Σαν Σήμερα Τρίτη 24/09/2024, 07:10
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

Ο άνθρωπος που έφερε την επανάσταση στις μηχανές ήταν «μάγος στο να μην δουλεύει και πολύ»

Ο άνθρωπος που έφερε την επανάσταση στις μηχανές ήταν «μάγος στο να μην δουλεύει και πολύ»

24 Σεπτεμβρίου 1948

Ο κατασκευαστής μηχανών Soichiro Honda ιδρύει την Honda Motor Company στο Χαμαμάτσου της Ιαπωνίας. Μέχρι τον θάνατό του, το 1991, η εταιρεία του είχε καθιερώσει την μηχανή σαν μέσο μεταφοράς παγκοσμίως, είχε κερδίσει την τέταρτη θέση ανάμεσα στις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας του και είχε καταφέρει να αναγνωρίζεται σαν μία από τις επιχειρήσεις που βοήθησαν την Ιαπωνία να αναγεννηθεί από τις στάχτες της, μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Και όλα αυτά, παρότι ο Soichiro Honda απείχε πολύ από το στερεότυπο του επιχειρηματία που είναι προδιαγεγραμμένο να επιτύχει.

Ο μεγαλύτερος γιος ενός σιδερά που επιδιόρθωνε ποδήλατα, ο Soichiro είχε ολοκληρώσει μόνο το δημοτικό όταν ως έφηβος άφησε το σπίτι του για να αναζητήσει την τύχη του στο Τόκιο.

Το 1922 τον προσέλαβε ένα συνεργείο αυτοκινήτων, αλλά πέρασε έναν χρόνο αναγκασμένος να κάνει τον baby-sitter για τον ιδιοκτήτη της επιχείρησης και τη γυναίκα του.

Ο άνθρωπος που έφερε την επανάσταση στις μηχανές ήταν «μάγος στο να μην δουλεύει και πολύ»-1
φωτ.: AP

Όσο δούλευε στο συνεργείο, ο Honda κατασκεύασε το δικό του αγωνιστικό αυτοκίνητο, χρησιμοποιώντας μια παλιά μηχανή αεροπλάνου και άλλα χειροποίητα εξαρτήματα. Τα επόμενα χρόνια υπήρξε εκτός από μηχανικός, οδηγός αγώνων, ακόμα και ερασιτέχνης ποτοποιός. Όμως, όπως θα έλεγε η σύζυγός του, ήταν «μάγος στο να μην δουλεύει και πολύ».

Ο Honda είχε κατασκευάσει ένα επαναστατικό δακτύλιο πιστονιού, το οποίο έδειξε στην Toyota με την ελπίδα να δουλέψει στην γραμμή παραγωγής της εταιρείας. Όμως παρά την ενθουσιασμό του, οι άνθρωποι της Toyota απέρριψαν την εφεύρεσή του, λέγοντας ότι δεν πληρούσε τα δικά τους στάνταρ μηχανικής.

Αποφασισμένος, ο Honda γράφτηκε σε τεχνικό λύκειο για να βελτιώσει τις γνώσεις του στη μηχανική και εφάρμοσε όσα μάθαινε στην τάξη, στο δικό του εργοστάσιο, το οποίο είχε αγοράσει το 1946, σχεδόν ερείπιο από τους βομβαρδισμούς του πολέμου.

Αν και ξεκίνησε προσαρμόζοντας έτοιμους κινητήρες πάνω σε σκελετούς ποδηλάτων που έφτιαχνε στο εργοστάσιό του, ο Honda σύντομα άρχισε να φτιάχνει δικούς του κινητήρες. Και το 1947, το εργοστάσιο κατασκεύασε την πρώτη δική του μοτοσυκλέτα, η οποία πήρε το παρατσούκλι «φουγάρο», γιατί έβγαζε πολλά καυσαέρια.

Μετά την ίδρυση της Honda, ο Ιάπωνας επιχειρηματίας κατασκεύασε μια πιο προηγμένη μοτοσυκλέτα και έως τα τέλη της δεκαετίας του 1950 είχε κυκλοφορήσει την Cub, έναν κλώνο της Vespa που έδωσε άλλη εικόνα στις μηχανές σε όλο τον κόσμο και αποδείχθηκε ιδιαίτερα δημοφιλής ανάμεσα στις γυναίκες. Ήταν το πρώτο προϊόν της Honda που πουλήθηκε στην αμερικανική αγορά. Η εταιρεία επεκτάθηκε στα αυτοκίνητα το 1967.

Στελέχη της Honda περιέγραφαν τον ιδρυτή της σαν ένα «τύραννο στο εργοστάσιο»,  που έχανε αμέσως την ψυχραιμία του, τρομοκρατούσε τους νεότερους υπαλλήλους και εξέφραζε τις απόψεις του με χαρακτηριστική ευθύτητα.

Αποσύρθηκε το 1973, όταν και παρέδωσε τον έλεγχο της εταιρείας του. Τα επόμενα χρόνια του τιμήθηκε τόσο στην Ιαπωνία όσο και στις ΗΠΑ, όπου μπήκε στο Automotive Hall of Fame το 1989.

Πέθανε το 1991 σε ηλικία 84 ετών.

moneyreview.gr 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News