The New York Times Δευτέρα 14/10/2024, 07:39
THE NEW YORK TIMES

Χαμηλώνεις τιμές ή θυσιάζεις πωλήσεις: Μεγαλώνει η απειλή του αποπληθωρισμού στην Κίνα

Χαμηλώνεις τιμές ή θυσιάζεις πωλήσεις: Μεγαλώνει η απειλή του αποπληθωρισμού στην Κίνα

Όταν η Lin Yunyun άρχισε να πουλά πάνες πριν από δύο χρόνια μέσω Pinduoduo, την ταχύτερα αναπτυσσόμενη πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου στην Κίνα, δεν είχε προετοιμαστεί για την «γκρίνια» για τις τιμές.

Το Pinduoduo, γνωστό στους Κινέζους καταναλωτές για τις προσφορές του, έστελνε ειδοποιήσεις κάθε φορά που άλλοι πωλητές έριχναν τις τιμές τους κάτω από αυτή που έχει ορίσει η ίδια. Οταν η κα Lin μείωνε τις τιμές της, η πλατφόρμα προωθούσε προσωρινά τα δικά της προϊόντα, αλλά μετά από λίγες ημέρες απαιτούνταν περαιτέρω μειώσεις, προκειμένου η ιστοσελίδα να συνεχίσει να οδηγεί τους καταναλωτές στα δικά της προϊόντα.

«Η πλατφόρμα συνεχώς μου υπενθυμίζει να κατεβάσω τις τιμές», δήλωσε η 28χρονη κα Lin, η οποία ζει στην πόλη Ζενγκζού στην νοτιοανατολική Κίνα. «Αν μειώσω τις τιμές μου λίγο ακόμα, τότε δεν θα βγάζω καθόλου χρήματα».

Καμία άλλη εταιρεία δεν ενσαρκώνει τις αποπληθωριστικές τάσεις της Κίνας όπως το Pinduoduo. Οι καταναλωτές σαρώνουν την εφαρμογή λόγω των τεράστιων εκπτώσεων, οι οποίες είναι αποτέλεσμα της συνεχούς πίεσης που ασκεί για χαμηλότερες τιμές. Ως ο δεύτερος μεγαλύτερος παίκτης στο ηλεκτρονικό εμπόριο της Κίνας, είναι ο κορυφαίος προορισμός για όσους κυνηγούν χαμηλότερες δαπάνες σύμφωνα με έναν λιτό τρόπο καταναλωτικής ζωής, ο οποίος προωθείται τελευταία μέσω social media.

Εχοντας ταρακουνηθεί από την κρίση στον τομέα των ακινήτων που δεν φαίνεται να τελειώνει και μία παραπαίουσα αγορά εργασίας, οι Κινέζοι καταναλωτές ξοδεύουν λιγότερα και εξοικονομούν περισσότερα. Οι τιμές πέφτουν και τα έσοδα συρρικνώνονται. Οι επιχειρήσεις διστάζουν να προσλάβουν περισσότερο κόσμο ή να επενδύσουν στο μέλλον, προκαλώντας περισσότερες οικονομικές ανησυχίες.

Επειτα από μια σειρά ημίμετρων που δεν κατάφεραν να τονώσουν την οικονομία, το Πεκίνο επιτέλους άφησε να εννοηθεί ότι είναι έτοιμο να λάβει δράση αν και είναι ασαφές πόσο μακριά είναι διατεθειμένο να φτάσει. Τον περασμένο μήνα, η κυβέρνηση ανακοίνωσε μείωση των επιτοκίων δανεισμού, ώστε να αναζωογονήσει την αγορά κατοικιών, καθώς και βήματα να τονώσει τις κεφαλαιαγορές.

Χαμηλώνεις τιμές ή θυσιάζεις πωλήσεις: Μεγαλώνει η απειλή του αποπληθωρισμού στην Κίνα-1

Ο αποπληθωριστής του κινεζικού ΑΕΠ, ένας οικονομικός δείκτης που παρακολουθεί τις τιμές εποπτικά κατά μήκος της οικονομίας, συρρικνώθηκε επί πέντε συναπτά τρίμηνα, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη ύφεση εδώ και 25 χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι η οικονομία ίσως να μην αναπτύσσεται τόσο γρήγορα όσο φαίνεται να αναπτύσσεται ο βασικός δείκτης του ΑΕΠ, για τον οποίο το Πεκίνο έχει βάλει στόχο στο 5% φέτος.

Η κυβέρνηση είχε στρέψει περισσότερο την προσοχή της στην πολιτική για τη στήριξη της παραγωγής και των επενδύσεων. Παρότι αυτό συντήρησε τα εργοστάσια, οδήγησε τη χώρα και τους παγκόσμιους εμπορικούς της εταίρους σε πλεόνασμα αγαθών. Εν μέρει λόγω του πλήθους των προϊόντων, οι τιμές συντηρούνται σε χαμηλά επίπεδα.

Και εκεί έρχεται να συμπληρώσει την κατάσταση το Pinduoduo. Δεδομένου ότι όλο και μεγαλύτερο κομμάτι των εξόδων στην Κίνα συμβαίνει online, οι μειώσεις τιμών από την εφαρμογή και από άλλες πλατφόρμες που αντιγράφουν την επιτυχία της, συμβάλλουν τουλάχιστον στο ένα τρίτο όλων των εξόδων στο λιανεμπόριο, σύμφωνα με την HSBC.

«Το Pinduoduo είναι και το αποτέλεσμα και η αιτία του αποπληθωρισμού», δήλωσε ο Donald Low, καθηγητής πρακτικής δημόσιας πολιτικής στο Πανεπιστήμιο Επιστημών και Τεχνολογίας του Χονγκ Κονγκ.

Η Zhang Zhuo, Κινέζα δημοσιογράφος, έγραψε μια ανάρτηση με τίτλο «Οσο καλύτερο είναι το Pinduoduo, τόσο χειρότεροι είναι οι καιροί». Στο άρθρο, το οποίο αφαιρέθηκε από το WeChat, την κυρίαρχη εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων στην Κίνα, έλεγε ότι το Pinduoduo προδιαθέτει τους καταναλωτές να αγνοούν τις μάρκες και να ψάξουν τις φθηνότερες επιλογές. Οι έμποροι που δραστηριοποιούνται online, έγραφε η κ. Zhng, «έχουν μόνο δύο επιλογές, είτε να χαμηλώσουν την τιμή είτε να θυσιάσουν τις πωλήσεις».

Copyright:
2024 The New York Times

Διαβάστε επίσης:

Χρηματιστές και τραπεζίτες έχασαν τη λάμψη τους στην Κίνα – Πώς έγιναν οι «αρουραίοι του finance»

Παγκόσμια Τράπεζα: Εντονότερη η επιβράδυνση της Κίνας, «βαρίδι» για την Ασία

Τα 15 χιλιόμετρα που χαλάνε το κινεζικό όνειρο – Πώς θα γίνει η Κίνα εμπορικός κόμβος της Ασίας

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News