Steven Galanis: Μία κηδεία, 40.000 διάσημοι και ένα «unicorn»
Η ιδέα του Ελληνοαμερικανού με το παρατσούκλι «ο δήμαρχος» πλέον αξίζει 1 δισεκατομμύριο δολάρια
Τι κάνουν οι ξεπεσμένοι ηθοποιοί όταν το Χόλιγουντ δεν τους καλεί πια και οι άνεργοι μουσικοί όταν η πανδημία κλείνει τα νυχτερινά μαγαζιά και τους συναυλιακούς χώρους; Για 400 ευρώ, ο David Hasselhoff μπορεί να γυρίσει ένα βίντεο όπου θα εύχεται χρόνια πολλά σε εκείνο τον φίλο σας που ήταν φανατικός του Baywatch. Και για 410 ευρώ, η Gloria Gaynor μπορεί να τραγουδήσει το «I will survive» για μία φίλη σας που μόλις χώρισε.
Η ιδέα ονομάζεται Cameo, ανήκει στον Ελληνοαμερικανό Steven Galanis και πλέον αξίζει 1 δισεκατομμύριο δολάρια.
Το Cameo είναι μία εφαρμογή που επιτρέπει στους χρήστες να πληρώσουν για προσωποποιημένα βίντεο από τις αγαπημένες τους διασημότητες. Όπως αποκάλυψε πρόσφατα ο Galanis μιλώντας στο Axios, μέσω του Cameo έχουν γυριστεί μέχρι στιγμής πάνω από 2,5 εκατ. βίντεο, με την εταιρεία να παράγει τζίρο περίπου 100 εκατ. δολαρίων πέρυσι, αφού η πανδημία εκτόξευσε τη ζήτηση για την υπηρεσία της.
Παραδόξως, αυτό το «unicorn» (όπως ονομάζονται οι startups που αποτιμώνται στο 1 δισ. δολάρια) γεννήθηκε στην κηδεία της γιαγιάς του Galanis. Ο Martin Blencowe, ατζέντης του NFL και μετέπειτα συνιδρυτής της Cameo, είχε ταξιδέψει αεροπορικώς για να παραστεί στην κηδεία στο Σικάγο. Όταν έδειξε στον Galanis το βίντεο που είχε γυρίσει ένας αθλητής του NFL για να συγχαρεί ένα στέλεχος της Nike που είχε μόλις γίνει πατέρας, εκείνος αμέσως εντόπισε μία επιχειρηματική ευκαιρία. «Ήταν μία μαγική στιγμή, σαν να άναψε μία λάμπα», θα έλεγε αργότερα στο CNBC.
Ο Galanis είχε ξεκινήσει την καριέρα του ως trader και είχε δουλέψει για το LinkedIn. Όμως, το παρατσούκλι του από το νηπιαγωγείο ακόμα ήταν «ο δήμαρχος», καθώς όπως λέει ο ίδιος, «είμαι κάποιος που του αρέσει να φέρνει τον κόσμο κοντά».
Αυτό ακριβώς έκανε το Cameo κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όταν οι διασημότητες ήταν κλεισμένες στα σπίτια τους και αναζητούσαν έναν τρόπο να συνδεθούν με τους θαυμαστές τους. Με περισσότερους από 40.000 celebrities στο χαρτοφυλάκιό του (ηθοποιούς, τραγουδιστές, αθλητές, ακόμα και πολιτικούς), το Cameo προσφέρει επιλογές που ξεκινούν από μερικά δολάρια και φτάνουν στα 2.500 δολάρια για ένα βίντεο. Συνήθως, οι χρήστες ψάχνουν ένα πρωτότυπο δώρο για κάποιο αγαπημένο τους πρόσωπο που έχει γενέθλια, όμως κάποιοι έχουν ζητήσει βίντεο ακόμα και για να χωρίσουν από τον/την σύντροφό τους.
Η μητρική εταιρεία του Cameo, Baron App, άντλησε πρόσφατα χρηματοδότηση 100 εκατ. δολαρίων από επενδυτές όπως το Vision Fund 2 της SoftBank και ο βραχίονας venture capital της Alphabet, GV. Επόμενος στόχος για τον Galanis είναι να βάλει το Cameo στο χρηματιστήριο, κάτι που όπως είπε στο CNBC, σκοπεύει να κάνει μέσα στους επόμενους 18-36 μήνες.
Κ. Σαμ.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News