H γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία «ποντάρει» τώρα στο υδρογόνο
Mπορεί οι ηλεκτρικές μπαταρίες να αποτελέσουν τη βασική τεχνολογία του αυτοκινήτου στο μέλλον, όμως οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν αποκλείουν και το υδρογόνο.
Αυτή ακριβώς είναι η θέση κάποιων από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Γερμανίας, όπως BMW και Audi, οι οποίες κατασκευάζουν και οχήματα με κυψέλες καυσίμων που λειτουργούν με υδρογόνο σε συνδυασμό με το στόλο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων τους, καθώς προετοιμάζονται να εγκαταλείψουν τα ορυκτά καύσιμα.
Για πολλά χρόνια, οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες Toyota, Nissan και Honda, καθώς και η νοτιοκορεατική Hyundai, ήταν οι μοναδικές που πειραματίζονταν στην κατασκευή και στην προώθηση αυτοκινήτων με κυψέλες καυσίμων υδρογόνου, όμως τώρα δεν είναι μόνες τους.
Ηδη, οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες προετοιμάζονται πυρετωδώς για αλλαγή του πολιτικού σκηνικού στην χώρα μετά την αποχώρηση της Καγκελαρίου Ανγκελας Μέρκελ, καθώς θεωρείται πιθανή μία συμμαχία Σοσιαλδημοκρατών και Πρασίνων, που θα δώσει ώθηση στην χρήση του υδρογόνου. Αλλωστε, έχουν επενδυθεί δισεκατομμύρια στην αγορά υδρογόνου σε τομείς, όπως χάλυβα και χημικά, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η κλιματική αλλαγή.
Η BMW θεωρείται ο πιο ένθερμος υποστηρικτής του υδρογόνου μεταξύ των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών, ανοίγοντας το δρόμο για την κυκλοφορία μοντέλου που θα κινείται με υδρογόνο γύρω στο 2030. Η εταιρεία σκοπεύει ακόμη τη στροφή της σε υδρογόνο τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Κίνα, που αποτελεί και τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον πλανήτη. Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει ήδη κατασκευάσει ένα πρωτότυπο μοντέλο με υδρογόνο που βασίζεται στο X5 SUV, στο πλαίσιο προγράμματος που χρηματοδοτείται από τη γερμανική κυβέρνηση. Οπως έχει αναφέρει ανώτατο στέλεχός της στο Reuters, στόχος είναι η δημιουργία ενός δοκιμαστικού στόλου περί των 100 αυτοκινήτων με που θα κινούνται με υδρογόνο το επόμενο έτος. «Ανάλογα με το εάν η τεχνολογία αυτή προωθηθεί από τη νέα πολιτική τάξη της Γερμανίας ή τη ζήτηση των καταναλωτών, εμείς θα είμαστε έτοιμοι με το νέο προϊόν μας», επισημαίνει χαρακτηριστικά.
Σε αντίστοιχες κινήσεις έχει προβεί και η Audi.
Το υδρογόνο αποτελεί επίσης σημαντικό στοίχημα και για τις μεγαλύτερες εταιρείας κατασκευής φορτηγών, όπως το τμήμα Daimler Truck της Daimler, η Volvo Trucks και η Hyundai, επειδή οι μπαταρίες είναι υπερβολικά βαριές για τα αυτοκίνητα που διανύουν μεγάλες αποστάσεις.
Ωστόσο, η τεχνολογία για τις κυψέλες καυσίμων – όπου το υδρογόνο περνά από έναν καταλύτη παράγοντας ηλεκτρική ενέργεια – είναι αυτή τη στιγμή υπερβολικά ακριβή για αυτοκίνητα προς μαζική χρήση. Οι συγκεκριμένες κυψέλες είναι πολύ περίπλοκες και αποτελούνται από πανάκριβα υλικά.
moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News