Πολιτική Δευτέρα 3/04/2023, 13:23
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης: Να αναβαθμίσουμε το τουριστικό προϊόν μας – Οι 2 προτεραιότητες

Μητσοτάκης: Να αναβαθμίσουμε το τουριστικό προϊόν μας – Οι 2 προτεραιότητες

Δύο είναι εφεξής οι βασικές πολιτικές προτεραιότητες της κυβέρνησης σε σχέση με τον τουρισμό, τόνισε στο πλαίσιο συνάντησης εργασίας με την εκτελεστική επιτροπή του ΣΕΤΕ ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης: αφενός η βιωσιμότητα του τουριστικού προϊόντος, αφετέρου η βελτίωση των συνθηκών για τους εργαζομένους του κλάδου.

Για την πρώτη προτεραιότητα ο Κυρ. Μητσοτάκης επεσήμανε: «Με την προστασία του περιβάλλοντος, με την προστασία των προορισμών μας, ειδικά κάποιων εμβληματικών προορισμών οι οποίοι βρίσκονται αυτή τη στιγμή κάτω από μεγάλη πίεση και θα πρέπει να σκεφτούμε άμεσα το μέλλον τους, με παρεμβάσεις οι οποίες δεν μπορούν πια να αργούν πολύ».

«Το δεύτερο έχει να κάνει με τους εργαζόμενους στον τουρισμό, με την δυνατότητα όλοι να έχουν το ίδιο μέρισμα επιτυχίας από την ανάπτυξη του τουριστικού μας προϊόντος. Αυτό έχει να κάνει με τους καλύτερους μισθούς, τις καλύτερες συνθήκες εργασίας, αλλά φυσικά και τις ελλείψεις που ήδη παρατηρούνται ως προς το εργατικό δυναμικό, κάτι το οποίο μας υποχρεώνει να σχεδιάζουμε από τώρα παρεμβάσεις που θα έχουν ένα μακροχρόνιο αποτύπωμα», τόνισε ο πρωθυπουργός. 

Διεύρυνση της τουριστικής περιόδου

Βέβαια, στο πλαίσιο αυτό, δήλωσε ότι έχει επιτευχθεί η διεύρευνση της τουριστικής περιόδου, με αποτέλεσμα τα έσοδα από τον συγκεκριμένο τομέα να οδηγούν σε περισσότερες «δημοσιονομικές αντοχές» και κατά συνέπεια μέτρα στήριξης. «Πιστεύω ότι έχουμε ήδη πετύχει έναν κεντρικό μας στόχο που δεν είναι άλλος από την διεύρυνση της τουριστικής περιόδου, έτσι ώστε η Ελλάδα να μην είναι αποκλειστικά ένας προορισμός τον οποίο προτιμούν οι επισκέπτες μας μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες», σημείωσε χαρακτηριστικά. «Τα έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού, τα οποία προέρχονται από τον τουρισμό και αυτά ξεπέρασαν τους αρχικούς στόχους που είχε θέσει το Υπουργείο Οικονομικών. Με αποτέλεσμα να έχουμε και περισσότερες δημοσιονομικές αντοχές να στηρίξουμε την κοινωνία με μια σειρά από στοχευμένα μέτρα για να αντιμετωπίσουμε την κρίση της εισαγόμενης ακρίβειας».

«Κοινή αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα, είναι η συνολική αναβάθμιση του προϊόντος μας. Να δαπανούν περισσότερα χρήματα οι επισκέπτες οι οποίοι έρχονται στην πατρίδα μας, να μετράμε την επιτυχία της τουριστικής περιόδου όχι μόνο με τον αριθμό των αφίξεων, αλλά κυρίως με το εισόδημα το οποίο οι επισκέπτες αυτοί αφήνουν τελικά στην χώρα μας», υπογράμμισε ο πρωθυπουργός.

Στο πλαίσιο της συνάντησης απαρίθμησε τις πολύ μεγάλες δυσκολίες τις οποίες διαχειρίστηκε η κυβέρνηση τα τελευταία τρία χρόνια: «Η πανδημία αποτέλεσε μία πρωτοφανή δοκιμασία για τον κλάδο του τουρισμού, πήραμε όμως τολμηρές αποφάσεις οι οποίες δικαιώθηκαν εκ του αποτελέσματος στηρίζοντας το brand της Ελλάδος, ανοίγοντας από τους πρώτους, αλλά με απολύτως ασφαλή τρόπο. Και νομίζω ότι δρομολογήσαμε τις περσινές και τις φετινές εξελίξεις ουσιαστικά πριν από δύο και τρία χρόνια, όταν διαχειριστήκαμε -πιστεύω- με μεγάλη επιτυχία και στηρίζοντας τον κλάδο του τουρισμού την πρωτοφανή κρίση της πανδημίας», σημείωσε.

Από την πλευρά του ο Υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας δήλωσε: «Να θυμίσω ότι αυξήθηκε κατά 8% η μέση δαπάνη ανά ταξιδιώτη και ανά τουρίστα. Και οι πολλαπλές επενδύσεις που γίνονται από τον ιδιωτικό τομέα και προγραμματίζει και κάνει ήδη η ελληνική κυβέρνηση και στις δημόσιες επενδύσεις σε ό,τι έχει να κάνει με τους τουριστικούς προορισμούς, είναι τα εχέγγυα για περαιτέρω ανάπτυξη και στήριξη και του αγροτικού κλάδου και του εμπορικού κόσμου και των εκατοντάδων χιλιάδων εργαζομένων στον τουρισμό και του real estate και της κατασκευής. Μια που 8 στις 10 επενδύσεις πλέον είναι τουριστικού ενδιαφέροντος ή υποδομών για τον τουρισμό».

Ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΣΕΤΕ, Γιάννης Ρέτσος τόνισε: «Κεφαλαιοποιώντας το πολύ καλό brand name το οποίο έχει φτιάξει η χώρα, το οποίο ενδυναμώθηκε πάρα πολύ κατά τη διάρκεια του κορονοϊού και της πανδημίας Covid και του τρόπου με τον οποίο άνοιξε ο τουρισμός το καλοκαίρι του 2020 και συνέχισε να λειτουργεί το καλοκαίρι του 2021 αποτελώντας -σε πολλές περιπτώσεις και με πολλές πρακτικές- και παράδειγμα και για τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, καταφέραμε, κεφαλαιοποιώντας αυτή την πολύ σωστή στρατηγική, να πετύχουμε εντυπωσιακά αποτελέσματα».

Η εικόνα τους πρώτους μήνες του 2023

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης εξετάστηκαν τα στοιχεία για τους πρώτους μήνες του 2023 και οι στόχοι για ολόκληρο το έτος. Τονίστηκε επίσης ότι τα έσοδα της περσινής περιόδου ξεπέρασαν τα προϋπολογισθέντα κατά 2,6 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ καταγράφηκαν εισπράξεις-ρεκόρ από τις τρεις κυριότερες αγορές: το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία και τη Γαλλία.

Όπως επισημάνθηκε, η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια της χώρας είναι αυξημένη κατά 64,4% σε σύγκριση με τους πρώτους δύο μήνες του 2022 και κατά 2,5% έναντι του 2019, του τελευταίου έτους προ πανδημίας κατά το οποίο καταγράφηκε ιστορικό υψηλό στον τουρισμό. Τονίστηκε ότι σημειώνεται διεύρυνση της τουριστικής περιόδου, ενώ ιδιαίτερη αναφορά έγινε στις αεροπορικές συνδέσεις με τις Ηνωμένες Πολιτείες και στο άνοιγμα της Κίνας, μετά την άρση των υγειονομικών περιορισμών.

Παράλληλα, σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις τον Ιανουάριο ήταν αυξημένες κατά 71,9% σε σχέση με τον πρώτο μήνα του 2022, με σημαντική άνοδο στα έσοδα τόσο από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης τόσο και από χώρες πέραν των 26 εταίρων.

Σημειωνεται πως στη σύσκεψη έλαβαν μέρος, από την πλευρά της κυβέρνησης, ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης, ο Υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας, ο Υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος, ο Υφυπουργός Οικονομικών Απόστολος Βεσυρόπουλος και ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ Γιάννης Μπρατάκος.

Συμμετείχαν επίσης ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΣΕΤΕ Γιάννης Ρέτσος, ο Α’ Αντιπρόεδρος Γρηγόρης Τάσιος, ο Αντιπρόεδρος Λύσανδρος Τσιλίδης, ο Αντιπρόεδρος Παναγιώτης Τοκούζης, ο Αντιπρόεδρος Οικονομικών Μανώλης Γιαννούλης, ο Αντιπρόεδρος Ευτύχιος Βασιλάκης, ο Αντιπρόεδρος Καλλίνικος Καλλίνικος, ο Γενικός Γραμματέας Γιώργος Βερνίκος, ο Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας Ιωάννης Παράσχης, ο Αχιλλέας Κωνσταντακόπουλος, μέλος του ΔΣ, και η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Marketing Greece Ιωάννα Δρέττα.

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης:

Ξενοδοχεία Αττικής: Αυξημένες οι πληρότητες στην έναρξη της χρονιάς

Maestro και Glass Onion στις διεθνείς οθόνες: Μπορεί το Netflix να ενισχύσει τον ελληνικό τουρισμό;

Homeporting: Το μεγάλο στοίχημα της κρουαζιέρας για τον ελληνικό τουρισμό

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News