Κρήτη: Υπεγράφη η σύμβαση για τον ΒΟΑΚ – Δηλώσεις Μητσοτάκη
Στην υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή του τμήματος Χερσόνησος – Νεάπολη του Βορείου Οδικού Άξονα Κρήτης που θα κατασκευαστεί από το σχήμα ΤΕΡΝΑ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ -ΑΚΤΩΡ, με σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα παραβρέθηκε σήμερα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, η οποία αφορά «ένα από τα τρία μεγάλα έργα τα οποία συναποτελούν την πρωτοβουλία που έχει αναλάβει η κυβέρνηση μας, επιτέλους η Κρήτη να αποκτήσει τον βόρειο οδικό άξονα που της αξίζει», όπως χαρακτηριστικά τόνισε.
Ο κ. Μητσοτάκης ξεκινώντας την ομιλία του στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου που υπογράφηκε η σύμβαση, χαρακτήρισε «μία ακόμη σημαντική ημέρα» τη σημερινή για την Κρήτη. «Θυμάστε όταν είχαμε κάνει την σχετική παρουσίαση στα Χανιά, είχαμε μιλήσει αναλυτικά τότε για τις μεγάλες εκκρεμότητες τις οποίες είχαμε κληρονομήσει από το παρελθόν. Για το πως όσοι μιλούσαν για τον ΒΟΑΚ εκ μέρους της προηγούμενης Κυβέρνησης ουσιαστικά – και θα το πω απλά όπως το αισθάνομαι- κορόιδευαν τους συντοπίτες μας τους Κρητικούς, καθώς δεν υπήρχε ούτε μελετητική ωριμότητα, ούτε χρηματοδότηση, ούτε καν ενιαία χάραξη για να μπορούμε να μιλάμε για έναν ενιαίο αυτοκινητόδρομο, ο οποίος θα εκτείνεται από τη μία άκρη της Κρήτης στην άλλη» ανέφερε το ΑΠΕ.
Πρόκειται για το δεύτερο από τα τρία τμήματα του ΒΟΑΚ που συμβασιοποιείται, μήκους 22,4 χλμ . Ο κ. Μητσοτάκης στη διάρκεια της ομιλίας του αναφέρθηκε στην στήριξη της Κρήτης τα τελευταία τέσσερα χρόνια, αλλά και το αναπτυξιακό σχέδιο που θα αλλάξει το νησί μέχρι το 2030, λέγοντας ότι «όλα αυτά θα τα αφήσουμε στην κρίση των συμπολιτών μας, καθώς έχουμε εκλογές σε τέσσερις εβδομάδες από τώρα και θέλουμε πάντα να κρινόμαστε για το έργο μας», προσθέτοντας ότι «αυτό που ζητούμε από τους συμπολίτες μας και εγώ προσωπικά από τους συντοπίτες μου, είναι να μας δώσουν την ευκαιρία, το σχέδιο αυτό να το υλοποιήσουμε και να το κάνουμε πράξη. Έχουμε ήδη βάλει τα θεμέλια, έχουμε κάνει πολλή δουλειά, απομένει περισσότερη, αλλά είμαι σίγουρος ότι και εδώ στην Κρήτη οι συντοπίτες μας θα μας δώσουν αυτήν την ευκαιρία και θα επανεκλέξουν τη Νέα Δημοκρατία στην διακυβέρνηση του τόπου, για να συνεχίσουμε και να ολοκληρώσουμε το έργο και κάποια στιγμή τα επόμενα χρόνια ο ΒΟΑΚ να παραδοθεί στους Κρητικούς αλλά και στους επισκέπτες, ως ο πιο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος που θα έχει κατασκευαστεί στην Ευρώπη, τελευταία μεγάλη εκκρεμότητα στα οδικά έργα της πατρίδας μας». Καταλήγοντας ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι για τον ίδιο αποτελεί και μια δική του παρακαταθήκη στην Κρήτη και πώς «είμαι σίγουρος ότι θα μου δοθεί η ευκαιρία ντο έργο αυτό να μπορέσω να το ολοκληρώσω».
Δουλέψαμε πολύ ώστε η Κρήτη να αποκτήσει επιτέλους έναν υπερσύγχρονο, ασφαλή αυτοκινητόδρομο
«Θυμάστε όταν είχαμε κάνει τη σχετική παρουσίαση στα Χανιά, είχαμε μιλήσει αναλυτικά τότε για τις μεγάλες εκκρεμότητες τις οποίες είχαμε κληρονομήσει από το παρελθόν. Για το πώς όσοι μιλούσαν για τον ΒΟΑΚ εκ μέρους της προηγούμενης κυβέρνησης ουσιαστικά -και θα το πω απλά όπως το αισθάνομαι- “κορόιδευαν” τους συντοπίτες μας, τους Κρητικούς, καθώς δεν υπήρχε ούτε μελετητική ωριμότητα, ούτε χρηματοδότηση, ούτε καν ενιαία χάραξη, για να μπορούμε να μιλάμε για έναν ενιαίο αυτοκινητόδρομο ο οποίος θα εκτείνεται από τη μία άκρη της Κρήτης στην άλλη.
Δουλέψαμε πάρα πολύ και με τη δική μου επίβλεψη στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Είχαμε μια πολύ καλή συνεργασία με την Περιφέρεια. Ήμασταν εναρμονισμένοι και ευθυγραμμισμένοι στη μεγάλη εικόνα. Και ποια είναι η μεγάλη εικόνα; Ότι η Κρήτη πρέπει επιτέλους να αποκτήσει έναν υπερσύγχρονο, ασφαλή αυτοκινητόδρομο, ο οποίος θα εκτείνεται από τη Σητεία μέχρι το Καστέλι. Και αυτό να γίνει όσο το δυνατόν πιο σύντομα, με εξασφαλισμένους πόρους από τον εθνικό προϋπολογισμό αλλά και από την Ευρωπαϊκή Ένωση», επισήμανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Για τη σημασία του ΒΟΑΚ, δεν χρειάζεται να πω πολλά πράγματα. Προφανώς έχει ένα τεράστιο αναπτυξιακό αποτύπωμα και για την εξυπηρέτηση του τουρισμού αλλά και για την δυνατότητα μείωσης του κόστους συνολικά μεταφορών και παραγωγής.
Όμως, το μεγαλύτερο κόστος δυστυχώς -και έχω μιλήσει πολλές φορές για αυτό- είναι το κόστος των ανθρώπινων ζωών που χάνονται άδικα σε δρόμους οι οποίοι δεν αξίζουν στο νησί μας, που έρχονται από τον προηγούμενο αιώνα», σημείωσε ο Πρωθυπουργός.
Οι σεισμικές έρευνες για φυσικό αέριο νοτιοδυτικά της Κρήτης έχουν ολοκληρωθεί και περιμένουμε τα αποτελέσματα
«Η δική μας η κυβέρνηση είναι αυτή που δρομολόγησε για πρώτη φορά σοβαρές, ουσιαστικές σεισμικές έρευνες νοτιοδυτικά της Κρήτης, οι οποίες έχουν ήδη ολοκληρωθεί και αυτή τη στιγμή τα δεδομένα που έχουν συλλεχθεί εξετάζονται από την εταιρεία η οποία έχει εμπλακεί σε αυτή τη διαδικασία, ώστε να γνωρίζουμε πια με βεβαιότητα αν υπάρχουν υδρογονάνθρακες, φυσικό αέριο νοτιοδυτικά της Κρήτης. Και, εφόσον υπάρχουν, να εκκινήσουμε τάχιστα τη διαδικασία. ώστε ενδεχομένως και το 2026 να μπορούμε να έχουμε τις πρώτες εξορύξεις φυσικού αερίου πια εντός ελληνικής και εθνικής κυριαρχίας, ζώνης ελληνικής κυριαρχίας, για να μπορούμε με αυτό τον τρόπο να ενισχύσουμε την θέση της πατρίδας μας ως ενεργειακού κόμβου για ολόκληρη την Ευρώπη», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Ένα μεγάλο έργο που γίνεται πραγματικότητα
Το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, μήκους περίπου 22,5 χιλιομέτρων, είναι το δεύτερο μεγάλο κομμάτι του ΒΟΑΚ που εισέρχεται σε φάση κατασκευής, καθώς ήδη εκτελούνται εργασίες μεταξύ της Νεάπολης και του Αγίου Νικολάου.
Παράλληλα με τα έργα για τον νέο άξονα, υλοποιούνται ή έχουν δρομολογηθεί σειρά βελτιωτικών έργων για την αποφυγή τροχαίων ατυχημάτων στον υφιστάμενο δρόμο.
Το νέο τμήμα, το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει πέντε ανισόπεδους κόμβους και επτά σήραγγες, αναμένεται να ολοκληρωθεί σε ορίζοντα τεσσάρων ετών.
Στην τελική ανάπτυξή του ο νέος αυτοκινητόδρομος, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ, θα συνδέει το ανατολικό με το δυτικό άκρο της Κρήτης, βελτιώνοντας ριζικά την οδική ασφάλεια, επιτρέποντας την ταχύτερη μετακίνηση πολιτών και μεταφορά εμπορευμάτων και τονώνοντας την αναπτυξιακή δυναμική ολόκληρου του νησιού.
«Το 2019 παραλάβαμε μία μολυβιά στον χάρτη, ένα σχέδιο χωρίς ενιαία χάραξη και -πάνω και πρώτα απ’ όλα- χωρίς συγκεκριμένο πλάνο χρηματοδότησης. Σήμερα, τέσσερα χρόνια μετά, το έργο πλέον έχει πάρει “σάρκα και οστά”. Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει διασφαλίσει την ενιαία χάραξη σε όλο το μήκος του έργου, που εκτείνεται περίπου από τη μία άκρη στην άλλη, κοντά στα 300 χιλιόμετρα. Όπως και το σημαντικότερο: έχει διασφαλίσει τη χρηματοδότηση του και από το ΕΣΠΑ αλλά και από το Ταμείο Ανάκαμψης», σημείωσε στην τοποθέτησή του ο Υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης.
Σταύρος Αρναουτάκης: Με τα έργα που γίνονται η Κρήτη της επόμενης δεκαετίας θα είναι μια άλλη Κρήτη
«Από την πλευρά τη δική μας θα καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια τα επιμέρους προβλήματα που υπάρχουν με τις απαλλοτριώσεις, θα συμβάλλουμε κι εμείς να προχωρήσουν όσο το δυνατόν συντομότερα. Να μπορούμε να δούμε αυτό το μεγάλο αναπτυξιακό έργο, πρώτα για τους Κρητικούς και τους επισκέπτες, που εάν τα συνδυάσουμε μαζί με το αεροδρόμιο του Καστελίου, μαζί με τις υπόλοιπες υποδομές που γίνονται στο νησί, μαζί όμως και με την ενεργειακή ασφάλεια του νησιού, με το μικρό και μεγάλο καλώδιο, η Κρήτη της επόμενης δεκαετίας θα είναι μια άλλη Κρήτη», ανέφερε στον χαιρετισμό του ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης.
Παρόντες στην υπογραφή της σύμβασης ήταν επίσης ήταν ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, ο υφυπουργός Αθλητισμού Λευτέρης Αυγενάκης, ο βουλευτής της Ν.Δ Μάξιμος Σενετάκης , ο Αρχιεπίσκοπος Κρήτης Ευγένιος, δήμαρχοι δήμων της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου και τοπικοί φορείς.
moneyreview.gr
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News