Αυξημένες κατά 15,7% οι αναφορές στον Συνήγορο του Καταναλωτή το 2020
Aύξηση των αναφορών που υποβλήθηκαν στον «Συνήγορο του Καταναλωτή» από πολίτες για εξωδικαστική επίλυση των διαφορών τους με προμηθευτές καταγράφηκε το 2020, εν μέσω των αλλαγών που επήλθαν στις καταναλωτικές συνήθειες λόγω των περιοριστικών μέτρων.
Όπως ανέφερε ο Συνήγορος του Καταναλωτή, Λευτέρης Ζαγορίτης, με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας Καταναλωτή 2021 παρά τη μεγάλη πτώση των συναλλαγών, οι υποθέσεις έφτασαν τις 13.689, αυξημένες κατά 15,7% σε σχέση με το 2019 και υπερδιπλάσιες σε σχέση με το 2015.
Σύμφωνα με την Ανεξάρτητη Αρχή η αναστολή λειτουργίας του φυσικού λιανεμπορίου ή η λειτουργία του με σημαντικούς περιορισμούς έστρεψε τους καταναλωτές με ταχύτερο ρυθμό στη λύση των ηλεκτρονικών αγορών, προκαλώντας μία άνευ προηγουμένου αύξηση της διακίνησης εμπορευμάτων μέσω των εταιρειών ταχυμεταφορών, οι οποίες κλήθηκαν να αναλάβουν το βάρος της διακίνησης των αγαθών. Αυτό οδήγησε σε σημαντικές αρρυθμίες της προμηθευτικής αλυσίδας και σε ασυνήθιστα μεγάλες καθυστερήσεις στην παράδοση των προϊόντων.
Ταυτόχρονα, όπως σημειώνει ο ΣτΚ η τεράστια αύξηση των εξ αποστάσεως αγορών αποτέλεσε πρόσφορο πεδίο εκμετάλλευσης από ορισμένους αμφιβόλου εντιμότητας προμηθευτές που αμαυρώνουν την καλή εικόνα του κλάδου χρησιμοποιώντας αθέμιτες εμπορικές πρακτικές εις βάρος ανυποψίαστων καταναλωτών.
Ο κ. Ζαγορίτης διαβεβαίωσε πως η Αρχή θα εξακολουθήσει να προστατεύει τα δικαιώματά των καταναλωτών, «παρά τη συνεχή αύξηση των υποθέσεων, την έλλειψη του αναγκαίου αριθμού επιστημόνων και διοικητικών υπαλλήλων και παρά τις αυτονόητες λειτουργικές δυσκολίες που δημιουργήθηκαν λόγω της πανδημίας».
«Σε αυτή την κρίσιμη καμπή της πανδημίας, όπου η κοινωνική κόπωση είναι εμφανής, πρέπει όλοι να είμαστε αισιόδοξοι, αλλά και να μην υποτιμούμε το πρόβλημα. Πρέπει να παίρνουμε τα αναγκαία μέτρα, ώστε σε σύντομο χρονικό διάστημα να επανέλθουμε στην κανονικότητα» υπογράμμισε.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News