Κόσμος Τετάρτη 15/02/2023, 14:20
ΚΟΜΙΣΙΟΝ

Παραπομπή Ελλάδας στο ΔΕΕ για μη συμμόρφωση με τους κανόνες για τις σιδηροδρομικές μεταφορές

Παραπομπή Ελλάδας στο ΔΕΕ για μη συμμόρφωση με τους κανόνες για τις σιδηροδρομικές μεταφορές

Στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης παραπέμπει την Ελλάδα η Κομισιόν, καθώς δεν εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου.

Ειδικότερα, στο πλαίσιο της οδηγίας 2012/34/ΕΕ, η χώρα όφειλε να εξασφαλίσει συμβατική συμφωνία μεταξύ της εθνικής αρμόδιας αρχής και του ΟΣΕ το αργότερο έως τις 16 Ιουνίου του 2015 και τη δημοσίευσή της εντός ενός μηνός. Ωστόσο, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, εξακολουθεί να λείπει τέτοιου είδους συμφωνία. 

Σημειώνεται πως η Επιτροπή κίνησε διαδικασία επί παραβάσει κατά της Ελλάδας τον Δεκέμβριο του 2020 και απέστειλε αιτιολογημένη γνώμη τον Δεκέμβριο του 2021. Δεδομένου ότι η Ελλάδα εξακολουθεί να παραβιάζει την οδηγία, η Επιτροπή αποφάσισε τώρα να παραπέμψει την υπόθεση στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Κατά την Κομισιόν, η σύναψη και δημοσίευση της εν λόγω συμφωνίας κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική για τη διαφάνεια των επικείμενων έργων στο δίκτυο σιδηροδρομικής υποδομής. Η συμφωνία θα πρέπει να περιέχει ουσιαστικές διατάξεις, όπως αναφορικά με το ύψος των κονδυλίων που διατίθενται για τις υπηρεσίες υποδομής, καθώς και στόχους επιδόσεων προσανατολισμένους στους χρήστες (για παράδειγμα, ταχύτητα γραμμής, ικανοποίηση πελατών ή προστασία του περιβάλλοντος).

Οι συμφωνίες τέτοιου είδους επίσης καλύπτουν όλες τις πτυχές διαχείρισης της υποδομής, τις οικονομικές υποχρεώσεις του κράτους μέλους, τις απαιτήσεις αποδοτικότητας για τον διαχειριστή υποδομής, τις υποχρεώσεις υποβολής αναφορών και τους κανόνες για την αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης και σοβαρών διαταραχών σε λειτουργίες. Περιλαμβάνουν επίσης διορθωτικά μέτρα που πρέπει να λαμβάνονται σε περίπτωση που ένα από τα μέρη παραβαίνει τις συμβατικές του υποχρεώσεις ή, σε εξαιρετικές περιστάσεις, σε περίπτωση που επηρεάζεται η διαθεσιμότητα δημόσιας χρηματοδότησης. Τέλος, περιλαμβάνουν ένα πενταετές χρηματοδοτικό πλαίσιο για την κατασκευή, την αναβάθμιση και τη συντήρηση της σιδηροδρομικής υποδομής, το οποίο καθιστά προβλέψιμη τη δημόσια χρηματοδότηση. 

ΕΔΩ θα βρείτε την οδηγία 2012/34/ΕΕ.

moneyreview.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΧΕΙΑ
2012/34/ΕΕ

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News