Charles Tiffany: Γιατί οι άνδρες μισούν ακόμα έναν επιχειρηματία που πέθανε πριν από 120 χρόνια
18 Σεπτεμβρίου 1837
Ο 25χρονος Charles Lewis Tiffany χρησιμοποιεί 1.000 δολάρια που του έδωσε ο πατέρας του για να ιδρύσει, μαζί με τον John B. Young, την Tiffany & Co. στη Νέα Υόρκη.
Την εποχή εκείνη, η Tiffany πουλούσε στο κατάστημά της «χαρτικά και φανταχτερά είδη», ενώ το 1862, κατά τη διάρκεια του αμερικανικού εμφυλίου, προμήθευε τον στρατό της Ένωσης με ξίφη, σημαίες και χειρουργικό εξοπλισμό.
Σήμερα, η εταιρεία αυτή είναι γνωστή σε όλο τον κόσμο για τα κοσμήματά της και βέβαια, για τα μονόπετρα δαχτυλίδια αρραβώνων, τα οποία εμπνεύστηκε και καθιέρωσε ο ίδιος ο Charles Tiffany. Καθώς ο «άγραφος κανόνας» των προτάσεων γάμου θέλει τον μελλοντικό γαμπρό να ξοδεύει τουλάχιστον δύο μισθούς για να αγοράσει το μονόπετρο που θα προσφέρει στην αγαπημένη του, θα μπορούσε κανείς να πει ότι ο Charles Tiffany αναγκάζει μέχρι και σήμερα, περίπου 120 χρόνια μετά τον θάνατό του, τους άνδρες από όλο τον πλανήτη να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη.
Η Tiffany έκανε το πρώτο βήμα για να γίνει το brand που όλοι γνωρίζουμε σήμερα το 1867, όταν κέρδισε το μεγάλο βραβείο για την δεξιοτεχνία της στο ασήμι, στην Παγκόσμια Έκθεση του Παρισιού, το 1867.
Το 1878 τράβηξε την προσοχή, όταν αγόρασε το μεγαλύτερο κίτρινο διαμάντι του κόσμου. Το διαμάντι που ονομάστηκε Tiffany βρέθηκε σε ορυχείο της Ν. Αφρικής και κόπηκε από τα 287,42 καράτια στα 128,54 καράτια.
Όμως, η εταιρεία συνέδεσε το όνομά της με τις προτάσεις γάμου και έκανε τις γυναίκες από όλο τον κόσμο να ονειρεύονται τα χαρακτηριστικά γαλάζια κουτάκια της το 1886, όταν ο Charles Tiffany εφηύρε αυτό που έμελλε να καθιερωθεί μέχρι και σήμερα σαν το δακτυλίδι αρραβώνων.
Ήταν εκείνος που σχεδίασε ένα δακτυλίδι με ένα μόνο διαμάντι, που υψώνεται πάνω από την βέρα και κρατιέται από έξι πλατινένια δοντάκια. Έως τότε, τα περισσότερα διαμάντια ήταν στερεωμένα πολύ πιο χαμηλά, κοντά στο δάκτυλο και τα δοντάκια που τα συγκρατούσαν ήταν ενσωματωμένα στη βέρα. Αυτό σήμαινε ότι μόνο το πάνω μέρος του διαμαντιού ήταν ορατό, με αποτέλεσμα το πραγματικό του μέγεθος να μην φαίνεται. Όταν ο Tiffany ύψωσε το διαμάντι, επέτρεψε το φως να το διαπεράσει, κάνοντάς το να λάμπει περισσότερο.
Αυτό που ονομάστηκε «δέσιμο Tiffany» καθιέρωσε το μονόπετρο σαν δακτυλίδι αρραβώνων. Ξαφνικά, κάθε γυναίκα στην Αμερική ήθελε ένα τέτοιο δακτυλίδι, με τη φήμη του να ενισχύεται από ταινίες και βιβλία.
Ο Αμερικανός πρόεδρος Franklin Roosevelt αγόρασε ένα δακτυλίδι αρραβώνων Tiffany για την Eleanor Roosevelt το 1904. Και σύντομα, το κατάστημα Tiffany έγινε το μέρος όπου ψώνιζαν οι οικογένειες της αμερικανικής αριστοκρατίας, όπως οι Vanderbilt, Astor και Whitney.
Μέχρι και σήμερα, η Tiffany είναι τόσο άρρηκτα συνδεδεμένη με τη βιομηχανία του γάμου ώστε πολλοί γαμπροί αγοράζουν το δακτυλίδι τους από το κατάστημά της και μετά γονατίζουν και κάνουν την πρόταση γάμου στη μέση της Fifth Avenue.
Το brand έγινε κομμάτι της ποπ κουλτούρας όταν κυκλοφόρησε η κλασική πλέον ταινία «Breakfast at Tiffany’s», το 1961.
Το 2019, η Tiffany εξαγοράστηκε από την LVMH, αντί 16,2 δισ. δολαρίων.
Μάλιστα, όπως αποκάλυψε ο CEO της LVMH, Bernard Arnault, όταν του έκαναν ξενάγηση στο θρυλικό κατάστημα της Fifth Avenue στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων, χάθηκε μέσα στους διαδρόμους του.
«Χαθήκαμε μέσα στο κτίριο. Να ένας τύπος που χάνεται μέσα στο ίδιο του το μαγαζί. Και τότε είπα: ‘Έχουμε δουλειά να κάνουμε εδώ’», θα έλεγε ίδιος ο Arnault σε συνέντευξή του στη Wall Street Journal.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Bernard Arnault: Έγινε ο πλουσιότερος στον κόσμο και το χρωστά σε έναν… ταξιτζή
Πώς όλος ο κόσμος γέμισε μπλουζάκια με το αλογάκι: Το απόλυτο success story της μόδας
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News