Κ. Μητσοτάκης για Ε65: Το είπαμε, το κάναμε
«Αναπτυξιακό εφαλτήριο» οι υποδομές
«Το είπαμε, το κάναμε» ήταν το μήνυμα που έστειλε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος από το βήμα της Βουλής χαιρέτισε τη σημερινή κύρωση της σύμβασης για την παραχώρηση του βόρειου τμήματος του αυτοκινητόδρομου Ε65.
Όπως εξήγησε μεταξύ άλλων, πρόκειται για ένα έργο ορόσημο για την Ελλάδα, το οποίο εντάσσεται στο στρατηγικό σχέδιο «Ελλάδα 2.0». Το project αφορά τη σύνδεση της πόλης των Τρικάλων με την Εγνατία Οδό, συμβάλλοντας στη δημιουργία πολλών και ποιοτικών θέσεων εργασίας.
Το έργο θα χρηματοδοτηθεί κατά 100% από το Ταμείο Ανάκαμψης και μετά την ολοκλήρωσή του, θα παραχωρηθεί στην «Κεντρική Οδό», η οποία διαχειρίζεται και τον υπόλοιπο Ε65.
«Θα είναι μια τεχνική πρόκληση, αλλά είμαι σίγουρος ότι ο ανάδοχος (ΓΕΚ Τέρνα) θα ανταποκριθεί στα ορόσημα» συνέχισε ο πρωθυπουργός, σχολιάζοντας την έναρξη των έργων, τα οποία αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός των επόμενων τριών ετών.
Τόνισε δε, ότι πρόκειται για έναν «πράσινο» δρόμο, καθώς θα γεφυρώσει τα αστικά και εμπορικά κέντρα της χωρας με τη Δυτική Μακεδονία της απολιγνιτοποίησης, συμβάλλοντας έτσι στο «τολμηρό βήμα» των κατοίκων της περιοχής προς την επόμενη ημέρα.
Ειδική μνεία έκανε και στις μέχρι πρότινος καθυστερήσεις, καθώς υπενθύμισε ότι το βόρειο τμήμα του Ε65 εκκρεμεί εδώ και περίπου 15 χρόνια. «Το είπαμε, το κάναμε» σχολίασε, στο πλαίσιο αυτό, παραπέμποντας στη δέσμευση της Νέας Δημοκρατίας για την έναρξη των έργων.
Το προφίλ του έργου
To βόρειο τμήμα του Ε65 έρχεται να ολοκληρώσει τον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας. Έχει μήκος 70,5 χλμ και αποτελεί μια επένδυση ύψους 442,1 εκατ. ευρώ, ενώ έχει προταθεί για χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Θα ξεκινά από τον Ανισόπεδο Κόμβο Τρικάλων και θα καταλήγει στην Εγνατία Οδό, δυτικά των Γρεβενών. Η κατασκευή θα διαρκέσει περίπου 36 μήνες από την ημέρα έναρξης των εργασιών.
Το τμήμα Τρίκαλα – Εγνατία θα έχει έξι Ανισόπεδους Κόμβους: Βασιλικής, Καλαμπάκας, Γρεβενών, Οξύνειας, Αγιόφυλλου – Καρπερού και Εγνατίας. Θα έχει ακόμα δύο σήραγγες, 20 γέφυρες, 11 άνω και 48 κάτω διαβάσεις, καθώς και τρεις αμφίπλευρους χώρους στάθμευσης & ανάπαυσης (Parking & WC).
Επίσης προβλέπονται: 89 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας, 2 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Ράξα Τρικάλων, Αγιόφυλλο – Καρπερό), 1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Οξύνεια) και 3 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων (Α/Κ Τρικάλων, Α/Κ Καλαμπάκας, Α/Κ Αγιοφύλλου – Καρπερού), 2 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Τρικάλων, Αγιόφυλλου – Καρπερού), 1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 1 Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων, 1 Κτήριο Τροχαίας.
moneyreview.gr
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News