The New York Times Τρίτη 10/05/2022, 07:04 TARIQ PANJA
THE NEW YORK TIMES

Το δίλημμα που έχουν σπόνσορες και διάσημοι για το Μουντιάλ

Το δίλημμα που έχουν σπόνσορες και διάσημοι για το Μουντιάλ

O Γκάρι Λίνεκερ έχει παρουσιάσει και στο παρελθόν την κλήρωση για το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου. Ως πρώην κορυφαίος σκόρερ του κυπέλλου και νυν παρουσιαστής στην τηλεόραση, έχει μια σχέση με τη διοργανώτρια FIFA. Ωστόσο, όπως είπε στον πρόεδρο της FIFA, δεν μπορούσε να εμφανιστεί στην λαμπερή κλήρωση για τα ματς του φετινού Παγκοσμίου Κυπέλλου στο Κατάρ η οποία έγινε τον περασμένο μήνα στη Ντόχα.

Η απροθυμία του Λίνεκερ αποτελεί ένα παράδειγμα της λεπτής γραμμής στην οποία περπατάνε διάσημοι και σπόνσορες όσον αφορά στο Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου στο Κατάρ, το οποίο έχει γίνει πολλές φορές αντικείμενο διαμαχών για την αντιμετώπιση της χώρας στους μετανάστες εργάτες και τους γκέι.

Πολλές εταιρείες, όπως επίσης και οι ομοσπονδίες κάποιων από των συμμετεχουσών χωρών, προσπαθούν να αποστασιοποιηθούν από τη διοργανώτρια χώρα, αν και έχουν πληρώσει εκατομμύρια δολάρια για να συνδεθεί το όνομά τους με την πιο γνωστή αθλητική οργάνωση του πλανήτη.

Το Κατάρ έχει αρνηθεί όλες τις κατηγορίες, λέγοντας ότι είναι εσφαλμένες ή παλαιές, προσθέτοντας ότι όπως άλλαξε η εικόνα της χώρα, έτσι άλλαξε και η ασφάλεια που παρείχε στους εργάτες. Ωστόσο, παραμένουν τα περιστατικά που αμαυρώνουν την εικόνα της.

Κάποιες εταιρείες έχουν επιλέξει να απομακρυνθούν. Ο διεθνής οικονομικός όμιλος ING Group, που είναι σπόνσορας των εθνικών ομάδων της Ολλανδίας και του Βελγίου, αποφάσισε να μην εκμεταλλευτεί αυτές τις σχέσεις κατά τη διάρκεια της οργάνωσης. Συγκεκριμένα, ανακοίνωσε ότι δεν θα δεχτεί τα εισιτήρια που της αντιστοιχούν ούτε θα προωθήσει το Μουντιάλ.

Ακόμα και κάποιες ομάδες εξετάζουν τις κινήσεις τους. Η ομάδα των ΗΠΑ ανέφερε ότι έχουν γίνει συζητήσεις για το πώς μπορούν να βοηθήσουν τους ποδοσφαιριστές όταν θα τους ρωτάνε οι δημοσιογράφοι για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Η ομάδα της Γερμανίας φόρεσε μπλουζάκια με τη φράση «ανθρώπινα δικαιώματα» πριν από ένα προκριματικό αγώνα.

Ο Ρικάρντο Φορτ, πρώην υπεύθυνος σχέσεων της Coca Cola με τη FIFA, σημειώνει ότι πολλές εταιρείες εξετάσουν τον αντίκτυπο που θα έχει η συσχέτισή τους με το Κατάρ. Ο ίδιος, πάντως, προβλέπει ότι οι περισσότερες δεν θα απομακρυνθούν. Οι διάσημοι, όμως, έχουν να κάνουν μια πιο δύσκολη επιλογή.

Το δίλημμα που έχουν σπόνσορες και διάσημοι για το Μουντιάλ-1
Ο Ντέιβιντ Μπέκαμ στο Doha Forum (φωτ. Karim Jaafar/AFP – Getty Images)

Η μεγαλύτερη νίκη του Κατάρ μέχρι στιγμής είναι ο Ντέιβιντ Μπέκαμ, πρώην αρχηγός της Αγγλίας. Με τη συμφωνία πολλών εκατομμυρίων με τον Μπέκαμ, ο οποίος είναι διάσημος και εκτός ποδοσφαίρου, ουσιαστικά έχει κερδίσει από πολλές απόψεις την υποστήριξή του. Ο ίδιος ο Μπέκαμ δεν έχει μιλήσει για το θέμα αυτό. Έχει επισκεφτεί αρκετές φορές το Κατάρ μετά τη συμφωνία. Η εκπρόσωπός του δεν απάντησε όταν εκλήθη να σχολιάσει το θέμα.

Ο Μπέκαμ έχει αποφύγει μέχρι στιγμής τις ερωτήσεις του Τύπου σε εκδηλώσεις στο Κατάρ, οι οποίες περιλαμβάνουν μια εκδήλωση με Αφγανούς πρόσφυγες, μια προωθητική εκδήλωση για την Qatar Airways και μια συμμετοχή στο Doha Forum. Παραδόξως, απουσίαζε και αυτός από την κλήρωση του Παγκοσμίου Κυπέλλου.

Ο Τιμ Κρόου, πρώην επικεφαλής της Synergy, μιας εταιρείας που έχει συμβουλέψει τους σπόνσορες του Παγκοσμίου Κυπέλλου, αναφέρει: «Εξεπλάγην ελαφρώς που [ο Μπέκαμ] επέλεξε να συσχετιστεί με κάτι που ενέχει τόσο ρίσκο, ειδικά κιόλας επειδή δεν έχει ανάγκη τα χρήματα».

Copyright:
2022 The New York Times

Διαβάστε επίσης:

Πώς επωφελείται από τον πόλεμο στην Ουκρανία μια από τις πλουσιότερες χώρες του κόσμου

Κατάρ Μουντιάλ 2022: Κοντά στα 1.600 δολάρια οι πρώτες θέσεις για τον τελικό

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News