Wendy Thomas: Όλος ο κόσμος την ξέρει με το μικρό της όνομα – Η ιστορία μίας μασκότ
15 Νοεμβρίου 1969
Ο Dave Thomas, ένας επιτυχημένος ιδιοκτήτης franchise εστιατορίων KFC και προστατευόμενος του ιδρυτή της αλυσίδας, Συνταγματάρχη Sanders, ανοίγει το πρώτο δικό του μαγαζί.
Έχοντας δει από τα χρόνια του στα KFC πόσο σημαντικό είναι για μια αλυσίδα fast food να έχει μία μασκότ, ο Thomas είναι αποφασισμένος να δώσει στο εστιατόριό του το όνομα ενός από τα πέντε παιδιά του. Κάνει όλες τις δοκιμές: Pam, Ken, Molly, Melinda Lou και Lori. Όμως κανένα από τα ονόματα των παιδιών του δεν του ακούγεται αρκετά καλό.
Και τότε του έρχεται στο μυαλό το όνομα που έμελλε να γίνει μία επιχείρηση αξίας 4,5 δισ. δολαρίων.
Η μία του κόρη ονομαζόταν Melinda, όμως τα μικρά αδέρφια της δεν μπορούσαν να προφέρουν το όνομά της, και έτσι αρχικά την φώναζαν «Wenda». Με το πέρασμα των χρόνων, όλοι την αποκαλούσαν Wendy.
«Το καθαρό πρόσωπό της με τις φακίδες ήταν αυτό που έψαχνα. Ήξερα ότι αυτό ήταν το όνομα και η εικόνα της επιχείρησης», θα έγραφε χρόνια αργότερα στο βιβλίο του ο Thomas.
Έτσι, ο επιχειρηματίας γύρισε μια μέρα σπίτι και είπε στην κόρη του να πιάσει τα μαλλιά της σε κοτσιδάκια για να την φωτογραφίσει.
«Η μητέρα μου έραψε το μπλε και άσπρο φόρεμα και χτένισε τα μαλλιά μου σε κοτσιδάκια. Και έριξα πολύ κλάμα. Τα κοτσιδάκια πονούσαν. Και μετά έβαλε και σύρμα μέσα στα μαλλιά (για να κρατήσουν το χαρακτηριστικό τους σχήμα). Καθίσαμε μπροστά από τον φωτογράφο και νόμιζα ότι πέρασαν πέντε ή έξι ώρες», είναι ο τρόπος με τον οποίο περιγράφει η Wendy Thomas τη γέννηση ενός διάσημου brand name. Αυτή ακριβώς η εικόνα είναι σήμερα αναγνωρίσιμη σε όλο τον κόσμο.
Την 15η Νοεμβρίου του 1969, η Wendy δεν πήγε στο σχολείο, για να παρευρεθεί στο άνοιγμα του εστιατορίου.
Εκείνο το πρώτο Wendy’s, που άνοιξε στο κέντρο του Κολόμπους του Οχάιο το 1969, απέπνεε μια πολυτέλεια, με μοκέτα και λάμπες Tiffany. Όλοι οι εργαζόμενοι φορούσαν άσπρες ποδιές, οι άντρες με λευκό παντελόνι, λευκό πουκάμισο και μαύρο παπιγιόν και οι γυναίκες με λευκά φορέματα και φουλάρι. Αυτό έδινε «την αίσθηση της καθαριότητας και της παράδοσης», έλεγε ο Thomas.
Ήταν πεπεισμένος ότι η αγορά ζητούσε ένα διαφορετικό fast food. Ήθελε να ανοίξει ένα εστιατόριο με burgers που να μην απευθύνεται σε παιδιά, αλλά σε νεαρούς ενήλικες, τη γενιά των Baby Boomers, που αναζητούσαν κάτι πιο ποιοτικό και ήταν διατεθειμένοι να πληρώσουν ακριβότερα για να το γευτούν. Τα χάμπουργκερ των Wendy’s ήταν διπλάσια σε μέγεθος από τις αντίπαλες αλυσίδες.
Οι Baby Boomers θα γίνονταν οι βασικοί πελάτες των Wendy’s και η αλυσίδα αργότερα θα πρόσθετε σαλάτες, ψητές πατάτες, γεμιστές πίτες και άλλα φαγητά για να τους εξυπηρετήσει.
Στα μέσα της δεκαετίας του 1970, το 82% των πελατών των Wendy’s ήταν άνω των 25 ετών. Μέσα σε μια δεκαετία, υπήρχαν περισσότερα από 1.000 Wendy’s στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Η εταιρεία έγινε γνωστή για τα τετράγωνα μοσχαρίσια μπιφτέκια της, για να τονίσει ότι ήταν μεγαλύτερα από τα στρογγυλά των ανταγωνιστών. Το 1984 κυκλοφόρησε τη χιουμοριστική διαφήμιση «Where’s the beef» («πού είναι το μοσχάρι»), με το σλόγκαν να γίνεται τόσο δημοφιλές ώστε χρησιμοποιήθηκε ακόμα και στην προεκλογική εκστρατεία για τις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ.
Ο ίδιος ο Thomas έγινε το δημόσιο πρόσωπο της εταιρείας και εμφανίστηκε σε περισσότερες από 800 διαφημίσεις των Wendy’s από το 1989 μέχρι τον θάνατό του το 2002.
Μετάνιωσε
Όμως ο επιχειρηματίας έμελλε να μετανιώσει για την απόφασή του δώσει στο εστιατόριο που θα γινόταν μια αυτοκρατορία fast food, το όνομα της κόρης του. Πίστευε ότι της έφερε υπερβολική δημοσιότητα και πίεση.
«Έχασε λίγη από την ιδιωτικότητά της», έγραψε στην αυτοβιογραφία του. «Επειδή μερικοί άνθρωποι εξακολουθούν να την παίρνουν για τον επίσημο εκπρόσωπο της εταιρείας, μερικές φορές διστάζει να πει τη γνώμη της. Δεν την κατηγορώ».
Πριν πεθάνει ο Thomas το 2002, ζήτησε συγγνώμη από την κόρη του που έδωσε το όνομά της στο εστιατόριο. «Έπρεπε να είχα δώσει το δικό μου όνομα, γιατί σε πίεζε πολύ», της είπε.
Όμως όταν ενηλικιώθηκε, η Wendy Thomas μπήκε πρόθυμα στην επιχείρηση που έφερε το όνομά της. Ανοιξε το δικό της franchise των Wendy’s και εμφανίστηκε σε ένα διαφημιστικό σποτ το 2011.
Σήμερα, το όνομά της είναι γραμμένο στις ταμπέλες τουλάχιστον 7.000 εστιατορίων ανά τον κόσμο.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Τα 1.009 «όχι» και γιατί ο Συνταγματάρχης των KFC μισούσε το κοτόπουλό τους
Τα δύο αδέρφια που έχασαν τα δισεκατομμύρια των McDonald’s μέσα από τα χέρια τους
Για να μην χαλάσει χατίρι στην κόρη του: Το πασίγνωστο brand που γεννήθηκε από ένα παιδικό καπρίτσιο
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News