Μια startup οδηγός στον λαβύρινθο των εμπορικών κέντρων
Τα ΙΚΕΑ εγκαθιστούν τα συστήματά της για να δουν ποια προϊόντα κεντρίζουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών, η Μπάγερν Μονάχου τα αξιοποιεί για να διαπιστώσει πόσο χρόνο περιμένει ο κόσμος στην ουρά μέχρι να εισέλθει στο στάδιο, ενώ εμπορικά κέντρα τα χρησιμοποιούν για να δουν πόσοι μπαίνουν στον χώρο και σε ποια σημεία κατευθύνονται. Ακόμη και ρομπότ, υπεύθυνα για τον καθαρισμό ενός τεράστιου χώρου, ενσωματώνουν την τεχνολογία της, ώστε να προσδιορίσουν τη θέση τους και να μη… χαθούν στον χώρο.
Δεν πρόκειται για κάποια κάμερα αλλά για τον αλγόριθμο τεχνητής νοημοσύνης της Ariadne Maps, εταιρείας που ξεκίνησε ως ερευνητικό πρότζεκτ στο Πολυτεχνείο του Μονάχου από τον προγραμματιστή Γιώργο Πιπελίδη και τον ηλεκτρολόγο μηχανικό Νίκο Τσιαμήτρο. «Μέσα από τα σήματα των κινητών τηλεφώνων υπολογίζουμε την απόσταση μεταξύ του κινητού και των συσκευών που έχουμε τοποθετήσει στα καταστήματα με σκοπό να κατανοήσουμε τον αριθμό και τη συμπεριφορά του καταναλωτή. Επίσης, σε αντίθεση με ανταγωνιστές, έχουμε δημιουργήσει έναν χάρτη του καταστήματος που έχει την τεχνολογία μας, βοηθώντας τον καταναλωτή να εντοπίσει ποιο προϊόν θέλει να αγοράσει απλά με ένα κλικ. Δεν χρειάζεται να κατεβάσει εφαρμογή», λέει στην «Κ» ο κ. Πιπελίδης, συνιδρυτής και CEO της εταιρείας. «O,τι είναι τα google analytics για τον ψηφιακό κόσμο, είμαστε εμείς για τον φυσικό. Στις online επιχειρήσεις μπορεί να καταλάβει κάποιος σε πραγματικό χρόνο πώς συμπεριφέρονται οι χρήστες, την επισκεψιμότητα ενός site, ποιοι αγοράζουν ένα προϊόν κ.λπ. Στα φυσικά καταστήματα δεν υπάρχει αντίστοιχος τρόπος με μετρήσεις για τη συμπεριφορά των πελατών, το τμήμα που επισκέπτονται περισσότερο, την κίνηση που παρατηρείται κ.λπ.». Επίσης, «με τη χρήση τεχνολογίας που αποτελεί και βάση του ChatGPT μπορούμε με μεγάλη ακρίβεια να προβλέψουμε τον επόμενο χώρο που θα επισκεφτεί κάποιος», λέει και διευκρινίζει πως «δεν συγκεντρώνουμε δεδομένα σχετικά με το ποιος μπαίνει σε έναν χώρο αλλά πόσοι». Η Ariadne Maps έχει 250 πελάτες σε πάνω από 20 χώρες, ανάμεσά τους αεροδρόμια, το Palm Hotel στο Ντουμπάι, οι γερμανικοί σιδηρόδρομοι κ.ά., ενώ στην Ελλάδα αξιοποιείται από γνωστές αλυσίδες λιανεμπορίου. Παράλληλα, διατηρεί συνεργασίες και με μεγάλους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους όπως η Nokia και η Verizon έχοντας τζίρο άνω των 3 εκατ. Από το 2019 έχει σηκώσει πάνω από 10 εκατ. ευρώ και μεταξύ των επενδυτών της είναι η Lamda Development και το Marathon Venture Capital. «Θέλουμε να αξιοποιήσουμε τα κεφάλαια για να μπούμε πιο δυναμικά στην αγορά της Αμερικής», λέει.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News