Pinduoduo: Ο νέος ανταγωνιστής της Alibaba
Ο Κόλις Χουάνγκ, ο ιδρυτής της κορυφαίας πλέον εταιρείας ηλεκτρονικού εμπορίου της Κίνας, της Pinduoduo, είναι τώρα έτοιμος να αναζητήσει αλλού νέες ευκαιρίες αφού επιτέλεσε το στόχο του: να καταστήσει την εταιρεία του ακόμη μεγαλύτερη και από την Alibaba ως προς την πελατειακή βάση. Η Pinduoduo προσείλκυσε πέρυσι 788 εκατ. καταναλωτές στην πλατφόρμα της συγκριτικά με τα 779 εκατ. καταναλωτών της Alibaba.
O Xoυάνγκ, πρώην μηχανικός της Google, ο οποίος καθοδήγησε την αρχική δημόσια εγγραφή της εταιρείας του στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης το 2018, ανέφερε ότι η Pinduoduo πέρασε από την παιδική ηλικία στην ωρίμανση. Ο ίδιος ανέφερε ότι αποχωρεί από τη θέση του προέδρου προκειμένου να δώσει χώρο στη νέα γενιά των μάνατζερ σημειώνοντας ότι η εταιρεία θα έχει τη δική της διαδρομή όσον αφορά στην ανάπτυξή της. Η αξία της ανέρχεται κοντά στα 200 δισ.δολάρια, έχοντας αποσπάσει σημαντικό μερίδιο από την κινεζική αγορά online αγορών.
Η σταδιοδρομία του στην Pinduoduo τον βοήθησε να αναδειχθεί στον τρίτο πλουσιότερο άνθρωπο της Κίνας, δημιουργώντας μία περιουσία αξίας 57 δισ.δολαρίων. Η μετοχή της εταιρείας υπερτετραπλασιάστηκε πέρυσι, αγγίζοντας ιστορικό υψηλό στις 17 Φεβρουαρίου, παρότι έκτοτε έχει υπαναχωρήσει εν μέσω των ρευστοποιήσεων στον τεχνολογικό κλάδο και της αυστηρής στάσης του Πεκίνου απέναντι στις εταιρείες του Διαδικτύου.
Οι πωλήσεις της Pinduoduo αυξήθηκαν 146% στα 26,5 δισ.γιουάν (4,1 δισ.δολάρια), με τα έσοδα να ξεπερνούν κατά πολύ τα αντίστοιχα των μεγάλων ανταγωνιστών του ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba και JD.com. Σύμφωνα με αναλυτές, η Pinduoduo φιλοδοξεί να καταστεί ο μεγαλύτερος στον κόσμο όμιλος ειδών παντοπωλείου και για να επιτύχει το στόχο της σκοπεύει να επενδύσει σε υποδομές logistics στον χώρο των αγροτικών προϊόντων μέσα στα επόμενα χρόνια.
moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News