Η εντυπωσιακή γέφυρα του Λος Άντζελες που αντέχει 10 εκατ. κιλά
Ένα έργο-ορόσημο για το Λος Άντζελες με ιδιαίτερη αρχιτεκτονική άνοιξε αυτό το σαββατοκύριακο τις πύλες του στο ευρύ κοινό. Πρόκειται για την Sixth Bridge Viaduct, τη νέα γέφυρα η οποία έχει 10 αψίδες και μήκος μεγαλύτερο από ένα χιλιόμετρο.
Η νέα γέφυρα είναι και εξαιρετικά επιβλητική, ενώ εκτείνεται πάνω από τις σιδηροδρομικές γραμμές και το ποτάμι του Λος Άντζελες. Ωστόσο, σχεδιάστηκε με στόχο να εξυπηρετεί πρώτα τους πεζούς. Έχει βέβαια πεζοδρόμια και ποδηλατόδρομους, όπως και πολλές ακόμη γέφυρες στον κόσμο, αλλά παράλληλα έχει και ορισμένα ξεχωριστά στοιχεία: Υπάρχουν πέντε διαφορετικές σκάλες που συνδέουν την γέφυρα με το έδαφος από κάτω. Στο τέλος αυτών των σκαλοπατιών βρίσκει κανείς 48 στρέμματα πράσινου, τα οποία σχηματίζουν ένα δημόσιο πάρκο.
«Αποφασίσαμε ότι δεν αποτελεί μόνο μία δίοδο μεταφοράς, αλλά και έναν προορισμό, δήλωσε ο Michael H. Jones project manager και μηχανικός στην εταιρεία HNTB, η οποία ανέλαβε το έργο.
Επιπλέον, η γέφυρα σχεδιάστηκε συγκεκριμένα ώστε να αντέχει το βάρος μεγάλου πλήθους ανθρώπων, το οποίο είναι πολύ μεγαλύτερο σε σχέση με μία σειρά από φορτηγά. Ο Jones δήλωσε ότι η γέφυρα μπορεί να αντέξει περισσότερα από 10 εκατ. κιλά. Το σκεπτικό ήταν ότι προκειμένου να αποτελεί προορισμό, θα πρέπει να μπορεί να αντέξει πολλά άτομα «Το σχέδιο της πόλης για αυτό το πρότζεκτ είναι να μπορεί να κλείσει μερικές φορές την γέφυρα (στα αυτοκίνητα), ώστε να γίνονται διοργανώσεις», δήλωσε ο Jones.
Μάλιστα, ο πρώτος εορτασμός λαμβάνει χώρα ήδη αυτό το σαββατοκύριακο, καθώς στα διήμερα εγκαίνια η γέφυρα είναι ήδη ανοιχτή μόνο για πεζούς, ενώ φιλοξενεί φαγητό, μπάντες και έχει χωρητικότητα 15.000 ατόμων.
Το έργο της ανάπλασης ξεκίνησε πριν από περίπου έξι χρόνια. Η πρωτότυπη γέφυρα χτίστηκε το 1932 και ήταν μία από τις 12 που περιέβαλαν τότε το ποτάμι του Λος Άντζελες. Η συγκεκριμένη όμως, εκτός του ότι ήταν η μεγαλύτερη, ήταν μοναδική λόγω του αμμοχάλικου που χρησιμοποιήθηκε στο τσιμέντο της. Αρκετά χρόνια αργότερα απεδείχθη ότι ήταν πιο επιρρεπής στην διάβρωση λόγω χημικών αντιδράσεων, γεγονός που – ειδικά για την σεισμογενή περιοχή της Νότιας Καλιφόρνια – αποτελεί σοβαρό πρόβλημα.
Έτσι, η αρμόδια αρχή της πόλης κατεδάφισε τη γέφυρα το 2016 και κήρυξε διεθνή διαγωνισμό για την ανάληψη του έργου.
φωτογραφίες: AP
moneyreview.gr με πληροφορίες από Fast Company
Διαβάστε επίσης:
Στην Ευρώπη τα 10 δημοφιλέστερα σιντριβάνια του κόσμου: Ένα ελληνικό στην 26η θέση
Βλέπετε περισσότερα ασπρόμαυρα τατουάζ; Aυτός είναι ο λόγος
Noma: Το εστιατόριο που χρεώνει 670 ευρώ το άτομο δεν μπορεί να βγάλει κέρδος
Tripadvisor: Στη Μεσόγειο τα 5 από τα 10 καλύτερα αξιοθέατα στον κόσμο
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News