Σοκολάτα χωρίς κακάο: Η start-up που φτιάχνει κλιματικά ουδέτερο φαγητό
Θα τρώγατε ποτέ σοκολάτα χωρίς κακάο και φυστικοβούτυρο χωρίς φυστίκια ή θα πίνατε ποτέ καφέ που δεν είναι φτιαγμένος από κόκκους καφέ;
Και όμως, τα τρόφιμα αυτά υπάρχουν και φτιάχνονται από μια start-up η οποία ανακοίνωσε σήμερα ότι εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους 36 εκατ. δολαρίων για το εγχείρημά της.
Η Voyage Foods περηφανεύεται ότι φτιάχνει «κλιματικά ουδέτερο» φαγητό. Μέχρι στιγμής παράγει μόνο τα τρία προαναφερθέντα προϊόντα: τη σοκολάτα, το φυστικοβούτυρο και τον καφέ χωρίς το βασικό συστατικό τους.
Η εταιρεία τεχνολογίας τροφίμων αναφέρει ότι τα προϊόντα της έχουν ίδια μοριακή σύνθεση με την… κανονική σοκολάτα, καφέ και φυστικοβούτυο, ενώ δεν έχουν εννιά από τα βασικά αλλεργιογόνα.
Φτιάχνονται από έναν συνδυασμό εντελώς φυσικών συστατικών που παράγονται με βιώσιμο τρόπο, ενώ η γεύση και η τιμή τους είναι παρόμοια με τα αντίστοιχα προϊόντα που μιμούνται.
Για παράδειγμα, η σοκολάτα φτιάχνεται από σπόρους σταφυλιών, αλεύρι, ζάχαρι, λιπαρά και φυσικές γεύσεις.
«Αν φας έναν ωμό σπόρο κακάο, δεν έχει καμία σχέση η γεύση του με αυτή τη σοκολάτας. Η σοκολάτα βασίζεται στην επεξεργασία. Εμείς δημιουργούμε ένα προϊόν ως απάντηση στην απειλή που αντιμετωπίζουν οι αγρότες: Είναι όλο και πιο δύσκολη η καλλιέργεια κακάο, με τις σοδειές ανά εκτάριο να μην είναι οικονομικά βιώσιμες», αναφέρει ο CEO και ιδρυτής της εταιρείας, Άνταμ Μάξγουελ.
Πέρα από αυτό, η επιχείρησή του αναφέρει ότι οι τιμές καφέ έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια λόγω της κλιματικής αλλαγής, ενώ η παραγωγή κακάο έχει τη μεγαλύτερη κατανάλωση νερού από όλα τα υπόλοιπα σπαρτά και είναι γνωστό ότι σε αυτήν εργάζονται και παιδιά.
Η Voyage Foods έχει μέχρι στιγμής εξασφαλίσει συνολικά 41,7 εκατομμύρια δολάρια σε χρηματοδότηση. Γενικότερα, η αγορά «ηθικών» τροφίμων αναμένεται να αναπτυχθεί και να φτάσει τα 727 δισ. δολάρια έως το 2025.
Η εταιρεία σκοπεύει σύντομα να λανσάρει τα προϊόντα της στο λιανικό εμπόριο. Το πρώτο της προϊόν, το φυστικοβούτυρο χωρίς φυστίκια, θα φτάσει στα ράφια κάποιων φυσικών και διαδικτυακών καταστημάτων το δεύτερο τρίμηνο του 2022, ενώ η σοκολάτα θα εμφανιστεί στην αγορά το τρίτο τρίμηνο του φετινού έτους.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Από το αγρόκτημα στο πιάτο: Διαβούλευση για ένα πιο βιώσιμο σύστημα τροφίμων από την ΕΕ
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News