Πώς πουλούσαν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα για καινούρια: Το σκάνδαλο με τα γυρισμένα χιλιόμετρα
14 Δεκεμβρίου 1987
Η Chrysler δεν αρνείται την κατηγορία ότι πουλούσε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα για καινούρια. Οι κατηγορίες για την απάτη με τα γυρισμένα χιλιόμετρα έγραψαν μια μελανή σελίδα στην ιστορία του αμερικανικού γίγαντα της αυτοκινητοβιομηχανίας, που κατά τα άλλα διένυε μια εξαιρετική δεκαετία.
Σύμφωνα με τις κατηγορίες, η Chrysler είχε αποσυνδέσει τα οδόμετρα σε τουλάχιστον 60.000 αυτοκίνητά της, τα οποία στη συνέχεια έδινε σε στελέχη και υπαλλήλους της να τα οδηγούν.
Παρότι οι κατηγορίες αφορούσαν μία περίοδο 18 μηνών που είχε ξεκινήσει τον Ιούλιο του 1985, η αυτοκινητοβιομηχανία βρέθηκε να αποσυνδέει οδόμετρα για δεκαετίες ολόκληρες, από το 1949.
Επισήμως, η εταιρεία ισχυρίζεται ότι επρόκειτο για test drives από ειδικούς, στο πλαίσιο του προγράμματος για τη διασφάλιση της ποιότητας των αυτοκινήτων της. Σύμφωνα με την Chrysler, αυτά τα test drives δεν ξεπερνούσαν τα 40 μίλια σε κάθε αυτοκίνητο.
Όμως η πραγματικότητα ήταν πολύ διαφορετική. Όπως αποκαλύφθηκε, κάποια αυτοκίνητα είχαν διανύσει αποστάσεις έως και 400 μιλίων (650 χιλιομέτρων), πριν να πουληθούν σε ανυποψίαστους πελάτες ως καινούρια. Ήταν σαφές, λοιπόν, ότι στελέχη της Chrysler τα χρησιμοποιούσαν σαν προσωπικά τους αυτοκίνητα.
Μάλιστα, όπως αποκάλυψαν οι αμερικανικές αρχές, κάποια από αυτά τα αυτοκίνητα είχαν υποστεί ζημιές σε ατυχήματα, με την Chrysler να διορθώνει επιφανειακά τη ζημιά και τελικά να πουλά τα οχήματα χωρίς να αποκαλύπτει στους αγοραστές την πραγματική κατάστασή τους.
Η απάτη της Chrysler βγήκε στο φως όταν τροχονόμοι που σταματούσαν αυτοκίνητά της για τυχαίους ελέγχους άρχισαν να βρίσκουν ότι σε κάποια από αυτά, τα οδόμετρα είχαν αποσυνδεθεί. Η αυτοκινητοβιομηχανία δεν αρνήθηκε ότι είχε αποσυνδέσει τους χιλιομετρητές, δεσμεύτηκε όμως να τους κρατά συνδεδεμένους στο μέλλον, ώστε οι πελάτες της να γνωρίζουν τα πραγματικά χιλιόμετρα του κάθε αυτοκινήτου.
Ο τότε πρόεδρος της Chrysler, ο θρυλικός Lee Iacocca, μίλησε για «ένα μεγάλο λάθος».
Και τελικά, η εταιρεία αναγκάστηκε να πληρώσει αποζημίωση 500 δολαρίων σε καθέναν από τους 32.000 πελάτες της που επηρεάστηκαν, με το σκάνδαλο να της κοστίζει 16 εκατ. δολάρια.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Ο κληρονόμος με τη Vespa: Ο εργασιομανής γόης που θα άλλαζε την Ιταλία
Γιατί πέθανε φτωχός ο Nikola Tesla: Η ξεχασμένη ιδιοφυία που εφηύρε το μέλλον
General Motors: Ο ιδρυτής της μισούσε τα αυτοκίνητα – Τον έδιωξαν δύο φορές από την εταιρεία του
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News