Alstom: Ερχονται τρένα υδρογόνου στην Ευρώπη
Τομή για την τεχνολογία των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών θα αποτελέσουν τα τρένα της Alstom που θα κινούνται με υδρογόνο και θα κάνουν το ντεμπούτο τους στη Γερμανία.
Μετά από μία δοκιμαστική περίοδο διαδρομών στην Κάτω Σαξονία της Γερμανίας, τα τρένα θα αρχίσουν να λειτουργούν στην χώρα από τον επόμενο Μάρτιο, σύμφωνα με την Κάρμεν Σγουάμπλ, γενική διευθύντρια του δικτύου σιδηροδρόμων LNVG. Τα 14 επιβατικά τρένα Coradia iLint της Alstom θα εξυπηρετούν περιφερειακές γραμμές εκτός Αμβούργου.
Η Alstom προωθεί τρένα που λειτουργούν με κυψέλες καυσίμων εδώ και περισσότερο από μία πενταετία, ως εναλλακτική λύση στους κινητήρες ντίζελ. Εκτός από το πρόγραμμα της Γερμανίας, η Alstom, η δεύτερη μεγαλύτερη στον κόσμο κατασκευάστρια σιδηροδρομικού εξοπλισμού, δέχθηκε στις αρχές του μηνός παραγγελία από το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο της Γαλλίας για την κατασκευή τρένων που θα κινούνται και με υδρογόνο και με ηλεκτρισμό.
Και η ανταγωνίστριά της, η Siemens κατασκευάζει τρένα που κινούνται με υδρογόνο με την ευρωπαϊκή αγορά σιδηροδρόμων να εκτιμάται ότι θα αναπτυχθεί σημαντικά τα επόμενα έτη, καθώς γίνεται ολοένα και πιο αυστηρό το ρυθμιστικό πλαίσιο για τις εκπομπές ρύπων. Το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ευρώπης έχει μετατραπεί σε ηλεκτρικό μόνο στο 54% του συνόλου του κατά μέσο όρο και οι κρατικοί οργανισμοί θα δεχθούν σίγουρα αυξημένες πιέσεις προκειμένου να αντικαταστήσουν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
«Η Ευρώπη θα αποτελέσει την κύρια αγορά», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Alstom Ενρί Πουπάρ-Λαφάρζ, επικαλούμενος τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία και τη Βρετανία ως τις χώρες που διαθέτουν μεγάλους στόλους που κινούνται με ντίζελ.
Υπάρχουν τεράστιες προοπτικές ανάπτυξης για τα τρένα υδρογόνου στην Ευρώπη, σύμφωνα με αναλυτές της Morgan Stanley. Οι ίδιοι εκτιμούν ότι έως το 2050, ο συγκεκριμένος κλάδος θα φθάνει την αξία των 24 έως 48 δισ.δολαρίων. Εως το 2030, τα τρένα που θα κινούνται με υδρογόνο θα εκπροσωπούν μία αναλογία ένα προς δέκα αυτών που δεν θα έχουν μετατραπεί σε ηλεκτρικά.
Η Alstom αναμένει ότι περισσότερα από 5.000 επιβατικά τρένα που κινούνται αυτή τη στιγμή με ντίζελ στην Ευρώπη θα έχουν αντικατασταθεί έως το 2035. Επίσης, υπολογίζει ότι το ένα-τέταρτο του συνόλου των ευρωπαϊκών τρένων που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα θα αποσυρθούν έως το 2050, προκειμένου η γηραιά ήπειρος να ανταποκριθεί στους στόχους της για την κλιματική αλλαγή.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News