Φρεγάτες: Νέα πρόταση από τη γαλλική Naval – Τι προβλέπει για τα «made in Greece» πλοία
Ανανεωμένη πρόταση για τον εκσυγχρονισμό των πλοίων επιφάνειας (σ.σ. φρεγάτες) του Πολεμικού Ναυτικού της Ελλάδας υπέβαλε η γαλλική Naval Group, από κοινού με την Thales και την MBDA, επιβεβαιώνοντας το σχετικό ρεπορτάζ του MoneyReview.
Η γαλλική πρόταση, σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση της εταιρείας, προσφέρει καλύτερες δυνατότητες -σε σχέση με την αρχική πρόταση- και συντομότερο χρόνο παράδοσης, με βελτιστοποιημένο κόστος. Συγκεκριμένα:
- 4 FDI HN – η πιο σύγχρονη φρεγάτα τελευταίας γενιάς: Προτείνεται η κατασκευή τριών πλοίων στην Ελλάδα. Η πρώτη θα είναι σε υπηρεσία μέχρι το 2025, ενώ ως ενδιάμεση λύση, θα δοθούν δύο φρεγάτες που θα είναι διαθέσιμες στις αρχές του 2022,
- Τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών ΜΕΚΟ στην Ελλάδα
- Μια φιλόδοξη Ελληνική Βιομηχανική Συμμετοχή (ΗΙΡ)
Όπως έγραφε προσφάτως και το «MR», εφόσον η γαλλική πρόταση λάβει το «πράσινο φως», η πρώτη φρεγάτα θα κατασκευαστεί στη Γαλλία, ενώ οι υπόλοιπες τρεις στην Ελλάδα, γεγονός το οποίο επιτρέπει τη μεταφορά τεχνογνωσίας στη χώρα μας.
Όσον αφορά το έργο της αναβάθμισης των ΜΕΚΟ, επικεφαλής θα είναι η Thales που αποτελεί τον αρχικό πάροχο του CMS των φρεγατών. Το πρόγραμμα HN MEKO Mid-Life Upgrade θα πραγματοποιηθεί σε ελληνικό ναυπηγείο, με συμμετοχή της ελληνικής βιομηχανίας, ενώ ρόλο θα διαδραματίσει η θυγατρική της Thales, Thales Hellas.
Αξίζει να σημειωθεί ότι όλους τους προηγούμενους μήνες, η Naval Group ανέπτυξε μια μόνιμη ομάδα ειδικών στελεχών στην Ελλάδα, για να επιταχύνει τη διερεύνηση της συνεργασίας με την Ελληνική Βιομηχανία. Ως κύρια αποστολή ήταν ο εντοπισμός εταίρων που επιθυμούν να συμμετάσχουν στην κατασκευή των φρεγατών FDI HN, στον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ στην Ελλάδα, στην μελλοντική τεχνική υποστήριξη τους, όπως επίσης και σ’ άλλα διεθνή ναυτικά προγράμματα της Naval Group.
«Το σχέδιο της Ελληνικής Βιομηχανικής Συμμετοχής θα ανάπτυξει νέες δυνατοτήτες στην Ελληνική Βιομηχανία, δημιουργώντας συνθήκες για χιλιάδες θέσεις εργασίας υψηλού επιπέδου και τη δημιουργία μακροπρόθεσμων ευκαιριών ανάπτυξης στην Ελλάδα» αναφέρεται ενδεικτικά στην ανακοίνωση της Naval.
Το σχέδιο Ελληνικής Βιομηχανικής Συμμετοχής
Το Σχέδιο Ελληνικής Βιομηχανικής Συμμετοχής (ΗΙΡ) έχει διαμορφωθεί με τρόπο που προσφέρει «made in Greece» πολεμικά πλοία αντίστοιχης ποιότητας και επιδόσεων με τις φρεγάτες FDI που βρίσκονται υπο κατασκευή στη Γαλλία για το Γαλλικό Ναυτικό, απολύτως προσαρμοσμένα στις επιχειρησιακές απαιτήσεις του Πολεμινού Ναυτικού, και πλήρως διαλειτουργικά με το Γαλλικό Ναυτικό αλλα και με λοιπές ναυτικές δυνάμεις του ΝΑΤΟ.
Σύμφωνα με τη Naval, η εν λόγω πρόταση θα συμβάλλει στη δημιουργία μιας ισχυρής ελληνικής αμυντικής ναυπηγικής βιομηχανίας, σημείο κλειδί για την βιομηχανική επιχειρησιακή αυτονομία της χώρας στο ναυτικό τομέα.
Το Σχέδιο (ΗΙΡ) θα ενισχύσει σημαντικά την ελληνική κυριαρχία και αυτονομία, θα δημιουργήσει συνθήκες για θέσεις εργασίας, ενώ θα προσφέρει το καλύτερο δυνατο αποτέλεσμα πολεμικών πλοίων «Made in Greece» για τη προστασία των συμφερόντων της χώρας μεσω:
- Μεταφοράς στην Ελλάδα όλης της απαραίτητης τεχνολογίας και τεχνογνωσίας για την κατασκευή των 3 FDI HN, εντός χρονοδιαγράμματος, στα ίδια επίπεδα ποιότητας και απόδοσης όπως η πρώτη του τύπου που θα κατασκευαστεί στη Γαλλία και θα παραδοθεί το 2025.
- Μεγιστοποίησης της συμμετοχής της Ελληνικής Βιομηχανίας στην εγχώρια υποστήριξη & συντήρηση της FDI HN τα επόμενα 40 χρόνια.
- Αύξησης της αυτονομίας και αυτοδυναμίας της χώρας στην κατασκευή και την συντήρηση πολεμικών πλοίων μέσω της μεταφοράς τεχνογνωσίας και τεχνολογίας σε έλληνες εταίρους.
- Συμμετοχής στην ανάπτυξη ενός κερδοφόρου και καινοτόμου Ελληνικού Ναυτικού Αμυντικού οικοσυστήματος, που θα δημιουργήσει μακροπρόθεσμα θέσεις εργασίας υψηλού επιπέδου για το ελληνικό ανθρώπινο δυναμικό, όχι μόνο στο ναυπηγικό τομέα, αλλά και σε άλλους τομείς όπως ηλεκτρονικά συστήματα, συστήματα Πληροφορικής κλπ με σημαντικά οφέλη για την ελληνική οικονομία.
- Δημιουργία μακροπρόθεσμων σχέσεων με την Ελληνική Βιομηχανία
Η αξιολόγηση των Ελλήνων συνεργατών
Σύμφωνα με τη Naval, περισσότερες από 70 εταιρείες, με έδρα την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, έχουν εντοπιστεί ως πιθανοί συνεργάτες, 10 εκ των οποίων έχουν ήδη προκριθεί, ενώ άλλες 40 βρίσκονται σε στάδιο επαφών ή αρχικής αξιολόγησης των βιομηχανικών τους δυνατοτήτων. Η διαδικασία θα συνεχιστεί και εντός των επομένων εβδομάδων, αφου η Naval Group έχει δεσμευθεί να επιτύχει την πιο εκτεταμένη Ελληνική Βιομηχανική Συμμετοχή.
Πέρα από τη συμμετοχή στα προγράμματα FDI HN και MEKO 200HN, όλες οι εξειδικευμένες ελληνικές εταιρείες θα ενσωματωθούν στις αλυσίδες εφοδιασμού της γαλλικής βιομηχανικής ομάδας και θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν σε άλλους μελλοντικούς διεθνείς διαγωνισμούς, αυξάνοντας έτσι τις δυνατότητές τους καθώς και το πιθανό οικονομικό τους όφελος και προβολή στην παγκόσμια ναυτική αγορά.
Η πρόταση για τις φρεγάνες FDI HN
Η FDI HN έχει σχεδιαστεί ώστε να δύναται να εξοπλιστεί με τους Naval Cruise Missiles, μια δυνατότητα μακρού πλήγματος. Οι φυσικές και ψηφιακές υποδομές της FDI εγγυώνται μελλοντικές δυνατότητες εξέλιξης, γεγονός που θα διασφαλίσει ότι το Ελληνικό Ναυτικό θα είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τις αναδυόμενες και μελλοντικές απειλές κατά τη διάρκεια ζωής του πλοίου (UAVs, Cyber, βαλλιστικούς πυραύλους, υπερηχητικούς πυραύλους, απειλές stealth κάτω ή πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας).
H πρώτη FDI HN θα παραδοθεί το 2025 που σημαίνει ότι οι ανάγκες του Π.Ν. θα καλυφθούν πολύ σύντομα και η Naval Group προσφέρει μια χωρίς ρίσκο λύση για την κατασκευή των τριών ακόμη FDI HN φρεγατών στην Ελλάδα, σε ελληνικά ναυπηγεία, εντός χρονοδιαγράμματος, με την ίδια ποιότητα και απόδοση.
Οι φρεγάτες θα κατασκευασθούν με συμπαραγωγή στην Ελλάδα, με σημαντική συμμετοχή της γαλλικής ομάδας. Η κατασκευή της 1ης φρεγάτας στη Γαλλία θα εξασφαλίσει την επιχειρησιακή αξιοποιήση για την Ελλάδα στο συντομότερο χρονικό διάστημα, ενώ εγγυάται τη μεταφορά τεχνολογίας για την κατασκευή 3 φρεγατών στην Ελλάδα. Αυτό θα διασφαλίσει τη μακροπρόθεσμη αυτονομία του Π.Ν. και σημαντικά οικονομικά οφέλη για την ελληνική αμυντική και ναυπηγική βιομηχανία όπως και εκατοντάδες θέσεις εργασίας μακροπρόθεσμα στην χώρα.
Επιπρόσθετα, η Γαλλική πλευρά προσφέρει ενδιάμεση λύση διαθέσιμη στο συντομότερο χρονικό διάστημα, αφού η αντιαεροπορική φρεγάτα (AAW Jean Bart) και η ανθυποβρυχιακή φρεγάτα (ASW Latouche-Tréville), θα παραδοθούν στην Ελλάδα εντός του 2022. Οι φρεγάτες είναι εν ενεργεία πλοία του Γαλλικού Ναυτικού, για εθνικές και διεθνείς αποστολές, αποδεικνύοντας ότι είναι πλήρως διαλειτουργικές με κάθε άλλο πλοιο του ΝΑΤΟ και έχουν δυνατότητες για την αντιμετώπιση σύγχρονων απειλών. Θα αποτελέσουν ουσιαστική ενίσχυση στον Ελληνικό Στόλο για τη σύντομη χρονική περίοδο πριν την παράδοση της πρώτης FDI HN το 2025
Η πρόταση για τις φρεγάτες MEKO στην Ελλάδα
Για την κάλυψη των ελληνικών αναγκών προτείνεται μία λύση χωρίς ρίσκο για την αναβάθμιση των ΜΕΚΟ.
Συνδυάζοντας την τεχνογνωσία τους και την εμπειρία τους, η Thales και η Naval Group βρίσκονται σε ιδανική θέση για να προσφέρουν τη βέλτιστη σχέση κόστους-απόδοσης, τόσο για το ίδιο το πρόγραμμα Mid-Life Upgrade, όσο και για τη διασφάλιση της λειτουργικής διαθεσιμότητας των πλοίων.
Το πρόγραμμα αναβάθμισης των MEKO ΗΝ προορίζεται να πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα, με συμμετοχή της ελληνικής βιομηχανίας. Από αυτή την άποψη, η THALES μπορεί να βασιστεί στην παρουσία της THALES HELLAS S.A. και τις ήδη διαμορφωμένες σχέσεις ανάμεσα στην Thales και την Naval Group με υφιστάμενους βιομηχανικούς εταίρους.
moneyreview.gr
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News