Start Ups Δευτέρα 26/04/2021, 15:29
START UPS

Misfits Market: Μια unicorn που καταπολεμάει τη σπατάλη των τροφίμων 

Το αντικείμενο της αμερικανικής εταιρείας είναι η διανομή ειδών μαναβικής

Misfits Market: Μια unicorn που καταπολεμάει τη σπατάλη των τροφίμων 

Η Misfits Market κατάφερε να πιάσει το ορόσημο της αποτίμησης στο 1 δισ. δολάρια (1,1 δισ. δολάρια αναφέρει συγκεκριμένα το Bloomberg), μετά τον τελευταίο γύρο χρηματοδότησης που πραγματοποίησε αντλώντας 200 εκατ. δολάρια και να εισέλθει έτσι στην κατηγορία των unicorns (startups με αποτίμηση 1 δισ. δολάρια).

Το αντικείμενο της αμερικανικής startup είναι η διανομή τροφίμων και ειδών μαναβικής, τα οποία όμως έχουν μια ιδιομορφία: είναι τρόφιμα τα οποία προορίζονται για τα σκουπίδια, όχι γιατί μπορεί να έχουν χαλάσει ή γιατί δεν είναι καλή η ποιότητά τους, αλλά για λόγους «αισθητικής». Για παράδειγμα όπως αναφέρει ο ιδρυτής της και διευθύνων σύμβουλος της startup, Αμπί Ραμές, πρόσφατα η εταιρεία αγόρασε 50.000 μπουκάλια ελαιόλαδου εξαιρετικής ποιότητας, στα οποία όμως οι ετικέτες είχαν τοποθετηθεί λάθος. 

Η λογική της εταιρείας είναι να αγοράζει τέτοια προϊόντα (λαχανικά ή φρούτα των οποίων η όψη δεν είναι η συνήθης) και στη συνέχεια να τα πουλάει στους πελάτες της πιο φθηνά, με την έκπτωση κάποιες φορές να φθάνει έως και 40%. 

Το όραμα και η αποστολή όμως της startup είναι πιο βαρυσήμαντα, καθώς με το να εμπορεύεται τέτοιου είδους προϊόντα, συμβάλλει στην καταπολέμηση της τροφικής σπατάλης, καθώς σε πολλές περιπτώσεις τα τρόφιμα αυτά θα κατευθύνονταν στα απορρίμματα. 

Ενώ οι περισσότεροι θα ανέμεναν σαν στόχο να έχει καταναλωτές σε αστικά κέντρα, εντούτοις η πελατειακή της βάση είναι από προάστια και από αγροτικές περιοχές. Εν μέσω της πανδημίας η πελατειακή της βάση πενταπλασιάσθηκε και το 2020 απέστειλε τρόφιμα των οποίων το συνολικό τους βάρος έφθασε τις 77 εκατ. λίβρες (σχεδόν 350.000 τόνοι), σε περισσότερους από 400.000 πελάτες. 

Σύμφωνα με τον Ραμές, η μεγάλη αυτή αύξηση της ζήτησης ήταν ένα πρόβλημα για δυνατούς λύτες, ωστόσο η startup κατάφερε να ανταπεξέλθει και να ανταποκριθεί στις ανάγκες των πελατών της (χρειάσθηκε για κάποιο διάστημα να καταρτήσει μέχρι και λίστα αναμονής). 

«Επειδή διαθέτουμε δικά μας κέντρα ανεφοδιασμού και τα λειτουργούμε με δική μας τεχνολογία, δεν αντιμετωπίζουμε τους ίδιους περιορισμούς με τα φυσικά καταστήματα, τα οποία είναι αναγκασμένα να κλείνουν στις 21:00 κάθε μέρα και έχουν περιορισμένους χώρους για τα τρόφιμα και για τους πελάτες τους. Αντιθέτως εμείς αυτό που έχουμε να κάνουμε είναι να μεγαλώσουμε τα κέντρα ανεφοδιασμού μας, το οποίο είναι πιο εύκολο», τονίζει ο Ραμές. 

moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg, techcrunch

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News