Pop market: Προϊόντα σούπερ μάρκετ μέσα σε 15 λεπτά
Η pop έχει αναπτύξει ήδη ένα dark store (pop store) στο κέντρο της Αθήνας
«Η διείσδυση στο online grocery είναι λιγότερο από 3% στην Ελλάδα, όταν στη Βρετανία φτάνει το 13%», τονίζει η ομάδα της pop market, της νέας startup στον τομέα του quick commerce, προκειμένου να καταδείξει ότι υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης στην ελληνική αγορά.
Μιλώντας στην «Καθημερινή της Κυριακής», ο Τάκης Μαλαβέτας της νεοσύστατης pop market -ο οποίος ήταν ιδρυτής της Home Run, του πρώτου online grocery delivery marketplace στο Λονδίνο, με πελάτες τις Tesco, Marks & Spencer, Whole Foods κ.ά- εξηγεί ότι η εταιρεία έχει αναπτύξει εφαρμογή για smartphones, την οποία λάνσαρε στα τέλη αυτής της εβδομάδας, δίνοντας τη δυνατότητα στους χρήστες να παραγγέλνουν προϊόντα (από φρούτα και λαχανικά μέχρι κρασί, κρέας και είδη περιποίησης) τα οποία προετοιμάζονται σε ειδικούς αποθηκευτικούς χώρους (dark stores), παραλαμβάνονται από τους διανομείς της pop και αποστέλλονται στους χρήστες σε λιγότερο από 15 λεπτά.
Στα χνάρια της Getir
«Πρωτοπόρος αυτού του μοντέλου ήταν η τουρκική Getir, της οποίας η κεφαλαιοποίηση άγγιξε τα 7,5 δισ. δολ., έπειτα από πρόσφατο γύρο χρηματοδότησης άνω των 500 εκατ. δολ. Η pop είναι η πρώτη αμιγώς ελληνική νεοφυής εταιρεία που φέρνει αυτό το μοντέλο στη χώρα μας». Όπως εξηγεί ο κ. Μαλαβέτας -συνιδρυτές της pop είναι ο Νικ Τελέκι, ο οποίος εργαζόταν στον τομέα των εξαγορών και των συγχωνεύσεων στη Delivery Hero, και ο Άρης Γεωργίου- πρόκειται για ένα κοστοβόρο μοντέλο δεδομένου ότι η ομάδα της pop ελέγχει όλη την εφοδιαστική αλυσίδα, αναπτύσσοντας ένα end-to-end τεχνολογικό μοντέλο.
«Αγοράζουμε απευθείας από τον παραγωγό – προμηθευτή, στοκάρουμε, επιλέγουμε τα προϊόντα από τα ράφια των δικών μας dark stores και διανέμουμε. Ο καταναλωτής έχει να επιλέξει από μία γκάμα περίπου 2.000 κωδικών, ώστε να πραγματοποιήσει τις καθημερινές του αγορές» τονίζει, προσθέτοντας: «Στόχος μας είναι να άρουμε οποιονδήποτε περιορισμό έχει ο καταναλωτής, γι’ αυτό και δεν έχουμε θεσπίσει κατώτατο όριο παραγγελίας. Το μόνο που θα τον επιβαρύνει είναι η χρέωση αποστολής των προϊόντων, που ανέρχεται στο 1 ευρώ».
Ένα dark store κάθε 2 εβδομάδες
Ανάμεσα στους στόχους της εταιρείας είναι να καταφέρει να καλύψει τουλάχιστον το 80% των επαναλαμβανόμενων αγορών που κάνει ένας καταναλωτής. Η pop έχει αναπτύξει ήδη ένα dark store (pop store) στο κέντρο της Αθήνας, ενώ κάθε 2 εβδομάδες σκοπεύει να εγκαινιάζει ένα καινούργιο μέχρι το τέλος του έτους.
«Εκτός από την Αττική εξετάζουμε και άλλες περιοχές της Ελλάδας, ανάμεσα στις οποίες μπορεί να είναι και νησιά». Όσον αφορά τη χρηματοδότηση, τα επενδυτικά κεφάλαια 468 Capital και Global Founders Capital, χρηματοδότησαν το εγχείρημα, με τον κ. Μαλαβέτα να παρατηρεί πως «ο δικός μας γύρος χρηματοδότησης είναι ο μεγαλύτερος που έχει σηκώσει μέχρι στιγμής ελληνική startup η οποία βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο ανάπτυξης (early stage). Στο πλαίσιο αυτό, μέχρι το τέλος του 2021 θα έχουμε δημιουργήσει 100 θέσεις εργασίας».
moneyreview.gr
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News