Τι κρύβεται πίσω από τις λαμπερές βιτρίνες: 250 άτομα και 40.000 ώρες
Έφτασε η ώρα του σόου. Λίγο μετά τις 7 μ.μ. στις 29 Νοεμβρίου, οι ομάδες ασφαλείας ξεχύθηκαν στην Fifth Avenue με οδοφράγματα, για να κλείσουν μία από τις βασικές αρτηρίες της Νέας Υόρκης. Ένα μεγάλο πιάνο τοποθετήθηκε μπροστά στο εμπορικό Saks της Fifth Avenue.
Και έπειτα κατέφθασε ο Έλτον Τζον. Φορώντας ένα γαλαζοπράσινο σακάκι, κόκκινο παντελόνι και το σήμα κατατεθέν του, τα γυαλιά με τους κόκκινους φακούς, χαιρέτησε το κοινό. Κάθισε στο σκαμνί, όσο ο σύζυγός του, ο Ντέιβιντ Φέρνις και οι δύο γιοι τους, ο Ζάκαρι 11 ετών και ο Ελάιζα 9 ετών, κάθισαν δίπλα του. Και ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση.
«5…4…3…2…1!» Οι κουρτίνες στις έξι βιτρίνες του ισογείου σηκώθηκαν, αποκαλύπτοντας πυραύλους, καλειδοσκόπια και μία περιστρεφόμενη κορυφή. «And you can tell everybody this is your song», τραγουδούσε ο 75χρονος Έλτον Τζον, ξεκινώντας τις μουσικές του επιτυχίες.
Χιλιάδες φωτάκια άναψαν, πολύχρωμες σειρές φωτός διέτρεχαν το νεοκλασικό κτίριο και μετατρέπονταν σε ανεμόμυλους, μία ετήσια παράδοση που το εμπορικό κέντρο τηρεί από το 2004. «Καλά Χριστούγεννα σε όλους», φώναξε ο Έλτον Τζον.
Σε συνέντευξη που προηγήθηκε, ο τραγουδιστής, ο οποίος όταν ήταν μικρός χάζευε τις χριστουγεννιάτικες βιτρίνες εμπορικών κέντρων στο Λονδίνο με την οικογένειά του, χαρακτήρισε την παράδοση ένα «μαγικό» κομμάτι της χριστουγεννιάτικης περιόδου. «Ήμουν πάντοτε τόσο ενθουσιασμένος να δω τις βιτρίνες κάθε χρόνο», δήλωσε. «Ήταν μία στιγμή ορόσημο για τα Χριστούγεννα».
Οι φανταχτερές βιτρίνες των εμπορικών κέντρων κάθε χρόνο είναι εντυπωσιακές – μόνο το σόου με τα φώτα και οι βιτρίνες του Saks χρειάστηκαν τουλάχιστον 250 άτομα και 40.000 ώρες για να ολοκληρωθούν – αλλά είναι μία τέχνη που πεθαίνει. Στη Νέα Υόρκη υπάρχουν μόνο ελάχιστα εμπορικά κέντρα – το Saks, το Bergdorf Goodman, το Macy’s και το Bloomingdale’s – που κρατούν τις παραδοσιακές, χειροποίητες σκηνές κάθε χρόνο.
Στο Bergdorf Goodman, ο σχεδιασμός ξεκινά από τον Φεβρουάριο, στην έναρξη μίας εννιάμηνης διαδικασίας που περιλαμβάνει περίπου 100 άτομα και απαιτεί 10.000 ώρες, δήλωσε ο David Hoey, ο επικεφαλής που επιβλέπει τις βιτρίνες. Φέτος, το θέμα ήταν «μαγεία υπό κατασκευή» (magic in the making) και περιελάμβανε επτά στοιχεία χειροτεχνίας – ραπτική, επεξεργασία μετάλλου, μωσαϊκό, παπιέ μασιέ, γλυπτική με χαρτί, κατασκευή λευκωμάτων και ξυλογλυπτική – που το κάθε ένα συνδυαζόταν με μία εταιρεία μόδας, όπως η Marc Jacobs, η Noir Kei Ninomiya και η Libertine.
Στο Bloomingdale’s, οι χριστουγεννιάτικες βιτρίνες γεμίζουν με αρκουδάκια, τεράστια στολίδια και χιονάνθρωπους. Οι σχεδιαστές της βιτρίνας θέλουν να σας θυμίζουν την παιδική σας ηλικία. «Θέλουμε να αισθάνεστε τις βιτρίνες μέσα από τα μάτια ενός παιδιού», δήλωσε ο John Klimkowski, επικεφαλής του τμήματος αισθητικής προώθησης προϊόντων στο Bloomingdale’s.
Η εννιάμηνη διαδικασία στο Macy’s ξεκινά επίσης τον Φεβρουάριο και περιλαμβάνει εκατοντάδες άτομα, με γραφίστες, ξυλουργούς, γλύπτες, μαριονετίστες και ηλεκτρολόγους. Φέτος, οι βιτρίνες έχουν σκιουράκια μέσα σε χριστουγεννιάτικα δέντρα, μία οικογένεια πολικών αρκούδων να αγκαλιάζεται φορώντας άνετα πουλόβερ και ένα σπιτάκι από gingerbread με ζελεδάκια μινιατούρες.
Στο Saks, είναι η πρώτη χρονιά που οι βιτρίνες φωτίζουν από το εσωτερικό του κτιρίου και αλληλεπιδρούν με τα τουλάχιστον 600.000 λαμπάκια στην πρόσοψη, τα οποία συγχρονίζονται στη μουσική – ένα μείγμα των επιτυχιών του Έλτον Τζον.
Ο αντιπρόεδρος του Saks, Άντριου Γουίντον, δήλωσε πριν την φωταγώγηση των βιτρινών ότι ανυπομονούσε για το event. «Μπορείς να ακούς τα σχόλια και τα “ουυ” και “ααα”», δήλωσε. «Μπορείς να δεις την αντίδραση του κόσμου και παίρνεις μία γεύση από το χριστουγεννιάτικο πνεύμα».
Copyright:
2022 The New York Times
Διαβάστε επίσης:
Ο άγνωστος κίνδυνος των Χριστουγέννων: Τα φωτάκια κάνουν κακό στην… υγεία
Ευρώπη: Εορταστική περίοδος με χαμηλό φωτισμό – Πώς θα επηρεάσει τις αγορές;
Γιατί οι Ιάπωνες τρώνε KFC τα Χριστούγεννα: Η ιστορία πίσω από το παράξενο έθιμο
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News