Startup με λύσεις για κάθε μοντέλο εργασίας
Πριν την πανδημία, η startup εταιρεία Envoy στο Σαν Φρανσίσκο πουλούσε λογισμικό με το οποίο μπορούσαν να καταγραφτούν επισκέπτες σε γραφεία. Το σύστημα κατέγραφε τους επισκέπτες και παρακολουθούσε ποιος εισερχόταν στο κτήριο.
Όταν ξέσπασε η πανδημία και ανάγκασε τους ανθρώπους να ακολουθούν μοντέλο τηλεργασίας, η Envoy προσαρμόστηκε στα νέα δεδομένα. Ξεκίνησε να καταγράφει δεδομένα για υπαλλήλους και όχι μόνο για επισκέπτες, χρησιμοποιώντας ένα σύστημα το οποίο ρωτούσε τους εργαζομένους ερωτήσεις σχετικά με πιθανά συμπτώματα ή τυχόν έκθεση στον ιό.
Τώρα, καθώς οι εταιρείες αρχίζουν να ανοίγουν ξανά και προωθούν μοντέλα εργασιακής ευελιξίας, η Envoy αλλάζει ξανά την στρατηγική της. Το τελευταίο της προϊόν, το λεγόμενο Envoy Desks, επιτρέπει στους υπαλλήλους να κάνουν κράτηση γραφείων όταν πηγαίνουν στον χώρο εργασίας τους, στο πλαίσιο μιας υπόθεσης ότι οι προκαθορισμένες θέσεις και η πενθήμερη εργασία στο γραφείο είναι φαινόμενο του παρελθόντος.
Η εταιρεία Envoy ανήκει σε μια ομάδα νεοσύστατων επιχειρήσεων οι οποίες προσπαθούν να αξιοποιήσουν την «στροφή» των ΗΠΑ προς το μοντέλο της τηλεργασίας. Εταιρείες πωλούν εφαρμογές για πιο ευέλικτα μοντέλα εργασίας, καινούρια συστήματα βιντεοκλήσεων και νέα εργαλεία για ψηφιακή σύνδεση μεταξύ ομάδων. Όπως υποστηρίζουν, με τα εργαλεία αυτά οι οργανισμοί μπορούν να μειώσουν την απόσταση μεταξύ των ομάδων που δουλεύουν από το γραφείο και αυτών που επιλέγουν να δουλεύουν από το σπίτι.
Ολοένα και περισσότερες εταιρείες ανακοινώνουν τα σχέδιά τους για εφαρμογή υβριδικών μοντέλων εργασίας, στο πλαίσιο των οποίων οι εργαζόμενοι υποχρεούνται να πάνε στο γραφείο μόνο για ένα μέρος της εβδομάδας και μπορούν να εργαστούν από το σπίτι τον υπόλοιπο καιρό. Τον Μάιο, η McKinsey πραγματοποίησε μια έρευνα σε 100 εταιρείες και διαπίστωσε ότι 9 στις 10 σχεδίαζαν να εφαρμόσουν ένα συνδυασμό τηλεργασίας και εργασίας απευθείας από το γραφείο ακόμα και έπειτα από ανακοινώσεις για ασφαλή επιστροφή στους εργασιακούς χώρους.
Η παροχή εργαλείων τηλεργασίας φαντάζει μία κερδοφόρα αγορά. Σύμφωνα με την ερευνητική εταιρεία Gartner, τον περασμένο χρόνο, διάφορες εταιρείες ξόδεψαν συνολικά 317 δισεκατομμύρια δολάρια για βελτιστοποίηση της τεχνολογίας σχετικά με την τηλεργασία. Η Gartner εκτιμά επίσης ότι οι δαπάνες θα αυξηθούν γύρω στα 333 δισεκατομμύρια δολ. φέτος.
Η Κέιτ Λίστερ, πρόεδρος της εταιρείας Global Workplace Analytics, αναφέρει ότι η τηλεργασία έχει πιθανά οφέλη για εκείνους στους οποίους ποτέ δεν ταίριαξε το μοντέλο εργασίας από το γραφείο. Αυτό συμπεριλαμβάνει γυναίκες, εθνικές μειονότητες, άτομα που έχουν ευθύνες φροντίδας, άτομα με αναπηρία καθώς και εσωστρεφή άτομα που απλώς προτιμούν να εργάζονται σε περίεργες ώρες ή σε απομόνωση.
Μαζί με άλλους, προειδοποίησε επίσης ότι η εργασία από το σπίτι μπορεί να μετατρέψει τους εργαζομένους που ακολουθούν το μοντέλο της τηλεργασίας σε «υπαλλήλους δεύτερης κατηγορίας». Εκτίμησε επίσης ότι εκείνοι οι εργαζόμενοι στους οποίους λείπει η συναδελφικότητα των συναντήσεων στο γραφείο ή ο αυθορμητισμός των συνομιλιών στους διαδρόμους του γραφείου μπορεί να βρεθούν σε θέση να λάβουν αυξήσεις και προαγωγές.
Σε αυτό ακριβώς το σημείο μπορούν να εισαχθούν τα νέα προϊόντα, υποστηρίζουν οι ιδρυτές των startup.
Ο Ρατζίβ Αιβανγκάρ, διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της εταιρείας Tandem, ηγείται μίας από τις πολλές startup λογισμικού οι οποίες έχουν δημιουργήσει εφαρμογές υπολογιστών που βοηθούν ομάδες εργαζομένων να συνεργαστούν καλύτερα και να τους βοηθήσουν να αισθανθούν σαν να βρίσκονται στο γραφείο. Ο ίδιος δήλωσε ότι το προϊόν της Tandem στοχεύει στην υποστήριξη με την ‘παρουσία’, τη δυνατότητα δηλαδή να γνωρίζει κανείς τι κάνει κάποιος συνεργάτης, ακόμα και εάν ο συνεργάτης δεν είναι στο γραφείο.
Το πρόγραμμα υπολογιστή της Tandem, το οποίο κοστίζει 10 δολ. τον μήνα για κάθε χρήστη, ενημερώνει τους εργαζομένους με τι ασχολούνται οι συνεργάτες τους και για τη διαθεσιμότητά τους. Η λίστα με τη διαθεσιμότητα των χρηστών ενημερώνεται αυτόματα, πράγμα που επιτρέπει στους εργαζομένους να γνωρίζουν εάν οι υπόλοιποι συνεργάτες τους βρίσκονται σε κλήση, γράφουν στο Google Docs ή ασχολούνται με κάτι άλλο.
Δύο startups που ασχολούνται με λογισμικά συστήματα, οι εταιρείες Pragli και Tribe λειτουργούν από το 2019 και προσφέρουν παρόμοια προϊόντα. Τα προγράμματα της Pragli επιτρέπουν τη δημιουργία μόνιμης κλήσης ή και βιντεοκλήσης στις οποίες μπορούν να συμμετάσχουν και άλλοι χρήστες. Η εταιρεία σκέφτεται να προσθέσει ένα σύστημα πληρωμής, ακόμα και εάν τώρα είναι δωρεάν. Αντίστοιχα, το λογισμικό της Tribe αναφέρει τη διαθεσιμότητα των χρηστών για να διευκολύνει την πραγματοποίηση κλήσεων μέσω της πλατφόρμας, κάτι το οποίο μέχρι στιγμής είναι προσβάσιμο μόνο με πρόσκληση.
Η startup Owl Labs που ιδρύθηκε το 2017 επίσης προσπαθεί να ξεπεράσει το θέμα της «παρουσίας». Δημιουργεί μια βιντεοκάμερα 360 μοιρών, ένα μικρόφωνο και ένα ηχείο τα οποία τοποθετούνται στη μέση ενός γραφείου συναντήσεων και αυτόματα εστιάζουν στον εργαζόμενο που μιλάει.
Η Owl Labs, οι πελάτες της οποίας τετραπλασιάστηκαν την περίοδο της πανδημίας, αναφέρει πως η κάμερα αξίας 999 δολ. ήταν μία μέθοδος που επέτρεπε στους εργαζομένους που ακολουθούσαν μοντέλο τηλεργασίας να συμμετέχουν σε συναντήσεις έχοντας τη δυνατότητα να δουν όλους τους συμμετέχοντες, χωρίς να είναι περιορισμένοι από τη μοναδική κάμερα του φορητού υπολογιστή τους. Άλλες startup εταιρείες κατέβαλαν προσπάθεια για να βελτιώσουν τις συνθήκες τηλεργασίας.
Ορισμένες εταιρείες επίσης δήλωσαν ότι τα προϊόντα τους μπορούν να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να περιηγηθούν στον χώρο τους, μιας και ολοένα και λιγότεροι εργαζόμενοι έχουν ανάγκη για συγκεκριμένοι γραφείο. Η εταιρεία Density στο Σαν Φρανσίσκο παράγει ένα προϊόν που χρησιμοποιεί αισθητήρες βάθους για να υπολογίσει πόσοι εργαζόμενοι βρίσκονται σε μια περιοχή ή σε έναν ανοιχτό χώρο. Οι εταιρείες αυτές έπειτα μπορούν να αντιληφθούν πόσο χώρο καταλαμβάνουν, και να τον αυξομειώσουν ανάλογα με τις ανάγκες τους.
Η Density επίσης προσφέρει άλλα εργαλεία τηλεργασίας. Τον περασμένο μήνα απέκτησε μια startup η οποία ασχολείται με λογισμικά συστήματα και προσφέρει μια εφαρμογή μέσω της οποίας μπορούν να πραγματοποιηθούν κρατήσεις για γραφεία και χώρο.
Πηγή: The New York Times
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News