Κοινωνία Παρασκευή 8/10/2021, 15:15
ΣΧΕΔΙΟ «ΑΝΑΣΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ»

«Kαθαρός» δακτύλιος από τις 25 Οκτωβρίου – Τι αλλάζει

Αναπροσαρμογή του ωραρίου τροφοδοσίας καταστημάτων στο κέντρο με στόχο την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού - Ενιαίο Παρατηρητήριο Μεταφορών στην Αττική

«Kαθαρός» δακτύλιος από τις 25 Οκτωβρίου – Τι αλλάζει

Στις 25 Οκτωβρίου επιστρέφει στην Αθήνα ο δακτύλιος «με μία διαφορετική λογική» που βάζει τέλος στις εξαιρέσεις και στα «παραθυράκια». Όπως ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Real, ο νέος «Καθαρός δακτύλιος» θα βασίζεται σε πρώτη φάση στη λογική των μονών – ζυγών, αλλά με μία θεμελιώδη διαφορά: «Τέρμα οι χιλιάδες εξαιρέσεις και κομμένα όλα τα “παραθυράκια”. Μέχρι σήμερα υπάρχουν πάρα πολλά αυτοκίνητα τα οποία εξαιρούνται από το δακτύλιο. Αυτό θα λήξει. Ο μόνος τύπος αυτοκινήτων που θα εξαιρούνται θα είναι τα ηλεκτρικά, για αυτό θα το ονομάσουμε ‘‘Καθαρό Δακτύλιο’’» ανέφερε.

Ανέφερε επίσης ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πραγματοποιεί ήδη μελέτη για να επαναπροσδιοριστούν τα γεωγραφικά όρια του Δακτυλίου, καθώς χρειάζεται αναπροσαρμογή ο σχεδιασμός του και ενδεχομένως να «ανοίξει» ο κύκλος του.

Μία δεύτερη κίνηση που σχεδιάζεται για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, είναι η αναπροσαρμογή του ωραρίου τροφοδοσίας καταστημάτων στο κέντρο της Αθήνας, καθώς επηρεάζει σημαντικά το επίπεδο της συμφόρησης στην πρωτεύουσα.

Όπως είπε ο κ. Καραμανλής, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι σε πλήρη συνεργασία με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και με την Ελληνική Αστυνομία, διότι το μέτρο αυτό πρέπει να εφαρμοστεί κιόλας. «Αυτή τη στιγμή το ζήτημα που υπάρχει με την τροφοδοσία δημιουργεί πραγματικό έμφραγμα στο κέντρο της Αθήνας.  Άποψή μας είναι ότι πρέπει να αναπροσαρμοστεί το ωράριο και να ξέρει ο καθένας πότε πρέπει να κάνει τροφοδοσία και πώς πρέπει να κάνει την τροφοδοσία», εξήγησε.

Το τρίτο μακροπρόθεσμο και πολύ σημαντικό μέτρο του σχεδίου «Ανάσα για την Αθήνα», που ανακοίνωσε ο κ. Καραμανλής, αφορά στην αποδοχή μίας πρότασης του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων: Θα δημιουργηθεί ένα Ενιαίο Παρατηρητήριο Μεταφορών στην Αττική, ένας θεσμοθετημένος ενιαίος φορέας, καθώς στο ζήτημα του κυκλοφοριακού στην πρωτεύουσα εμπλέκονται δήμοι, η Περιφέρεια και δύο υπουργεία. «Επομένως νομίζω ότι ένας θεσμοθετημένος ενιαίος φορέας θα μας λύσει μακροπρόθεσμα αρκετά προβλήματα», εκτίμησε ο κ. Καραμανλής. 

Σε ό,τι αφορά το «Μεγάλο Περίπατο» σημείωσε ότι είναι σωστή η γενικότερη κατεύθυνση καθώς σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης ο στόχος των σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας είναι να βγουν τα αυτοκίνητα από το κέντρο, αλλά επισήμανε ότι για αυτό είναι σπουδαίο να υπάρχει ένα θεσμοθετημένο Παρατηρητήριο, ώστε να μην κάνει ο κάθε φορέας κάτι μόνος του, χωρίς να είναι σε απόλυτη συνεννόηση με τους άλλους φορείς. Ο κ. Καραμανλής εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι «εκεί που υπάρχουν δυσλειτουργίες ο Δήμος και ο Δήμαρχος θα σκύψουν πάνω από το ζήτημα και θα κάνουν διορθώσεις».

moneyreview.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News