Start Ups Δευτέρα 17/05/2021, 09:35
START UPS

Το app που σε αφήνει να πληρώσεις για να ελέγξεις τη ζωή ενός άλλου

Το app που σε αφήνει να πληρώσεις για να ελέγξεις τη ζωή ενός άλλου

Πώς θα αισθανόσασταν να έχετε τη δυνατότητα να ελέγχετε πολλαπλές πτυχές της ζωής ενός άλλου άτομου; Μία νέα εφαρμογή δίνει ακριβώς αυτή την ευκαιρία επί πληρωμή. Ακούγεται τρομακτικό ως προοπτική, αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι και τόσο από τη στιγμή που γίνεται με τη συναίνεση του άλλου ατόμου. Ο Μπράντον Γουόνγκ εξηγεί την δική του εμπειρία με την εφαρμογή NewNew, όπως ονομάζεται, στο BBC. 

O 24χρονος ζήτησε από τους followers του στο app να αποφασίσουν για εκείνον τι να παραγγείλει: Κινεζικό ή κορεάτικο; Όσοι θέλησαν να έχουν λόγο στην απόφαση το έκαναν πληρώνοντας 5 δολάρια για τη συμμετοχή τους στη δημοσκόπηση. Η απόφαση; Κορεάτικο. Ο ιδιος έχει χρησιμοποιήσει την εφαρμογή για να αποφασίσει για τα ρούχα που θα φορέσει, αλλά και για αποφάσεις που αφορούν την προσωπική του ζωή και πορεία, όπως λέει. Τρεις με τέσσερις φορές την εβδομάδα καταφεύγει στο NewNew. Στην τελευταία δημοσκόπηση έλαβε περισσότερες από 1700 ψήφους. 

Δημιουργός της εφαρμογής, που είναι ακόμη σε beta εκδοχή, είναι η Κόρτνι Σμιθ (στη φωτογραφία). Η ίδια περιγράφει το app της ως «ανθρώπινη χρηματιστηριακή αγορά στην οποία αγοράζεις μετοχές στη ζωή πραγματικών ανθρώπων, για να ελέγξεις τις αποφάσεις τους και να παρακολουθήσεις το αποτέλεσμα». Στοχεύει κυρίως σε δημιουργούς- συγγραφείς, μουσικούς, εικαστικούς, σχεδιαστές μόδας ή bloggers. Έχει σχεδιαστεί ώστε να τους δίνει την ευκαιρία να επικοινωνούν με τους ακολούθους τους και όσους ενδιαφέρονται για το έργο τους και να λαμβάνουν τη γνώμη τους για τις αποφάσεις τους. Ωστόσο αρκετοί χρήστες δεν περιορίζονται στο να ζητήσουν συμβουλή για το έργο τους, αλλά καλούν τους άλλους να αποφασίσουν για διλήμματα της προσωπικής τους ζωής. 

Επιπλέον πέρα από τη συμμετοχή σε ψηφοφορίες, οι followers μπορούν καταβάλλοντας τουλάχιστον 20 δολάρια ή και περισσότερα, να ζητήσουν σε έναν δημιουργό του NewNew να κάνει κάτι της δικής τους επιλογής, όπως για παράδειγμα να δώσει το όνομά τους σε έναν χαρακτήρα του νέου του βιβλίου. Ο δημιουργός έχει τη δυνατότητα να απορρίψει όλες αυτές τις προσφορές. Αν το κάνει, ο follower δεν έχει την υποχρέωση να πληρώσει το ποσό. 

Όπως σχολιάζει στο BBC  ο ειδικός των μίντια, Ματ Ναβάρα, η εφαρμογή είναι «σαν να έσμιξαν το TikTok με το ριάλιτι Big Brother» και να έκαναν ένα παιδί. 

moneyreview.gr 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News