Κοινωνία Παρασκευή 8/01/2021, 17:23
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Economist: Πώς η Ελλάδα έκανε το ψηφιακό άλμα στην εκπαίδευση

Economist: Πώς η Ελλάδα έκανε το ψηφιακό άλμα στην εκπαίδευση

Η Ελλάδα έρχεται τελευταία ή σχεδόν τελευταία στην Ευρώπη σε όλα τα κριτήρια της ψηφιοποίησης, είτε πρόκειται για τις γρήγορες συνδέσεις στο ίντερνετ, την πρόσβαση σε υπολογιστές ή το online shopping. Η  κυβερνητική «βίβλος» για τον ψηφιακό μετασχηματισμό είναι μήνες πίσω από τον προγραμματισμό. Όμως όπως διαπιστώνει ο Economist στο τελευταίο τεύχος του, το δεύτερο lockdown οδήγησε σε ένα αναπάντεχο άλμα προς την ψηφιοποίηση: Στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Στο πρώτο lockdown, κάποιοι δάσκαλοι ιστορίας και φιλολογίας, που δεν είχαν γνώσεις υπολογιστών, αρνήθηκαν να συνεργαστούν με την τηλεκπαίδευση. «Τώρα, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι υποχρεωτική και ένα νέο πρόγραμμα μαθημάτων γίνεται online», είπε στον Economist η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως. Οι καθηγητές που δεν εμφανίζονται για τα online μαθήματα αντιμετωπίζουν πειθαρχικές συνέπειες, εξηγεί το περιοδικό.

Και την ίδια στιγμή, περισσότερα από 90.000 τάμπλετ και λάπτοπ έχουν μοιραστεί σε σχολεία, με χρήματα της Ε.Ε., της τοπικής κυβέρνησης και ιδιωτικών δωρεών. Ακόμα και όταν η ζωή επιστρέψει στην κανονικότητα, η ψηφιακή εκπαίδευση θα είναι μεγάλο μέρος του σχολικού προγράμματος, σημειώνει η κα Κεραμέως.

Και προσθέτει ότι η προσπάθεια να κρατηθεί η εκπαίδευση σε πρόγραμμα εν μέσω της πανδημίας διευκολύνθηκε από το παλιομοδίτικο, συγκεντρωτικό εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας. «Στόχος μας είναι να αποκεντρώσουμε το σύστημα. Αλλά αυτή τη στιγμή, αυτό μας βοηθά», λέει η υπουργός.

Moneyreview.gr 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News