Ποια είναι η τελευταία ευρωπαϊκή startup που έγινε unicorn
Η τελευταία ευρωπαϊκή startup που «ενηλικιώθηκε», περνώντας το ορόσημο τους 1 δισ. δολαρίων σε αποτίμηση, έχει έδρα το Βερολίνο ονομάζεται Sennder, έχει αντικείμενο τη οδική μεταφορά εμπορευμάτων και φιλοδοξεί να καταστεί ηγέτιδα στην εν λόγω αγορά.
Μετά τον 4ο γύρο χρηματοδότησης από τον οποίο άντλησε 260 εκατ. δολάρια, η γερμανική εταιρεία άλλαξε κατηγορία και πλέον βρίσκεται ανάμεσα στις πιο ακριβές startups στην Ευρώπη.
Στον καινούργιο γύρο μετείχαν ήδη υπάρχοντες και καινούργιοι επενδυτές, όπως οι Accel, Lakestar, HV Capital, Project A and Scania.
Για την Sennder το μομέντουμ επί του παρόντος είναι κάτι περισσότερο από θετικό, καθώς έρχεται από την περυσινή χρονιά, κατά την οποία συγχωνεύθηκε τον περασμένο Ιούνιο με την ανταγωνίστριά της από την Γαλλία Everoad, ενώ τον Σεπτέμβριο απέκτησε τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις της Uber Freight.
Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2015 και επί της ουσίας έχει το ρόλο του ενδιάμεσου ανάμεσα στις μικρομεσαίες εταιρείες logistics και τους κολοσσούς του κλάδου. Εκείνο που τη διαφοροποιεί από τις υπόλοιπες εταιρείες είναι ότι προσπαθεί να διασφαλίσει όταν τα φορτηγά επιστρέφουν στη βάση τους, να μην γυρίζουν άδεια.
Είναι μεταξύ των εταιρειών μιας ομάδας η οποία προσπαθεί να μεταφέρει στην ψηφιακή εποχή την απαρχαιωμένη αγορά μεταφοράς εμπορευμάτων οδικώς, με συνολική αξία στην Ευρώπη 427 δισ. δολαρίων. Σε αυτή την αγορά των μερίδιο των γερμανικών εταιρειών συμπεριλαμβανομένης της Sennder, είναι το μεγαλύτερο στην Ευρώπη.
Η ανάγκη να μετασχηματιστεί μια αγορά που βασίζεται ακόμη στο «χαρτί και στο μολύβι» κατέστη ακόμη μεγαλύτερη μετά την πανδημία του κορωνοϊού, υπογραμμίζει ο εκ των ιδρυτών και CEO της εταιρείας Ντέιβιντ Νοθάκερ.
Η αγορά είναι «παλαιάς σχολής και όταν έκανε την εμφάνισή της η πανδημία πολλές εταιρείες logistics και προμηθευτές, συνειδητοποίησαν ότι πρέπει να προχωρήσουν προς την ψηφιοποίηση».
Τα τελευταία δύο χρόνια η εταιρεία αναπτύσσει μια πλατφόρμα η οποία οποία καθιστά πιο εύκολη και άμεση την επικοινωνία γραπτή ή τηλεφωνική, μεταξύ των οδηγών των φορτηγών και των οδηγών και των πελατών.
Όπως επισημαίνει ο Νοθάκερ, «το μεγάλο πλεονέκτημά μας σε σχέση με τους ανταγωνιστές μας είναι ότι διαθέτουμε 160 εκατ. δολάρια, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων μπορούμε να τα διαθέσουμε στην τεχνολογία. Βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή στο καλύτερο σημείο, να γίνουμε η ηγέτιδα εταιρεία στη μεταφορά εμπορευμάτων στην Ευρώπη».
moneyreview.gr με πληροφορίες από sifted
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News