Trendyol: Ποια είναι η πρώτη decacorn της Τουρκίας
Η Trendyol είναι με διαφορά η πιο πολύτιμη startup στη γείτονα
Ένα ορόσημο για το επιχειρείν της Τουρκίας πέτυχε η startup Trendyol. Μετά τον τελευταίο γύρο χρηματοδότησης που πραγματοποίησε η τουρκική εταιρεία διαδικτυακού λιανικού και άντλησε 1,5 δισ. δολάρια, η αποτίμησή της έφθασε στα 16,5 δισ. δολάρια όντας η πρώτη τουρκική startup που γίνεται decacorn, δηλαδή νεοφυής εταιρεία με αξία άνω των 10 δισ. δολαρίων.
Η Trendyol έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον μιας σειράς υψηλού προφίλ επενδυτών, όπως ο κινεζικός κολοσσός επίσης του διαδικτυακού λιανικού εμπορίου, Alibaba, το επενδυτικό βραχίονα της SoftBank, Vision Fund 2, αλλά και τα κρατικά επενδυτικά ταμεία των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων και του Κατάρ.
Η Alibaba έχει το μεγαλύτερο μερίδιο στην τουρκική startup και μάλιστα νωρίτερα κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους, συμμετείχε με 350 εκατ. δολάρια σε Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου, που έφερε τότε την αξία της εταιρείας στα 9,4 δισ. δολάρια, λίγο χαμηλότερα από τον πήχυ των 10 δισ. δολαρίων, για να «προβιβαστεί» και να γίνει decacorn.
Μετά την ΑΜΚ αυτή, το ποσοστό της Alibaba στην τουρκική startup ανήλθε στο 86,5%.
Η Trendyol είναι με διαφορά η πιο πολύτιμη startup στη γείτονα, καθώς η μεγαλύτερη ανταγωνίστριά της, Hepsiburada, μετά την Αρχική Δημόσια Προσφορά που πραγματοποίησε τον Ιούλιο είδε την κεφαλαιοποίησή της να φθάνει στα 3,9 δισ. δολάρια, η πρώτη τουρκική εταιρεία η μετοχή της οποίας εισήλθε στο ταμπλό του Nasdaq.
Για την εταιρεία διανομής ειδών μαναβικής, Getir, ο τελευταίος γύρος χρηματοδότησης που πραγματοποίησε έφερε την αποτίμησή της στα 7,6 δισ. δολάρια.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Euromonitor η Trendyol κατέχει το 34% του διαδικτυακού εμπορίου στην Τουρκία, με την Hepsiburada να ακολουθεί με 11% και τη n11.com με 8,3%.
moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News