Μυστήριο στο «Τρίγωνο της Νεβάδα»: Έσπασε ρεκόρ σε ουρανό, γη και θάλασσα αλλά σκοτώθηκε σε μια πτήση ρουτίνας
3 Μαρτίου 2005
Ο πολυεκατομμυριούχος επιχειρηματίας Steve Fossett γίνεται ο πρώτος άνθρωπος που κάνει τον γύρο του κόσμου με αεροπλάνο μόνος του, χωρίς στάσεις και χωρίς ανεφοδιασμό. Πρόκειται για ένα ταξίδι 40.234 χιλιομέτρων, το οποίο ολοκλήρωσε σε 67 ώρες και 2 λεπτά.
Και αυτό δεν είναι το μοναδικό ρεκόρ του, αφού αυτός ο παράτολμος Αμερικανός έχει ανέβει μερικά από τα υψηλότερα βουνά του κόσμου, έχει κολυμπήσει κατά μήκος της γέφυρας Golden Gate του Σαν Φρανσίσκο μέσα στη νύχτα και έχει φτάσει πιο ψηλά από οποιονδήποτε άλλο με ανεμόπτερο. Είναι λοιπόν τουλάχιστον ειρωνικό ότι σκοτώθηκε σε μία πτήση ρουτίνας, καθώς έψαχνε με το αεροπλάνο του ένα κατάλληλο σημείο για να σπάσει το επόμενο ρεκόρ του.
Γεννημένος στο Τενεσί το 1944, ο Fossett μεγάλωσε στην Καλιφόρνια και έδειξε από μικρή ηλικία να συναρπάζεται από τις περιπέτειες. Τις ξεκίνησε, άλλωστε, από τα 12 του χρόνια, όταν γράφτηκε στους προσκόπους. Αναγνωρίζοντας, όμως, ότι δεν είχε τις φυσικές ικανότητες για να γίνει αθλητής, ο Fossett εστίασε σε δραστηριότητες που απαιτούν επιμονή και αντοχή.
Το 1966 αποφοίτησε από το Stanford με πτυχίο οικονομικών και στη συνέχεια πήρε το MBA του από το Olin School of Business στο Washington University του Σεντ Λούις.
Έπιασε δουλειά στην IBM και μετά στη συμβουλευτική εταιρεία Deloitte and Touche, ενώ αργότερα ενδιαφέρθηκε για τις αγορές, με αποτέλεσμα να γνωρίσει μεγάλη επιτυχία ως broker της Merrill Lynch στο χρηματιστήριο εμπορευμάτων του Σικάγο. Έχοντας δουλέψει επί 15 χρόνια για άλλους, ο Fossett ίδρυσε τη δική του εταιρεία, από την οποία έβγαλε εκατομμύρια δολάρια.
Πλέον είχε τα χρήματα να αφοσιωθεί στις περιπέτειές του και έτσι, ο Fossett ξεκίνησε για να γίνει ο πρώτος άνθρωπος που θα κάνει τον γύρο της γης με αερόστατο. Έπειτα από πέντε αποτυχημένες προσπάθειες (σε μία περίπτωση κατέπεσε σε ένα απομονωμένο χωριό της Ινδίας και σε μία άλλη κατέληξε στην Θάλασσα των Κοραλλίων, όταν το αερόστατό του σκίστηκε σε μια κακοκαιρία), έκανε το όνειρό του πραγματικότητα το 2002, όταν ήταν 58 ετών.
Και τα επιτεύγματά του δεν σταματούν εδώ, αφού ο Fossett χρησιμοποίησε τα εκατομμύριά του για να προσπαθήσει να καταρρίψει 116 παγκόσμια ρεκόρ που είχαν να κάνουν με πτήσεις, σκάφη και ταχύτητα.
Όταν πέθανε, σε ηλικία 63 ετών, κατείχε τα ρεκόρ του γρηγορότερου γύρου του κόσμου με ιστιοπλοϊκό, του πρώτου σόλο γύρου της γης με αερόστατο, της πρώτης σόλο πτήσης γύρω από τη γη χωρίς στάση και του μεγαλύτερου ύψους στο οποίο έχει φτάσει ποτέ ανεμόπτερο.
Όπως πάντα, ήθελε να προσθέσει στο ενεργητικό του ένα ακόμα ρεκόρ: Αυτή τη φορά, στόχος του ήταν σπάσει το ρεκόρ ταχύτητας στο έδαφος, με ένα αυτοκίνητο του οποίου η μηχανή κινούσε κάποτε ένα μαχητικό αεροσκάφος.
Έτσι, ο Fossett απογειώθηκε στις αρχές του Σεπτεμβρίου του 2007 με το αεροπλάνο του από ένα μικρό, ιδιωτικό αεροδρόμιο που ανήκε στον μεγιστάνα των ξενοδοχείων Barry Hilton. Επρόκειτο για μια πτήση ρουτίνας για έναν τόσο πεπειραμένο αλλά και προσεκτικό πιλότο, που στόχο είχε να εντοπίσει μία ξεραμένη λίμνη στην έρημο Νεβάδα, κατάλληλη για να οδηγήσει το «πειραγμένο» αυτοκίνητό του.
Όταν οι ώρες περνούσαν και ο Fossett δεν είχε επιστρέψει, η σύζυγός του ανησύχησε και ειδοποίησε τις αρχές. Ακολούθησε μία τεράστια έρευνα, με χιλιάδες εθελοντές, εκατοντάδες αστυνομικούς και δεκάδες αεροσκάφη που «χτένισαν» μία πολύ μεγάλη έκταση. Πέντε εβδομάδες μετά η έρευνα σταμάτησε, καθώς είχαν ξοδευτεί εκατομμύρια, χωρίς ωστόσο να βρεθεί ούτε ένα ίχνος του αεροπλάνου του.
Πέντε μήνες μετά την εξαφάνισή του, η σύζυγος του Fossett έκανε αίτηση να θεωρηθεί και επίσημα νεκρός, κάτι που συνέβη τον Φεβρουάριο του 2008.
Η είδηση της εξαφάνισης του Fossett εξαπλώθηκε ανά την Αμερική και γρήγορα, εμφανίστηκαν διάφορες θεωρίες συνωμοσίας. Μία από τις δημοφιλέστερες απέδιδε την εξαφάνισή του στο «Τρίγωνο της Νεβάδα», κατά το «Τρίγωνο των Βερμούδων». Κάποια μέσα μετέδωσαν τότε ότι σε ένα τρίγωνο που σχηματίζεται ανάμεσα στο Λας Βέγκας, το Φρέσνο και το Ρίνο είχαν χαθεί πάνω από 2.000 αεροσκάφη από τη δεκαετία του 1960. Η εξωγήινη και η κυβερνητική δραστηριότητα στην περίφημη Area 51 έκανε τα αεροπλάνα να εξαφανίζονται από τον αέρα, έλεγε η θεωρία. Η πραγματικότητα, όμως, είναι πως στην περιοχή αυτή έχουν χαθεί καμιά 10αριά αεροπλάνα, με τα δυστυχήματά τους να σχετίζονται κυρίως με τους απρόβλεπτους και ισχυρούς ανέμους που πνέουν σε αυτά τα μέρη.
Η περιοχή αυτή είναι γνωστή για τους ανέμους που ονομάζονται «κύματα του βουνού». Πρόκειται για τεράστιες αέριες μάζες που κινούνται με βία προς τα πάνω και μετά κατεβαίνουν απότομα προς τα κάτω όταν ψύχονται. Οι άνεμοι αυτοί μπορούν να «τραβήξουν» ένα μικρό αεροπλάνο σαν εκείνο που πετούσε ο Fossett και να το ρίξουν στα βουνά, αφού η δύναμή τους είναι μεγαλύτερη από εκείνη που έχει ο κινητήρας για να ανακτήσει ύψος.
Όταν στα τέλη του Σεπτεμβρίου του 2008, έναν χρόνο μετά την εξαφάνιση του Fossett, ένας ορειβάτης βρήκε τυχαία έγγραφα με το όνομά του στο βουνό, οι έρευνες που ακολούθησαν δεν άργησαν να βρουν το σημείο στο οποίο βρίσκονταν τα συντρίμμια του αεροπλάνου του και στη συνέχεια, κόκκαλα που διαπιστώθηκε ότι ανήκαν στον παράτολμο επιχειρηματία.
Εξετάζοντας τις καταγεγραμμένες καιρικές συνθήκες στο σημείο της συντριβής την ημέρα της εξαφάνισής του, οι ειδικοί μπόρεσαν να επιβεβαιώσουν ότι ο Fossett είχε πράγματι πέσει θύμα των αέρηδων της περιοχής. Το αεροσκάφος του είχε συντριβεί στο έδαφος με τεράστια δύναμη. Ο θάνατός του ήταν ακαριαίος.
Η τελευταία του περιπέτεια έμελλε να είναι απλά μια πτήση ρουτίνας.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Τραγωδία πάνω από τη Νέα Υόρκη: Η σύγκρουση στον αέρα και το αγόρι που έπεσε από τον ουρανό
Η 4χρονη που επέζησε: Πώς να βγείτε ζωντανοί από μια αεροπορική τραγωδία
Ένας Πικάσο στα βάθη της θάλασσας: Το άλυτο μυστήριο της πτήσης 111 της Swissair
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News