Οι startups του τουριστικού κλάδου ελκυστικές ξανά για τους επενδυτές
Τα ταξίδια και ο τουρισμός χτυπήθηκαν βάναυσα κατά τη διάρκεια της πανδημίας
Ο τουριστικός κλάδος είναι εκείνος που έχει δεχθεί το μεγαλύτερο πλήγμα από την έναρξη της πανδημίας, από τη στιγμή που τα ταξίδια για το μεγαλύτερο διάστημα των τελευταίων δεκατεσσάρων μηνών έχουν σχεδόν ακινητοποιηθεί.
Μοιραία οι startups που σχετίζονται με τα ταξίδια και τον τουρισμό γενικότερα, είχαν μια δύσκολη χρονιά πέρυσι κι αυτό αποτυπώνεται με τον καλύτερο τρόπο, καθώς τα κεφάλαια που συγκέντρωσαν υποχώρησαν σε χαμηλό πέντε ετών, με το συνολικό ποσό από 629 συμφωνίες να ανέρχεται στα 4,8 δισ. δολάρια, σύμφωνα με τα στοιχεία που συνέλεξε το Crunchbase. Το περυσινό ποσό ανέκοψε έναν ανοδικό κύκλο επενδύσεων στις startups του τουριστικού κλάδου, ο οποίος κορυφώθηκε το 2019, όταν το συνολικό ποσό που αντλήθηκε από 1.098 συμφωνίες, διαμορφώθηκε στο ρεκόρ των 10,8 δισ. δολαρίων.
Ωστόσο η εικόνα έχει αλλάξει άρδην φέτος, από τη στιγμή με τα έως τώρα δεδομένα του Crunchbase, οι startups του τουριστικού κλάδου, έχουν αντλήσει από 173 συμφωνίες ένα ποσό της τάξεως των 3,4 δισ. δολαρίων.
«Είναι μια πραγματικά συναρπαστική στιγμή να επενδύσεις στον εν λόγω κλάδο», δηλώνει η Κρίστι Τσόι, επενδύτρια στην Plug and Play Ventures. «Και μιλάμε πολύ γι αυτό, γιατί πραγματικά νιώθω τα ταξίδια βρίσκονται σε ένα σημείο καμπής για δύο διαφορετικούς λόγους».
Οι εταιρείες που κατάφεραν να επιβιώσουν από την πανδημία έχουν μάθει πώς να αποκτήσουν αντοχές και χρησιμοποίησαν τον χρόνο για να προσαρμόσουν τις μοντέλα τους. Και με την κρίση, νέες ταξιδιωτικές συνήθειες έχουν αναδυθεί και εξελιχθεί.
«Νομίζω ότι η ιστορία είναι ένας πολύ καλός δείκτης. Μιλάμε πολύ για την οικονομική κρίση το 2008 και βλέπουμε ότι υπάρχουν παρόμοια μοτίβα μετά την πανδημία».
Η Τσόι σημείωσε ότι μερικές από τις καλύτερες εταιρείες fintech γεννήθηκαν κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης, όπως οι Stripe και Square που ιδρύθηκαν την εποχή της Μεγάλης Ύφεσης.
Τα ταξίδια και ο τουρισμός χτυπήθηκαν βάναυσα κατά τη διάρκεια της πανδημίας, καθώς οι κανόνες κοινωνικής απόστασης και οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί κράτησαν τους ανθρώπους στα σπίτια τους. Ωστόσο η εξέλιξη αυτή μπορεί να σημαίνει ότι οι εταιρείες που επέζησαν τον τελευταίο χρόνο θα μπορούσαν να εμφανισθούν ισχυρότερες.
«Πιστεύουμε ακράδαντα ότι όταν η κρίση πλήττει μια βιομηχανία, μπορεί κάποιος να ανοικοδομήσει και να επενδύσει», ανέφερε η Τσόι, σημειώνοντας ότι βλέπει μια ισχυρή κινητικότητα στις ταξιδιωτικές επενδύσεις σε σχέση με το παρελθόν.
moneyreview.gr με πληροφορίες από Crunchbase
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News