Τέμπη: Επίλογος σε έρευνες και ταυτοποιήσεις – Ο Γολγοθάς των συγγενών
Ο επίλογος του χειρότερου σιδηροδρομικού δυστυχήματος στην ιστορία της Ελλάδας, γράφεται τις τελευταίες ώρες στον Ευαγγελισμό των Τεμπών, όπου αργά το βράδυ της Τρίτης μία επιβατική αμαξοστοιχία συγκρούστηκε με μία εμπορική, οδηγώντας στον θάνατο τουλάχιστον 57 ανθρώπους.
Η ανάσυρση του τρίτου βαγονιού της επιβατικής αμαξοστοιχίας ολοκληρώθηκε νωρίς το μεσημέρι, και οι πυροσβέστες αναζητούν τώρα ίχνη βιολογικού υλικού, που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην ταυτοποίηση των νεκρών.
Τα ευρήματα μεταφέρονται στα εργαστήρια της ιατροδικαστικής υπηρεσίας, ενώ τα συντρίμμια της αμαξοστοιχίας τοποθετούνται σε ειδικό αποθηκευτικό χώρο του ΟΣΕ, προκειμένου να ερευνηθούν από τους εμπειρογνώμονες.
Οι έρευνες στο σημείο της τραγωδίας εκτιμάται πως θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το βράδυ, όπως μετέδωσε η ΕΡΤ.
Σύμφωνα με την ΕΛ.ΑΣ, μέχρι στιγμής έχουν ταυτοποιηθεί 54 σοροί μέσω ανάλυσης DNA και έχουν ενημερωθεί 14 οικογένειες θυμάτων από τον επικεφαλής της ομάδας αναγνώρισης της Ελληνικής Αστυνομίας και ειδικούς ψυχολόγους της ΕΛ.ΑΣ.
Όπως είπε η εκπρόσωπος τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας, Κωνσταντία Δημογλίδου, αναμένεται η αποστολή νέων δειγμάτων, που θα εξετασθούν με τον ίδιο τρόπο στα εγκληματολογικά εργαστήρια.
«Αναφορικά με τη διαδικασία ενημέρωσης των συγγενών των θυμάτων, η οποία συνεχίζεται, από τον επικεφαλής της ομάδας αναγνώρισης της Ελληνικής Αστυνομίας και τους ειδικούς ψυχολόγους, δίνεται ο απαραίτητος χρόνος στην οικογένεια κάθε θύματος καθώς δεν πρόκειται για μία τυπική διαδικασία αλλά απαιτούνται λεπτοί χειρισμοί», πρόσθεσε.
Μεταξύ των 48 τραυματιών που νοσηλεύονται σε νοσοκομεία, επτά πολυτραυματίες βρίσκονται σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας. Ο αριθμός των τραυματιών σε ΜΕΘ έχει αυξηθεί κατά έναν.
Μαρτυρίες φίλων και συγγενών
Συγγενείς και φίλοι αγνοούμενων επιβατών μιλούν για τους οικείους του.
«Σε ένα μήνα θα είχε γενέθλια, θα έκλεινε τα 23», λέει στην ΕΡΤ μία μητέρα για τον γιο της και απευθύνει έκκληση. «Το εισιτήριό του ήταν βαγόνι 5 θέση 22. Δεν είναι ανάμεσα στους τραυματίες, δεν είναι ανάμεσα στους αγνοούμενους, προς το παρόν. Δεν έχουμε καμία ενημέρωση για το πού βρίσκεται. Ήταν σε ένα βαγόνι από το οποίο σώθηκαν πολλά παιδιά. Δεν ξέρω αν ήταν στη θέση του την ώρα της σύγκρουσης ή αν είχε σηκωθεί να πάει προς το κυλικείο».
«Πήγε στην Αθήνα να πάρει ένα δίπλωμα και δεν ξαναγύρισε ποτέ», λέει ο αδελφός ενός άλλου αγνοούμενου. «Εμείς δεν τον βρίσκουμε πουθενά, τον ψάχνουμε, η οικογένεια δεν ξέρει τίποτα, η αστυνομία δεν μπορεί να πει τίποτα. Η αστυνομία δε μπορεί να πει τίποτα».
Συγγενείς και φίλοι έδωσαν το «παρών» στην κηδεία της 34χρονης Αθηνάς Κατσάρα, θύμα του σιδηροδρομικού δυστυχήματος, στα Τέμπη. Ήταν η πρώτη κηδεία νεκρής του πολύνεκρου δυστυχήματος.
Συγκεντρώσεις μαθητών και φοιτητών σε όλη τη χώρα – «Θα γίνουμε η φωνή τους»
Μαθητές και φοιτητές διοργάνωσαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας στα γραφεία της Hellenic Train το πρώι. Ζητώντας να αποδοθούν ευθύνες για το τραγικό συμβάν, συγκεντρώθηκαν αρχικά έξω από τα Προπύλαια, στο κέντρο της Αθήνας. «Για τα παιδιά στα Τέμπη… Για τις οικογένειές τους… Και για εμάς…», ανέφερε το κάλεσμα της Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών Αθήνας. «Το έγκλημα αυτό να μη συγκαλυφθεί. Όλων των νεκρών θα γίνουμε η φωνή», ήταν το μήνυμα σε ένα από τα πανό φοιτητών.
Κλειστή είναι από τις 19:10 είναι η λεωφόρος Αμαλίας, στο ύψος της Βουλής, στο Σύνταγμα, καθώς εξελίσσεται νέα σιωπηρή διαμαρτυρία: «Πενθούμε τους νεκρούς μας, ζητάμε την αλήθεια», που διοργανώνει η ΜΚΟ Αλληλεγγύη για Όλους, που είναι φίλα προσκείμενη στον ΣΥΡΙΖΑ. Η πρωτοβουλία Αλληλεγγύη για Όλους τονίζει στο κάλεσμα της, «βιώνουμε μια ανείπωτη τραγωδία, πενθούμε τον άδικο χαμό δεκάδων κυρίως νέων ανθρώπων, ζητάμε να μάθουμε την αλήθεια».
Κινητοποιήσεις έγιναν ή βρίσκονται ακόμα σε εξέλιξη σε πολλές περιοχές της Ελλάδας, μεταξύ των οποίων η Θεσσαλονίκη, η Λάρισα, ο Βόλος, η Καρδίτσα, ο Πύργος, η Καβάλα και το Ηράκλειο.
«Ο σταθμάρχης ήταν μόλις 15 ημέρες στο σταθμαρχείο της Λάρισας»
Σύμφωνα με πληροφορίες του κρατικού καναλιού, ο σταθμάρχης που ομολόγησε πως έκανε λάθος, βρισκόταν μόλις 15 ημέρες στο σταθμαρχείο της Λάρισας. Ο άνδρας φέρεται να είχε ειδοποιηθεί 16 λεπτά νωρίτερα για την πορεία της εμπορικής αμαξοστοιχίας, από τον σταθμάρχη των Νέων Πόρων.
Τρεις καταγραφές μεταξύ των δύο σταθμών, επιβεβαιώνουν ότι για 15 λεπτά τα τρένα κινούνταν στην ίδια γραμμή, ακολουθώντας αντίθετες πορείες. Ο σταθμάρχης της Λάρισας, μετά την πρακτική του στο σταθμό της Καλαμπάκας, είχε περάσει για δύο ημέρες και από τον σταθμό των Νέων Πόρων.
Τριμελής Ειδική Επιτροπή διερεύνησης
Κατόπιν εντολής του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ο Υυουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης ανακοίνωσε τη σύσταση Ειδικής Επιτροπής για τη διερεύνηση και ανάδειξη των συστημικών προβλημάτων και δυσλειτουργιών που οδήγησαν στη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών.
Η Επιτροπή είναι τριμελής και συμμετέχουν οι:
-Ιωάννης – Κωνσταντίνος Χαλκιάς, Επίτιμος Πρόεδρος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ως Πρόεδρος.
-Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, Καθηγητής Μεταφορών και Παραγωγής στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ως μέλος.
-Βασίλειος Προφυλλίδης, Καθηγητής της Συγκοινωνιακής Τεχνικής στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, ως μέλος.
Ο μηχανοδηγός εμπιστεύτηκε τον Σταθμάρχη
«Ο μηχανοδηγός εμπιστεύτηκε τον σταθμάρχη 1.000%, ενώ δεν έπρεπε. Αυτό είναι το επιλήψιμο σε ό,τι αφορά τον μηχανοδηγό. Ο σταθμάρχης ήταν ένας άπειρος υπάλληλος, ο οποίος κάκιστα είχε τοποθετηθεί στον σταθμό Λαρίσης», τόνισε, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ, ο συνταξιούχος εκπαιδευτής μηχανοδηγών, Νικόλαος Τσουρίδης.
Ο ίδιος επισήμανε πως στη συνομιλία μεταξύ του σταθμάρχη και του μηχανοδηγού υπάρχει ένα ένοχο μυστικό. «Ο μηχανοδηγός ήταν φίλος με τον σταθμάρχη, και δυστυχώς δεν τήρησαν και οι δύο τα τυπικά υπηρεσιακά».
Όπως ανέφερε, κατά τη συνομιλία του σταθμάρχη με τον μηχανοδηγό, ο πρώτος δεν ενημέρωσε τον δεύτερο σχετικά με το ποια γραμμή θα ακολουθήσει: «Στην έξοδο της Λάρισας υπάρχουν δύο γραμμές, η μία που κατεβαίνει από Θεσσαλονίκη και η άλλη που ανεβαίνει προς Θεσσαλονίκη. Εκεί έγινε το μοιραίο λάθος από τον σταθμάρχη. Δεν είπε στον μηχανοδηγό να πάει από τη γραμμή ανόδου ή τη γραμμή καθόδου. Βάσει του κανονισμού, ο σταθμάρχης είναι υποχρεωμένος να πει στον μηχανοδηγό ποια γραμμή θα ακολουθήσει. Ο έμπειρος μηχανοδηγός είναι υποχρεωμένος να ρωτήσει κι εφόσον δεν πάρει σαφείς οδηγίες, τότε δεν πρέπει να αναχωρήσει».
Η πρώτη αγωγή
Εν τω μεταξύ, η πρώτη αγωγή για την υπόθεση έχει ήδη κατατεθεί από τον δικηγόρο ενός πολυτραυματία που νοσηλεύεται σε σοβαρή κατάσταση στο νοσοκομείο της Λάρισας. Σε σοβαρή κατάσταση νοσηλεύεται και ο 20χρονος πολυτραυματίας, που είναι και ο μοναδικός που επέζησε από το πρώτο βαγόνι.
Πηγή: kathimerini.gr
Διαβάστε επίσης:
Γερασμένο το προσωπικό του ΟΣΕ
Τέμπη: Ποια είναι τα μέλη της ειδικής επιτροπής που θα διερευνήσει τα αίτια του δυστυχήματος
Ασφάλεια σιδηροδρομικού δικτύου: Διευκρινίσεις Κομισιόν για την παραπομπή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News