Start Ups Τετάρτη 2/02/2022, 10:29 ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΟΝΤΗ
START UPS

Πώς οι ελληνικές startups έγιναν «global» – Ο δρόμος προς τα μεγάλα deals

Πώς οι ελληνικές startups έγιναν «global» – Ο δρόμος προς τα μεγάλα deals

Εταιρείες τεχνολογίας ελληνικών συμφερόντων που κλείνουν σχεδόν μία δεκαετία ζωής ή και λίγο περισσότερο έχουν αρχίσει να μπαίνουν στο «ραντάρ» μεγάλων κολοσσών και διεθνών επενδυτών, δημιουργώντας μια κοινότητα ελληνικών startups διεθνούς εμβέλειας.

Εάν όχι όλες, στην πλειονότητά τους αυτές οι startups έκαναν για πρώτη φορά την εμφάνισή τους κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης, τότε δηλαδή που κατέρρεαν αρκετές παραδοσιακές επιχειρήσεις και δημιουργούνταν ευκαιρίες στον κλάδο της τεχνολογίας. «Συνήθως οι εταιρείες τα πρώτα 4-5 χρόνια πρέπει να έχουν φτάσει σε ένα σημαντικό μέγεθος και έπειτα, δηλαδή τα επόμενα 5-10 χρόνια, πρέπει είτε να κλείσουν μεγάλους γύρους χρηματοδότησης είτε να εξαγοραστούν, είτε ακόμη να μπουν στο χρηματιστήριο. Είναι λογικό για κάποιες εταιρείες που ιδρύθηκαν την προηγούμενη δεκαετία να κλείνουν σήμερα σημαντικά ντιλ», σχολιάζει στην «Καθημερινή» εκπρόσωπος της αγοράς των νεοφυών επιχειρήσεων.

Την ίδια στιγμή, παράγοντες της αγοράς προαναγγέλλουν πως το 2022 θα αποτελέσει χρονιά-ρεκόρ για τις εξαγορές αλλά και τις χρηματοδοτήσεις ελληνικών startups. Η αρχή έγινε με τη Viva η οποία, αν και ιδρύθηκε το 2000, άρχισε να γνωρίζει μεγάλη ανάπτυξη και να αντλεί σημαντικά κεφάλαια από το 2014 και μετά. Ετσι, μόλις πριν από μία εβδομάδα η εταιρεία γνωστοποίησε πως η JP Morgan εξαγοράζει το 48,5% της Viva έναντι περίπου 1 δισ. δολ.

Μόλις προχθές στην αγκαλιά της αμερικανικής Prodege περιήλθε η ελληνική Pollfish, εταιρεία που ιδρύθηκε στη χώρα μας το 2013, ενώ ο αμερικανικός κολοσσός Facebook βρίσκεται κοντά στην εξαγορά της ελληνικής Accusonus, εταιρείας που ιδρύθηκε επίσης το 2013.

Το 2021 σημειώθηκε η εξαγορά της ελληνικής Lenses.io, από την Celonis, εταιρεία που ιδρύθηκε το 2016, ενώ η email marketing ελληνική εταιρεία Moosend εξαγοράστηκε την περασμένη χρονιά από την πολυεθνική Sitecore. Υπενθυμίζεται πως η Moosend συστάθηκε το 2012 από τον Γιάννη Ψαρρά και τον Παναγιώτη Μελισσαρόπουλο. Παράλληλα, το 2020 ξεχώρισε η μεγάλη επένδυση της CVC Capital στη Skroutz, αλλά και το «χρυσό» ντιλ των 360 εκατ. δολ. της InstaShop, εταιρεία που δημιουργήθηκε το 2015 από τον Γιάννη Τσιώρη και την Ιωάννα Αγγελιδάκη.

Αντίστοιχη πορεία είχε και η ελληνική εταιρεία τεχνολογίας Softomotive, που εάν και ιδρύθηκε το 2005 άρχισε να αποκτά μεγάλη δυναμική το 2013, όταν πλέον η αποκαλούμενη αγορά του Robotic Process Automation άρχισε να γίνεται όλο και πιο απαραίτητη στις επιχειρήσεις. Ετσι, το 2020 η Softomotive εξαγοράστηκε από τον αμερικανικό κολοσσό Microsoft. Το 2020 έκλεισε με το ντιλ της ελληνικής Adveos Microelectronic Systems, εταιρείας που συστάθηκε το 2015, ενώ είχε προηγηθεί και η εξαγορά της πατρινής Think Silicon από την Applied Materials. Γυρίζοντας και λίγο τον χρόνο πίσω, ξεχωρίζουν η εξαγορά της BEAT, εταιρείας που λάνσαρε τις υπηρεσίες της το 2011 αλλά και της efood, η οποία ιδρύθηκε το 2012 και εξαγοράστηκε από την Delivery Hero το 2015.

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης:

Η JP Morgan εξαγοράζει τη Viva Wallet

Και άλλη εξαγορά ελληνικής startup: Στην αμερικανική Prodege η Pollfish

Το Facebook έρχεται στην Ελλάδα: Η Meta εξαγοράζει την Accusonus και ιδρύει την Meta Hellas

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News