Μητσοτάκης: Η δέσμευση «και μετρό και αρχαία» τηρείται
«Σήμερα κάνουμε το τελικό βήμα, σημαντικό τελικό βήμα, για να μπορέσουμε να παραδώσουμε το Μέτρο της Θεσσαλονίκης, επιτέλους, σε πλήρη λειτουργία, εντός του 2024», επεσήμανε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, το μεσημέρι, στον σταθμό του έργου του μετρό στην Αγία Σοφία, κατά την υπογραφή της σύμβασης λειτουργίας και συντήρησης του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Ο πρωθυπουργός ξεναγήθηκε στον αρχαιολογικό χώρο του σταθμού και ακολούθως κατέβηκε με τις κυλιόμενες σκάλες στον κυρίως χώρο του σταθμού, στον χώρο της εκδήλωσης.
Ο κ. Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι σήμερα ολοκληρώνεται «μια τολμηρή απόφαση, που είχε συμφωνηθεί και με την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, να χρησιμοποιηθεί ιδιωτική τεχνογνωσία, η καλύτερη σε ευρωπαϊκό επίπεδο για να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη, ασφαλή λειτουργία αυτού του σημαντικότατου έργου υποδομής» και συνέχισε:
«Αλλά, ταυτόχρονα, να εξασφαλίσουμε ότι για όσα χρόνια διαρκεί η σύμβαση θα είναι εξασφαλισμένη και η συντήρηση του έργου αυτού. Και δεν το λέω αυτό τυχαία καθώς πρόσφατα γεγονότα επανέφεραν στη μνήμη μας αμαρτίες του παρελθόντος, όπου δεν γνωρίζαμε ουσιαστικά ποιος ήταν ο υπόλογος για τη συντήρηση σημαντικών έργων υποδομής, τα οποία πληρώθηκαν από τους Ελληνες φορολογούμενους στο παρελθόν. Αυτό αλλάζει, με τη σύμβαση την οποία υπογράφουμε».
Ο πρωθυπουργός ευχαρίστησε τους υπουργούς και τα στελέχη των εμπλεκόμενων φορέων για τη συνεργασία, μέσα από την οποία κατέστη δυνατή, όπως είπε, η τήρηση της δέσμευσης του «και μετρό και αρχαία» και πρόσθεσε: «Η δέσμευση αυτή τηρήθηκε και τηρείται στο ακέραιο».
Αναφέρθηκε και στο fly over, που όπως είπε, είχε και αυτό σχεδιασθεί σε συνεννόηση με την προηγούμενη διοίκηση του υπουργείου Μεταφορών, λέγοντας ότι εκατό επιπλέον αστυνομικοί θα αποσπασθούν, με δική του προσωπική απόφαση, στη Θεσσαλονίκη για να βοηθήσουν στις διευθετήσεις της κυκλοφορίας.
Σημείωσε, ότι όταν ολοκληρωθεί και λειτουργήσει θα γίνει αντιληπτή «η τεράστια σημασία του» και κάλεσε τους πολίτες σε μια «σύμπραξη» και κατανόηση για τις επιπτώσεις στην κυκλοφορία, για όσο διάστημα διαρκέσει η κατασκευή του.
«Η εικόνα από το μέλλον, την οποία βλέπουμε σήμερα, το συντομότερο δυνατόν θα είναι το παρόν της πόλης. Μιας πόλης, η οποία αναπτύσσεται, μιας πόλης δυναμικής, στην οποία το κράτος χρωστούσε επί δεκαετίες πολλά. Ερχεται όμως τώρα να εξοφλήσει τα γραμμάτια προς τη Θεσσαλονίκη και να την προικίσει με σημαντικά έργα υποδομής, τα οποία θα τα ζήλευαν όλες οι ευρωπαϊκές μητροπόλεις. Καλοταξιδο, λοιπόν, το νέο μέτρο», είπε ο πρωθυπουργός.
Στη συνέχεια ο κ. Μητσοτάκης βγήκε από τον χώρο της εκδήλωσης και περιηγήθηκε στην ανακαινισμένη πλατεία Μακεδονομάχων, πάνω απ′ τον σταθμό του μετρό στην πλατεία Αγίας Σοφίας.
Στην εκδήλωση παρέστησαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρηστος Σταϊκούρας, η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδωνη, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης, ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχίαος, ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας και Θράκης) Στάθης Κωνσταντινίδης, η υφυπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου, ο γενικός γραμματέας Υποδομών Κωνσταντίνος Μαγουλάς, ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς, ο γενικός γραμματέας Πολιτισμού Γιώργος Διδασκάλου, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας, η αντιπεριφερειάρχης Βούλα Πατουλίδου, ο πρώην υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών Γ. Καραγιάννης, βουλευτές, ο διευθύνων σύμβουλος της «Ελληνικό Μέτρο» Νίκος Κουρέτας και εκπρόσωποι της αναδόχου κοινοπραξίας (Thema Α.Ε.).
Τη σύμβαση υπέγραψαν, παρουσία του πρωθυπουργού, εκ μέρους της «Ελληνικό Μέτρο», ο διευθύνων σύμβουλος της Νίκος Κουρέτας και εκ μέρους της κοινοπραξίας, οι Arrigo Giana (ATM), Renaud Beziade (Egis) και Carlo Bianko (Thema Α.Ε.).
Η σύμβαση ύψους 250 εκατ. ευρώ έχει διάρκεια έντεκα χρόνων.
– Στο μεταξύ συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Αγαλμα του Βενιζέλου και πορεία μέχρι τον σταθμό Αγίας Σοφίας, πραγματοποίησαν μέλη της ΑΝΤΑΡΣΥΑ και άλλων αριστερών οργανώσεων, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την υπογραφή της σύμβασης με ιδιωτική εταιρεία για τη λειτουργία και συντήρηση του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Πηγή: kathimerini.gr
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News