Life & Arts Πέμπτη 23/02/2023, 08:40
TECH - SCIENCE

Ο επόμενος συνάδελφός σας μπορεί να είναι ψηφιακός άνθρωπος – Σε ποιες εταιρείες δουλεύουν ήδη

Ο επόμενος συνάδελφός σας μπορεί να είναι ψηφιακός άνθρωπος – Σε ποιες εταιρείες δουλεύουν ήδη

Ένα ολίγον τι… ανατριχιαστικό πόρισμα έβγαλε μία καινούργια έρευνα του Πανεπιστημίου του Σίδνεϊ, σύμφωνα με το οποίο οι περισσότερες εταιρείες είναι πιθανό να έχουν στο δυναμικό τους ένα ψηφιακό εργαζόμενο μέσα στην επόμενη δεκαετία.

Ο ψηφιακός εργαζόμενος -ή άνθρωπος γενικά- είναι ένας συνδυασμός τεχνητής νοημοσύνης και ενός avatar που δημιουργείται από υπολογιστή και μπορεί να αλληλεπιδράσει με ανθρώπους και να παράγει ρεαλιστική ανθρώπινη ομιλία και εκφράσεις του προσώπου σε πραγματικό χρόνο.

Από τη Siri έως το ChatGPT, οι περισσότεροι από εμάς έχουμε ήδη αλληλεπιδράσει με την τεχνητή νοημοσύνη – μερικές φορές χωρίς καν να το γνωρίζουμε. Οι ψηφιακοί άνθρωποι πηγαίνουν αυτήν την τεχνολογία στο επόμενο επίπεδο, θυμίζοντας σκηνές από ταινίες επιστημονικής φαντασίας.

Σύμφωνα με τα όσα δήλωσαν ερευνητές από διάφορα πανεπιστήμια στο Harvard Business Review, «όταν αναπτυχθούν σε κλίμακα, οι ψηφιακοί άνθρωποι θα αλλάξουν ριζικά το επιχειρηματικό τοπίο. Μπορεί να μην είναι τόσο ικανοί ή ευέλικτοι όσο οι άνθρωποι, αλλά έχουν σαφή πλεονεκτήματα όσον αφορά το κόστος και την προσαρμοστικότητα».

Οι ψηφιακοί άνθρωποι μπορούν να ομαδοποιηθούν σε τέσσερις βασικές κατηγορίες:

1. Εικονικός agent

Το συγκεκριμένο είδος avatar εξυπηρετεί πολλούς χρήστες για την ολοκλήρωση συγκεκριμένων, εφάπαξ εργασιών, όπως η εξυπηρέτηση πελατών.

2. Εικονικός βοηθός

Ο εικονικός βοηθός υποστηρίζει τακτικά τον χρήστη με μια συγκεκριμένη εργασία, και θα μπορούσε να έχει εφαρμογή σε αγορές ή φυσικοθεραπεία.

3. Εικονικός influencer

Όπως προδίδει το όνομα, αυτή η κατηγορία ψηφιακών εργαζομένων παρέχει στους ακολούθους της μη εξατομικευμένο περιεχόμενο για την αγορά προϊόντων ή εμπειριών.

4. Εικονικός σύντροφος

Τέλος ο εικονικός σύντροφος αναπτύσσει μια στενή σχέση με τον χρήστη που βασίζεται στην αλληλεπίδραση για χάρη του, όχι με σκοπό την ολοκλήρωση συγκεκριμένων εργασιών, αλλά για την παροχή βοήθειας σε εργασίες όπως η υπενθύμιση στους χρήστες να πάρουν τα φάρμακά τους.

«Μια παραδοσιακή διεπαφή κειμένου, όπως ένα chatbot, προτιμάται για γρήγορες αλληλεπιδράσεις, αλλά ένας ψηφιακός άνθρωπος μπορεί να κάνει πολύ καλύτερη δουλειά προσφέροντας περίπλοκες οδηγίες και αλληλεπιδρώντας συναισθηματικά  με έναν πελάτη. Συμφέρει επίσης στις περιπτώσεις που ο πελάτης δεν είναι σίγουρος για το τι θέλει και είναι ανοιχτός στην εξερεύνηση επιλογών», τόνισε ο Dan Lovallo, Καθηγητής Στρατηγικής, Καινοτομίας και Επιστημονικών Αποφάσεων στο Πανεπιστήμιο του Σίδνεϊ.

Οι άνθρωποι θα συνεχίσουν να είναι σημαντικοί στη δουλειά

Όσοι στην σκέψη και μόνο των παραπάνω άρχισαν να ανησυχούν, δεν χρειάζεται… τουλάχιστον όχι προς το παρόν, αφού οι ερευνητές δεν πιστεύουν ότι οι ψηφιακοί άνθρωποι θα αντικαταστήσουν τους ανθρώπους σε οποιαδήποτε βιομηχανία.

«Απέχουμε ακόμη πολύ και μπορεί να μην φτάσουμε τελικά και ποτέ, στο να μπορέσει η τεχνητή νοημοσύνη να αναγνωρίσει και να ανταποκριθεί σε όλες τις περίπλοκες δυνατότητες της λεκτικής και μη λεκτικής επικοινωνίας», δήλωσε ο καθηγητής Kai Riemer, Επικεφαλής Επιχειρηματικών Πληροφοριακών Συστημάτων στο Πανεπιστήμιο του Σίδνεϊ.

«Όσο ρεαλιστικός κι αν φαίνεται ένας ψηφιακός άνθρωπος, στο τέλος της ημέρας δεν σκέφτεται και δεν καταλαβαίνει πραγματικά τι επικοινωνεί,» συνέχισε.

Καταλήγοντας ο καθηγητής είπε πως «το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του ψηφιακού ανθρώπου σε σχέση με την υπάρχουσα τεχνολογία AI είναι επίσης και ο απόλυτος περιορισμός του. Αυτό είναι η δική μας έμφυτη επιθυμία για πραγματική ανθρώπινη αλληλεπίδραση».

Είναι ήδη ανάμεσά μας

Σύμφωνα με το Business Harvard Review, οι ψηφιακοί άνθρωποι εργάζονται ήδη σε αρκετές εταιρείες.

Η Soul Machines, μια εταιρεία λογισμικού αυτόνομου animation έχει δημιουργήσει πάνω από 50 ψηφιακούς ανθρώπους για εταιρείες σε όλο τον  κόσμο. Όπως λέει ο συνιδρυτής της, Mark Sagar, ένας πελάτης από τη βιομηχανία των καλλυντικών, που χρησιμοποιεί μια ψηφιακή πωλήτρια για να προτείνει προϊόντα και να δείξει στους καταναλωτές πώς να τα χρησιμοποιούν, είδε τα ποσοστά των πωλήσεων να αυξάνονται δραματικά. Οι επισκέπτες στο σάιτ της εταιρείας είναι τώρα 4,5 φορές πιθανότερο να κάνουν μια αγορά.

Ψηφιακοί άνθρωποι δουλεύουν και στην EY, με την εταιρεία συμβούλων να δημιουργεί ψηφιακούς σωσίες των partners της, τους οποίους χρησιμοποιεί σε βίντεο. Πρακτικά, τα στελέχη της εταιρείας αποκτούν άλλες εκδοχές του εαυτού τους, που μπορούν να μιλούν σε γλώσσες τις οποίες οι ίδιοι δεν γνωρίζουν.

Η διαφημιστική WPP επίσης χρησιμοποιεί την τεχνολογία αυτή για να φτιάχνει εσωτερικά εταιρικά βίντεο σε διάφορες γλώσσες.

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης:

Θα σας κλέψει το ChatGPT τη δουλειά; Τα 10 επαγγέλματα που κινδυνεύουν περισσότερο

Είναι η τεχνητή νοημοσύνη μόδα που θα περάσει; Η Morgan Stanley απαντά

«Σε αγαπώ γιατί είσαι εσύ, και είμαι εγώ»: Το chatbox της Microsoft προκαλεί ανατριχίλα

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News