Δήμος Θεσσαλονίκης: Νέες ψηφιακές υπηρεσίες από το Δημοτολόγιο και το Ληξιαρχείο
Νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες θέτει σε εφαρμογή ο Δήμος Θεσσαλονίκης, για τη διευκόλυνση της εξυπηρέτησης των πολιτών με ταχύτητα, ασφάλεια και χωρίς να απαιτείται η αυτοπρόσωπη παρουσία τους στο δημαρχείο.
Στο εξής οι πολίτες που συναλλάσσονται με τις νευραλγικές υπηρεσίες δημοτολογίου και ληξιαρχείου θα μπορούν να διεκπεραιώνουν ηλεκτρονικά ακόμη εννέα υποθέσεις τους, οι οποίες έρχονται να προστεθούν στις 28 ψηφιακές υπηρεσίες που ήδη παρέχονται από τα συγκεκριμένα τμήματα.
Συγκεκριμένα, οι εννέα νέες ψηφιακές υπηρεσίες που παρέχονται από τον Δήμο Θεσσαλονίκης είναι οι εξής:
Α. Τμήμα Δημοτολογίου
1. Υποβολή αίτησης διόρθωσης ημερομηνίας γέννησης
2. Υποβολή αίτησης διόρθωσης κυρίου ονόματος
3. Υποβολή αίτησης προσθήκης κυρίου ονόματος
4. Υποβολή αίτησης διόρθωσης επωνύμου
5. Υποβολή αίτησης για τη χορήγηση πιστοποιητικού διπλοεγγεγραμμένου στα μητρώα αρρένων
6. Παροχή ψηφιακών πιστοποιητικών και βεβαιώσεων δημοτολογίου σε ενεργούς δικηγόρους για λογαριασμό των εντολέων τους, μέσω της αυθεντικοποίησης της δικηγορικής ιδιότητας από το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα (Ο.Π.Σ.) της Ολομέλειας των Δικηγορικών Συλλόγων
7. Παροχή ψηφιακών πιστοποιητικών και βεβαιώσεων δημοτολογίου στα μέλη του Συμβολαιογραφικού Συλλόγου Εφετείου Θεσσαλονίκης για την άσκηση του έργου τους.
Β. Τμήμα Ληξιαρχείου
8. Παροχή ψηφιακών αντιγράφων ληξιαρχικών πράξεων σε ενεργούς δικηγόρους για λογαριασμό των εντολέων τους, μέσω της αυθεντικοποίησης της δικηγορικής ιδιότητας από το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα (Ο.Π.Σ.) της Ολομέλειας των Δικηγορικών Συλλόγων
9. Παροχή ψηφιακών αντιγράφων ληξιαρχικών πράξεων στα μέλη του Συμβολαιογραφικού Συλλόγου Εφετείου Θεσσαλονίκης για την άσκηση του έργου τους.
Οι παραπάνω υπηρεσίες έρχονται να προστεθούν στις ακόλουθες 28 ψηφιακές υπηρεσίες, οι οποίες παρέχονται τους τελευταίους μήνες στους πολίτες από τα Τμήματα Δημοτολογίου και Ληξιαρχείου της Διεύθυνσης Διαφάνειας και Εξυπηρέτησης Δημοτών:
Α. Τμήμα Δημοτολογίου
1. Πιστοποιητικό γέννησης
2. Πιστοποιητικό εντοπιότητας
3. Πιστοποιητικό ιθαγένειας
4. Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης
5. Πιστοποιητικό μητρώου αρρένων
6. Πιστοποιητικό εγγυτέρων συγγενών
7. Βεβαίωση μόνιμης κατοικίας
8. Δήλωση διεύθυνσης κατοικίας για τους εκλογικούς καταλόγους
9. Υποβολή αίτησης αλλαγής εκλογικού διαμερίσματος δημοτών
10. Υποβολή αίτησης εγγραφής στους ειδικούς καταλόγους ετεροδημοτών
11. Υποβολή αίτησης διαγραφής από τους ειδικούς καταλόγους ετεροδημοτών
12. Υποβολή αίτησης μεταδημότευσης λόγω συνεχούς διετούς κατοικίας στον Δήμο Θεσσαλονίκης
13. Υποβολή αίτησης μεταδημότευσης συζύγων, όταν ο ένας είναι δημότης του Δήμου Θεσσαλονίκης
14. Υποβολή αίτησης μεταδημότευσης λόγω ανάκτησης της αρχικής δημοτικότητας στον Δήμο Θεσσαλονίκης
15. Υποβολή αίτησης διόρθωσης τόπου γέννησης 16. Υποβολή αίτησης εγγραφής στα δημοτολόγια του Δήμου Θεσσαλονίκης λόγω απόκτησης ελληνικής ιθαγένειας
17. Υποβολή αίτησης έκδοσης άδειας πολιτικού γάμου ελλήνων πολιτών κατοίκων του Δήμου Θεσσαλονίκης
18. Υποβολή αίτησης έκδοσης άδειας πολιτικού γάμου ελλήνων πολιτών κατοίκων της αλλοδαπής, οι οποίοι είναι δημότες του Δήμου Θεσσαλονίκης
19. Υποβολή υπεύθυνης δήλωσης του Ν. 1599/86 για την κατάρτιση του στρατολογικού πίνακα
Β. Τμήμα Ληξιαρχείου
20. Αντίγραφο ληξιαρχικής πράξης θανάτου
21. Αντίγραφο ληξιαρχικής πράξης συμφώνου συμβίωσης
22. Αντίγραφο ληξιαρχικής πράξης γάμου
23. Αντίγραφο ληξιαρχικής πράξης γέννησης
24. Έλεγχος δικαιολογητικών για καταχώρηση λύσης γάμου σε Λ.Π. γάμου.
25. Έλεγχος δικαιολογητικών για καταχώρηση δικαστικής αναγνώρισης τέκνου σε Λ.Π. γέννησης.
26. Έλεγχος δικαιολογητικών για καταχώρηση ιθαγένειας σε Λ.Π. γέννησης ή γάμου. 27. Έλεγχος δικαιολογητικών για καταχώρηση υιοθεσίας ενηλίκου σε Λ.Π. γέννησης. 28. Έλεγχος δικαιολογητικών για καταχώρηση προσβολής πατρότητας σε Λ.Π. γέννησης. Το σύνολο των υπηρεσιών παρέχονται από την ιστοσελίδα του Δήμου Θεσσαλονίκης στη διεύθυνση https://opengov.thessaloniki.gr/opengov/eservices/citizens/.
Η είσοδος στη διαδικτυακή υπηρεσία γίνεται με τη χρήση διαπιστευτηρίων (κωδικών) TAXISnet και τη συνεργασία του Κέντρου Διαλειτουργικότητας (ΚΕΔ) του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, χωρίς να χρειάζεται οποιαδήποτε επιπλέον εγγραφή του χρήστη ή ενεργοποίηση οποιουδήποτε λογαριασμού.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News