Metaverse: Ποιες ελληνικές start ups «κυνηγούν» τις ευκαιρίες των 13 τρισ. δολαρίων
Η «επόμενη γενιά του Διαδικτύου», το metaverse, αποτελεί μία αγορά, η αξία της οποίας θα μπορούσε να φτάσει έως και τα 13 τρισ. δολάρια έως το 2030, σύμφωνα με νέο report της Citi, με την ονομασία «Metaverse and Money, Decrypting the Future». Στο report, η Citi σημειώνει, μάλιστα, ότι οι συνολικοί χρήστες του metaverse θα μπορούσαν να φτάσουν έως και τα πέντε δισεκατομμύρια. «Ωστόσο, για να φτάσει η αγορά σε αυτό το επίπεδο, θα απαιτηθούν επενδύσεις σε υποδομές», σημειώνει το report, αναφέροντας συγκεκριμένα ότι «θα χρειαστούν επενδύσεις σε τομείς όπως η πληροφορική, η αποθήκευση, η υποδομή δικτύου και οι πλατφόρμες ανάπτυξης παιχνιδιών».
To metaverse θέλει να αλλάξει τον κόσμο μας
Η πραγματικότητα είναι ότι το metaverse είναι, αυτή τη στιγμή, η μεγαλύτερη αποκεντρωμένη πλατφόρμα για τη δημιουργία και τη λειτουργία εικονικών κόσμων και κοινωνικών εμπειριών και ο πιο «καυτός» όρος στην παγκόσμια αγορά τεχνολογίας. Σύμφωνα με τη μελέτη Accenture Technology Vision 2022, με τίτλο «Meet Me in the Metaverse: The Continuum of Technology and Experience Reshaping Business», οι επιχειρήσεις πλέον στρέφονται σε ένα μέλλον διαφορετικό από αυτό για το οποίο σχεδιάστηκαν, καθώς η σύγκλιση νέων τεχνολογιών (augmented reality, blockchain, digital twin, edge computing κ.ά.) στοχεύει να αναδιαμορφώσει τις ανθρώπινες εμπειρίες. To metaverse επιτρέπει σε brands να δημιουργούν καθηλωτικές ψηφιακές εμπειρίες με τις οποίες θα μπορούν να αλληλεπιδράσουν οι πελάτες τους, ωστόσο, οι δυνατότητες και οι πιθανές χρήσεις του πραγματικά δεν έχουν όρια: από το εμπόριο, την τέχνη, τα μέσα ενημέρωσης και τη διαφήμιση, έως το gaming, την κοινωνική συνεργασία (σε επιχειρήσεις και εκπαίδευση), ακόμη και την υγειονομική περίθαλψη, το metaverse θέλει να αλλάξει κυριολεκτικά τον τρόπο που βλέπουμε τον κόσμο γύρω μας. Φανταστείτε ένα νέο ψηφιακό σύμπαν, το οποίο θα σας προσφέρει ατελείωτες δυνατότητες ώστε να το εξερευνήσετε, αλλά και να αναπτύξετε το όραμά σας στους υπόλοιπους.
Oι metaverse startups δημιουργούν καινοτομία
Οι startups που θέλουν να αφήσουν το δικό τους αποτύπωμα σε αυτή τη βιομηχανία είναι πλέον χιλιάδες, με κάποιες από αυτές να συζητιούνται ιδιαίτερα, χάρη στις λύσεις που προσφέρουν. Η ινδική NextMeet, για παράδειγμα, δείχνει τον τρόπο που θα γίνονται τα meetings του μέλλοντος, έχοντας επενδύσει στη δημιουργία μίας πλατφόρμας VR που επιτρέπει την εργασία εξ αποστάσεως, τη συνεργασία και την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Οι χρήστες, μέσω 3D avatars, μπορούν να αλληλεπιδρούν εικονικά μέσα στο metaverse, σε μία πλατφόρμα που κάνει την εργασία από το σπίτι και τη διαδικτυακή μάθηση πιο διαδραστική και πιο ελκυστική σε σύγκριση με τη χρήση μίας απλής video-conference πλατφόρμας.
Η PolkaWar είναι ακόμη μία περίπτωση metaverse startup που έχει δημιουργήσει αίσθηση. Έρχεται από τη Σιγκαπούρη και έχει δημιουργήσει μία NFT gaming platform που συνδυάζει την αποκεντρωμένη χρηματοδότηση (DeFi) με το gaming. Το game της εταιρείας επιτρέπει σε κάθε παίκτη να χτίσει τον δικό του χαρακτήρα και να συμμετάσχει στη μάχη εναντίον άλλων παικτών. Επιπλέον, περιλαμβάνει ένα NFT marketplace, όπου οι παίκτες μπορούν να πουλήσουν τα αντικείμενα, τα όπλα και τον αναβαθμισμένο εξοπλισμό τους στο παιχνίδι για κρυπτονομίσματα. Ουσιαστικά, οι παίκτες κερδίζουν το PWAR, το crypto-token της startup, με τη συμμετοχή τους, νοικιάζοντας τον εξοπλισμό τους στο παιχνίδι, καθώς και ποντάροντας τα υπάρχοντα tokens τους.
Ακόμη μία από τις πολυσυζητημένες startup της χρονιάς είναι η Zash, με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, που αξιοποιεί τις τεχνολογίες Web 3.0 για να αναπτύξει ένα κοινωνικό επενδυτικό δίκτυο ειδικευμένο στον τομέα της κρυπτογράφησης, το οποίο καθοδηγείται από τους δημιουργούς της, επιτρέποντας σε ιδιώτες επενδυτές να δημιουργούν κοινότητες και να μαθαίνουν ο ένας από τον άλλο. Η λύση της startup, αξιοποιώντας τις δυνατότητες του metaverse, έχει ως στόχο να προσελκύσει νέους επενδυτές, ιδιαίτερα από τα νεότερα δημογραφικά στρώματα.
To metaverse στην Ελλάδα
Το ενδιαφέρον για το metaverse μεγαλώνει και στη χώρα μας, με τους περισσότερους να βλέπουν θετικά αυτό τον νέο κόσμο που έρχεται. Στην Ελλάδα, σύμφωνα με έρευνα της Ebuyer, τον περασμένο χρόνο υπήρχαν 15.282 posts στα social media αναφέροντας τον εικονικό κόσμο του metaverse, με μόνο 2,36% των συζητήσεων αυτών να είναι αρνητικές. Αξίζει να σημειωθεί πως σχεδόν 30% των online συζητήσεων για το metaverse στην Ελλάδα έγιναν από γυναίκες ηλικίας 18-24.
H συζήτηση σχετικά με το metaverse στη χώρα μας φούντωσε με την εξαγορά της ελληνικής εταιρείας Accusonus, που έχει αναπτύξει ένα λογισμικό προηγμένης ηχητικής τεχνολογίας, από τη μητρική εταιρεία του Facebook, Meta Platforms. Η Accusonus είναι μία startup που ιδρύθηκε το 2013 και τα προϊόντα της χρησιμοποιούν χιλιάδες γνωστοί παραγωγοί σε όλο τον κόσμο, ανάμεσά τους και κάτοχοι Grammy που έχουν συνεργαστεί με ηχηρά ονόματα της μουσικής βιομηχανίας, όπως οι Bob Dylan, Lou Reed, Shakira κ.ά. Στόχος της εξαγοράς αυτής είναι η ελληνική startup να παρέχει τις λύσεις ήχου και βίντεο που απαιτεί ο κόσμος εικονικής πραγματικότητας που αναπτύσσουν το Facebook και η Meta. Παράλληλα, δρομολογείται και η ίδρυση θυγατρικής της Meta στην Ελλάδα, καθώς έχουν γίνει σχετικές συνεννοήσεις και με την ελληνική κυβέρνηση.
Άλλο ένα παράδειγμα ελληνικής startup που έχει μπει στον κόσμο του metaverse είναι η Magos, που επιχειρεί να «αγγίξει» τον κόσμο του μέλλοντος με το εξωσκελετικό γάντι που έχει δημιουργήσει. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2017 και έχει αναπτύξει μία συσκευή που θα είναι εμπορικά διαθέσιμη τον επόμενο χρόνο και τοποθετείται στο ανθρώπινο χέρι προκειμένου να αναπαραστήσει ψηφιακά, σε ένα περιβάλλον εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας, τις κινήσεις του. Η συσκευή δεν ψηφιοποιεί μόνο τις κινήσεις του χεριού, αλλά και την αίσθηση της αφής, με τη βοήθεια ειδικών αισθητήρων ενώ, εκτός από το hardware, η εταιρεία αναπτύσσει και το σχετικό software. Οι αγορές που στοχεύει αφορούν την εκπαίδευση, καθώς και καταστάσεις προσομοίωσης σε τομείς όπως χειρουργικές επεμβάσεις σε περιβάλλον VR, αεροδιαστημική, τηλερομποτική, αλλά και το gaming, ενώ, επιπλέον, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αποκατάσταση της κινητικότητας σε άτομα με προβλήματα στα άνω άκρα.
Το Found.ation γράφει για το MoneyReview
Διαβάστε επίσης:
Epic Games: Μπαίνει στο metaverse με χρηματοδότηση 2 δισ. δολαρίων
Η πρώτη μπύρα που ζυθοποιείται στο metaverse
Πόση ώρα θα περνάμε στο metaverse;
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News