The New York Times Παρασκευή 29/04/2022, 07:40 KALY SOTO
THE NEW YORK TIMES

H εξομολόγηση του Σκάρσγκαρντ για το Northman: «Θεέ μου, ήταν δύσκολο»

H εξομολόγηση του Σκάρσγκαρντ για το Northman: «Θεέ μου, ήταν δύσκολο»

Όπως περιγράφει ο Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ, η ιδέα για την τελευταία του ταινία, «The Northman», έχει την πηγή της σε ένα νησί απέναντι από τη Σουηδία που ονομάζεται Όλαντ, όπου ο προ-προπάππους του έχτισε ένα ξύλινο σπίτι πριν από εκατό χρόνια.

«Κάποιες από τις πρώτες αναμνήσεις μου είναι να περπατάω με τον παππού μου στο Όλαντ και αυτός να μου δείχνει τεράστιες πέτρες με ρούνους και επιγραφές», εξηγεί κατά τη διάρκεια μιας βροχερής μέρας από το ξενοδοχείο του στο Λονδίνο. «Μου έλεγε παραμύθια για τους Βίκινγκ που έπλευσαν μέσω των ποταμιών μέχρι και την Κωνσταντινούπολη».

«Κατά κάποιο τρόπο, θα μπορούσε να πει κάποιος ότι το όνειρο να φτιάξω ή να είμαι μέρος σε μια ταινία με Βίκινγκ γεννήθηκε εκείνη τη στιγμή», συνεχίζει ο ηθοποιός.

Φορώντας ένα γκρι αθλητικό πουλόβερ και τζιν σε σκούρο χρώμα, ο ηθοποιός απέχει αιώνες από τον ματωμένο και λασπωμένο βάρβαρο που ενσαρκώνει στο «The Northman», την πολυαναμενόμενη περιπέτεια που αποτελεί και το ντεμπούτο του σκηνοθέτη Ρόμπερτ Έγκερς στις μεγάλες και ακριβές παραγωγές.

Ψηλός, ξανθός και ωραίος, ο Σκάρσγκαρντ αποτελεί μια σίγουρη επιλογή για μια ταινία με Βίκινγκ. Και έχει παίξει έναν Νόρθμαν και στο παρελθόν: τον Έρικ Νόρθμαν, τον περήφανο νεκροζώντανο Βίκινγκ βρικόλακα στη σειρά του ΗΒΟ «True Blood».

Ωστόσο, η ταινία αυτή πήρε πολύ καιρό. Ο 45χρονος Σκάρσγκαρντ αναφέρει ότι δούλευε για χρόνια με τον Δανό παραγωγό, Λαρς Κνούντσεν, προσπαθώντας να φέρουν αυτό το πρότζεκτ εις πέρας. Το 2017, γνώρισε τον Έγκερς, ο οποίος είχε ερωτευτεί με την Ισλανδία έπειτα από μια επίσκεψη πριν δύο χρόνια, για να μιλήσουν για μια άλλη δουλειά. Τελικά, η συνάντηση αυτή, καθώς και με τον Ισλανδό ποιητή και συγγραφέα Sjon, οδήγησε τον Έγκερς να γράψει το «The Northman».

Ο χαρακτήρας του Σκάρσγκαρντ είναι ένας πρίγκιπας των Βίκινγκ, ο Άμλεθ, ο οποίος αναζητά εκδίκηση για τη δολοφονία του πατέρα του. Ο ηθοποιός είναι και παραγωγός της ταινίας, όπου πρωταγωνιστούν και η Άνια Τέιλορ Τζόι, η Νικόλ Κίντμαν και η Μπγιόρκ.

«Ήταν μια πραγματική απόλαυση ως ηθοποιός να είμαι μέρος αυτής ταινίας από τη γέννησή τους. Το να είμαι μέλος αυτούς του ταξιδιού και να έχω συνεχώς συζητήσεις με τους σεναριογράφους καθώς έφτιαχναν την ιστορία, να μιλάμε για την εξέλιξη του Άμλεθ, το σενάριο την ουσία του – ήταν όλα μια έμπνευση για εμένα», επισημαίνει.

H εξομολόγηση του Σκάρσγκαρντ για το Northman: «Θεέ μου, ήταν δύσκολο»-1
φωτ. Robbie Lawrence/The New York Times

Ο πρωταγωνιστής του «Τhe Northman» είναι ένας Βίκινγκ με ίδια ψυχή με αυτή του Σκάρσγκαρντ – πιστή στη μεσαιωνική παράδοση των ισλανδικών επών, μια που δεν αμφισβητεί τη μοίρα ή την πίστη. Μια παράδοση που από μόνη της δεν έχει και πολλά να πει.

Τα έπη στα οποία βασίζεται η ταινία είναι «πολύ λακωνικά», εξηγεί ο Σκάρσγκαρντ. Οι χαρακτήρες «δεν μιλάνε εκτός και αν είναι απολύτως απαραίτητο».

Αν και μεγάλωσε ακούγωντας ιστορίες για τους Βίκινγκ, ο Σκάρσγκαρντ διάβασε βιβλία και παρακολούθησε διαλέξεις για να ετοιμαστεί για τον ρόλο του. Το πιο ενδιαφέρον πράγματα που έμαθε, όπως λέει, είναι ότι οι Βίκινγκ πίστευαν ότι κάθε άνθρωπος είχε ένα θηλυκό πνεύμα να τον οδηγεί.

«Θεώρησα ότι είναι γοητευτικό, η αντίθεση μεταξύ αυτού και της βιαιότητας που βλέπεις όταν γνωρίζεις αρχικά τον Άμλεθ. Μου άρεσε πολύ ιδέα ότι θα πίστευε ότι υπάρχει ένα θηλυκό πνεύμα μέσα του που τον οδηγεί», αναφέρει ο Σκάρσγκαρντ.

Ενώ τα γυρίσματα ήταν έτοιμα να αρχίσουν, η πανδημία ξεκίνησε. Τα γυρίσματα σταμάτησαν και ο Σκάρσγκαρντ γύρισε στην πατρίδα του, τη Στοκχόλμη. Έμεινε με τη μεγάλη οικογένειά του στο εξοχικό της μητέρας του. Τελικά, ταξίδεψε με το υπόλοιπο καστ στη Βόρεια Ιρλανδία, την Ιρλανδία και την Ισλανδία για τα δύσκολα γυρίσματα του «Northman», τα οποία ο ίδιος περιγράφει ως «επτά μήνες στη λάσπη».

Ο Έγκερς ανέφερε ότι «δεν ήταν σαδιστής για να είναι σαδιστής», αλλά ότι παίρνει πολύ σοβαρά τη λεπτομέρεια και την ακρίβεια.

Ο Σκάρσγκαρντ έχει αναφέρει σε συνεντεύξεις ότι ήταν δεμένος και τον έσερναν στη λάσπη. Αλλά ο Έγκερς δήλωσε ότι όπως και ο ίδιος, ο Σκάρσγκαρντ ήθελε το καλύτερο αποτέλεσμα.

«Ο Άλεξ έχει μιλήσει για το γεγονός ότι τον έφερα στα άκρα, αλλά πολλές φορές θυμάμαι που ζητούσε ο ίδιος να ξανακάνουμε τη λήψη γιατί είναι όσο τελειομανής όσο εγώ», είπε ο σκηνοθέτης της ταινίας.

Ο Ρόμπερτ Έγκερς αναγνώρισε ότι οι συνθήκες ήταν δύσκολες. «Δεν προσπαθώ να κάνω τα πράγματα πιο δύσκολα, αλλά όταν λες την ιστορία της εποχής των Βίκινγκ στη Βορεια Ευρώπη, πρέπει να βρεις δύσκολες τοποθεσίες με ακραίες καιρικές συνθήκες και έδαφος. Είναι αυτό που χρειάζεται για να πούμε αυτή την ιστορία», εξηγεί.

Από τη μεριά του, ο Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ αναγνώρισε ότι οι ταινίες του συνήθως είναι βαριές. «Πρέπει να κάνω μια κωμωδία σύντομα», λέει προσθέτοντας ότι θα ήθελε να δουλέψει με Αρμάντο Ιανούτσι ή τον Βρετανό κωμικό Στιβ Κούγκαν.

«Το Northman ήταν τόσο έντονο. Ήταν η καλύτερη εμπειρία της ζωής μου αλλά, Θεέ μου, ήταν δύσκολο», καταλήγει ο ηθοποιός.

Copyright:
2022 The New York Times

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News