Porsche: Επένδυσε σε startup και τη μεταμόρφωσε σε «μονόκερο»
Η Porsche ηγήθηκε ενός γύρου χρηματοδότησης ύψους 400 εκατ. δολαρίων σε αμερικανική startup, με τη χρηματοδότηση αυτή να φέρνει την αποτίμησή της υψηλότερα του 1 δισ. δολαρίων, να αλλάζει αυτομάτως κατηγορία και να γίνεται μονόκερος (εταιρεία που η αξία της είναι ίση ή μεγαλύτερη από 1 δισ. δολάρια).
Η Group14 γιατί περί αυτής πρόκειται, είναι μια startup η οποία κατασκευάζει υλικό για μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων και όπως ανέφερε ο διευθύνοντας σύμβουλός της, Ρικ Λίμπε, κατά τη διάρκεια συνέντευξης, τα κεφάλαια αυτά θα χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή ενός δεύτερου εργοστασίου, κοντά στο ήδη υπάρχον στο Γούντινβιλ στις ΗΠΑ.
Ο ίδιος χαρακτήρισε το υλικό ανόδου πυριτίου-άνθρακα της εταιρείας ως μια «τεχνολογία μετασχηματισμού», η οποία θα δίνει τη δυνατότητα στις μπαταρίες να φορτίζουν πιο γρήγορα και να αποθηκεύουν περισσότερη ενέργεια, σε σχέση με τις μπαταρίες που έχουν γραφίτη.
Οι περισσότερες μπαταρίες ιόντων λιθίου στα σημερινά ηλεκτρικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούν ανόδους από γραφίτη, ένα μέταλλο το οποίο προέρχεται κυρίως από την Κίνα και σε μικρότερες ποσότητες από την Ιαπωνία και τον Καναδά.
Σύμφωνα με τον Λίμπε, οι μπαταρίες της Group14 χάρη στην άνοδο πυριτίου-άνθρακα μπορούν να αποθηκεύσουν έως και 50% περισσότερη ενέργεια, έτσι μπορούν να παρέχουν την ίδια εμβέλεια όπως οι υπάρχουσες μπαταρίες με ανόδους γραφίτη, όμως με λιγότερες κυψέλες, κάτι που μειώνει αισθητά τόσο το κόστος όσο και το μέγεθος της μπαταρίας.
Το υλικό της Group14 έχει δοκιμασθεί από τις κατασκευάστριες Storedot και Farasis. Μάλιστα, όπως τόνισε, η μπαταρία της Storedot με το υλικό της Group14 μπορεί να φορτίσει έως και το 80% της χωρητικότητάς της σε 10 λεπτά, ενώ δύναται να πραγματοποιήσει γρήγορη φόρτιση σε πέντε λεπτά.
Όπως ανέφερε ο Λίμπε, η εταιρεία του θα προμηθεύει με το υλικό της τη θυγατρική της Porsche, Cellforce, όπως και την ευρωπαϊκή κατασκευάστρια μπαταριών, InoBat.
Στο παρελθόν μια σειρά από εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν επενδύσει στη Group14, όπως οι ATL, BASF, Showa Denko, Cabot και SK Material.
moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters
Διαβάστε επίσης:
«Χειρόφρενο» στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα λόγω Ουκρανίας
Maserati: «Στροφή» στην ηλεκτροκίνηση για την ιστορική αυτοκινητοβιομηχανία
Ανάπτυξη δύο ταχυτήτων στην ευρωπαϊκή ηλεκτροκίνηση
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News