Chrome: Ο κυρίαρχος των browsers – Ποιοι θέλουν να το αλλάξουν
Το 2008 όταν κυκλοφόρησε για πρώτη φορά για χρήση προς το κοινό, ο Google Chrome κατείχε το 0,3% της παγκόσμιας αγοράς browser. Σήμερα, το ποσοστό αυτό ανέρχεται περίπου στο 70%.
Ο λόγος για τον οποίο ο Chrome κυριαρχεί στην αγορά είναι ότι αναπτύσσεται ως πλατφόρμα και όχι σαν ένα απλό εργαλείο για την αναζήτηση ιστοσελίδων, όπως δηλώνει χαρακτηριστικά o Hiten Shah, διευθύνων σύμβουλος της τεχνολογικήες εταιρείας Nira. Εξ ου και οι ανταγωνιστές του Chrome προσπαθούν να αλλάξουν κατά αντίστοιχο τρόπο τα προϊόντα τους.
Συγκεκριμένα, οι ανταγωνιστές του Chrome επενδύουν στους δικούς τους browser για δύο σημαντικούς λόγους:
Συνεργασίες: Τα apps για συνεργατικά πρότζεκτ που λειτουργούν μέσω των browser (όπως το Figma και το Miro) είναι απόδειξη ότι μπορεί να υπάρξει καλύτερη συνεργασία μεταξύ ομάδων εργασίας σε σχέση με τη χρήση εφαρμογών του desktop.
Κρυπονομίσματα: Οι χρήστες των κρυπτονομισμάτων κρατούν τα ψηφιακά τους πορτοφόλια, την ψηφιακή τους ταυτότητα και τα εργαλεία ασφαλείας μέσω των browsers.
Πλέον, οι ανταγωνιστές του Chrome αντιμετωπίζουν τους browsers ως λειτουργικά συστήματα και προσαρμόζουν τις λειτουργίες τους με διαφορετικό τρόπο ανάλογα με την κάθε εταιρεία. Ανάμεσα στους βασικούς παίκτες της σχετικής αγοράς συγκαταλέγονται:
Apple, η οποία στην τελευταία αναβάθμιση του Safari εστίασε στην παροχή δυνατότητας τροποποίησης της αρχικής σελίδας, της μπάρας εργαλείων και των προτιμήσεων tab
Microsoft, η οποία πρόσφατα έκανε ακόμη πιο δύσκολη τη δυνατότητα των χρηστών Windows να αλλάξουν τον Edge, ώστε να βάλουν άλλο browser ως βασικό
Brave, η οποία πάντοτε έδινε βάρος στην προστασία των δεδομένων, ενώ πρόσφατα επένδυσε στην προστασία των χρηστών κρυπτονομισμάτων, προσθέτοντας ένα ψηφιακό πορτοφόλι, με το οποίο οι χρήστες μπορούν να πραγματοποιούν συναλλαγές με κρυπτονομίσματα και να αποθηκεύουν NFT.
Δεν υπάρχει τέλειος browser
Γενικά, αν αξιολογήσει κανείς τους κορυφαίους browser που υπάρχουν στην αγορά ως προς τα χαρακτηριστικά τους, την ασφάλεια που παρέχουν, την προστασία δεδομένων, την απόδοση, τη δυνατότητα ενίσχυσής τους με επιπλέον εργαλεία και το πόσο εύκολα μπορεί κανείς να τους διαχειριστεί μέσω κινητού θα αντιληφθεί ότι δεν υπάρχει ιδανικός browser.
Σύμφωνα μάλιστα με αξιολόγηση του ITPro, ο Microsoft Edge είναι ο καλύτερος όσον αφορά την ασφάλεια, ο Firefox έχει τις καλύτερες προδιαγραφές όσον αφορά την προστασία των προσωπικών δεδομένων, ενώ ο Chrome έχει την καλύτερη απόδοση όσον αφορά τα γραφικά. Επίσης, ο Chrome προσφέρει, κατά το ITPro την καλύτερη βιβλιοθήκη για επιπρέσθετα εργαλεία σε λειτουργία desktop. Ωστόσο, όσον αφορά τη χρήση από κινητό, ο Firefox έχει καλύτερη απόδοση.
moneyreview.gr με πληροφορίες από the Hustle και ITPro
Διαβάστε επίσης:
Μπορούν να κρυπτονομίσματα να αποσταθεροποιήσουν τα κράτη;
Nikeland: Το «μετασύμπαν» που δημιουργεί η Nike μαζί με την Roblox
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News