑ ένας πρόεδρος, ο Τζο Μπάιντεν, στάθηκε στο πλευρό των διαδηλωτών της United Auto Workers τη 12η ημέρα της απεργίας τους κατά των τριών μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών.
«Τα κέρδη-ρεκόρ (των αυτοκινητοβιομηχανιών) δεν μοιράστηκαν με δίκαιο τρόπο» με τους εργαζομένους, υπογράμμισε προ ημερών ο Αμερικανός πρόεδρος και κάλεσε τις αυτοκινητοβιομηχανίες να ανταμείψουν τους εργαζόμενους, όπως ακριβώς αυξήθηκαν οι μισθοί των στελεχών.
Μεταξύ άλλων τα αιτήματα της UAW είναι η αύξηση των μισθών κατά 40% και πλήρη μεροκάματα για 32ωρη εβδομαδιαία εργασία.
![O Mπάιντεν με ντουντούκα στις απεργίες κατά των αυτοκινητοβιομηχανιών-1](https://www.kathimerini.gr/wp-content/uploads/2023/09/2023-09-26T174028Z_2093950566_RC2HG3AOFEPY_RTRMADP_3_AUTOS-LABOR-UAW-BIDEN.jpg?1695750869522)
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ιστορικοί δεν μπορούν να ανακαλέσουν περίπτωση κατά την οποία ένας εν ενεργεία πρόεδρος συμμετείχε σε μια συνεχιζόμενη απεργία, ακόμη και κατά τη διάρκεια της θητείας των πιο φιλο-συνδικαλιστών προέδρων, όπως ο Φράνκλιν Ντελάνο Ρούσβελτ και ο Χάρι Τρούμαν.
Περίπου 12.700 εργάτες μέλη του συνδικάτου UAW συνεχίζουν την απεργία στο πλαίσιο μιας συντονισμένης εργατικής κινητοποίησης με στόχο τρία εργοστάσια συναρμολόγησης στις ΗΠΑ -ένα καθεμιάς από τις τρεις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ (Detroit Three) αφού η ισχύς των προηγούμενων τετραετών εργασιακών συμβάσεων εξέπνευσε προ ημερών.
Οι απεργίες έχουν σταματήσει την παραγωγή σε τρία εργοστάσια στο Μίσιγκαν, το Οχάιο και το Μισούρι, στα οποία παράγονται τα Ford Bronco, Jeep Wrangler και Chevrolet Colorado, καθώς και άλλα δημοφιλή μοντέλα.
Πηγή: kathimerini.gr
Διαβάστε επίσης:
Συνεχίζονται οι συναντήσεις αυτοκινητοβιομηχανιών – συνδικαλιστών – Τι λέει ο πρόεδρος της UAW
Γιατί οι Αμερικανοί δεν αγοράζουν κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
ΗΠΑ: Έως και 12 δισ. δολ. για αναβάθμιση των εργοστασίων αυτοκινήτων για EVs
Γιατί ο Μάσκ και ο Μπάιντεν λατρεύουν την ηλεκτροκίνηση αλλά δεν θέλουν ο ένας τον άλλον;