LIFE & ARTS

Το θέατρο περνά πίσω από τα μικρόφωνα

Το θέατρο περνά πίσω από τα μικρόφωνα

Προ ολίγων μηνών, ο νέος διευθυντής των ψυχαγωγικών ραδιοφώνων της ΕΡΤ, Φώτης Απέργης, μας είχε μιλήσει για την ξεκάθαρη πρόθεση να επιστρέψει το θέατρο στο ραδιόφωνο, όπως το γνωρίσαμε σε προηγούμενες δεκαετίες, σε μια προσπάθεια προφανώς να στηριχθεί και ο βαριά πληττόμενος από την πανδημία κλάδος. Πλέον η εξαγγελία γίνεται πράξη με τις 24 πρώτες θεατρικές παραστάσεις που θα βγουν στον αέρα να ανακοινώνονται, επιλεγμένες από ένα σύνολο 837 προτάσεων. Ο αριθμός αυτός είναι φυσικά τεράστιος και ενδεικτικός του ενδιαφέροντος του καλλιτεχνικού κόσμου για το πρόγραμμα, με την ΕΡΤ τελικά υπερτριπλασιάζει τις παραστάσεις -φτάνουν συνολικά τις 80- που θα μεταδοθούν τους επόμενους μήνες μέσα από τις συχνότητες του Δεύτερου και του Τρίτου Προγράμματος.

Όσο για την μορφή που θα πάρουν τα έργα, κάποια από αυτά έχουν ήδη παρουσιαστεί με επιτυχία στη σκηνή και τώρα θα ηχογραφηθούν προσαρμοσμένα δημιουργικά στις ανάγκες του ραδιοφώνου. Αλλα πάλι έχουν δημιουργηθεί εξαρχής για το πολύ «ζεστό» αυτό μέσο, που είναι ικανό να αναδείξει κάποιες διαφορετικές πτυχές τους. Η επιλογή των έργων και η διανομή των παραστάσεων πληρεί φυσικά κάποια ποιοτικά κριτήρια· εκεί εκπροσωπούνται μεγάλοι δραματουργοί, κορυφαίοι Ελληνες λογοτέχνες με δραματοποιημένα πεζογραφήματά τους, διακεκριμένοι θεατρικοί συγγραφείς μας αλλά και ξένοι, καταξιωμένοι σκηνοθέτες και βέβαια σημαντικοί και δημοφιλείς ηθοποιοί που προέρχονται από διαφορετικές γενιές και τάσεις. Κάποιοι από τους τελευταίους έχουν τιμηθεί και με Βραβεία Καρόλου Κουν, Μελίνας Μερκούρη ή Δημήτρη Χορν για τους συγκεκριμένους ή για άλλους ρόλους.

Ρίχνοντας μια ματιά στην λίστα με τις παραστάσεις βλέπουμε πράγματι εκεί πολύ ενδιαφέροντα έργα και ονόματα: Το «Ονειρο στο Κύμα» του Παπαδιαμάντη, σε σκηνοθεσία Δήμου Αβδελιώδη, με τον Θεμιστοκλή Καρποδίνη· τον «Ζητιάνο» του Καρκαβίτσα, σε διασκευή της Σοφίας Αδαμίδου· το πολύ επιτυχημένο «Θείο Τραγί», από το μυθιστόρημα του Γιάννη Σκαρίμπα, σε σκηνοθεσία του Αρη Μπινιάρη. Ταυτόχρονα όμως και σπουδαία έργα ξένων: «Το ξύπνημα των νεκρών», του Χένρικ Ιψεν, σε μετάφραση και σκηνοθεσία της Ρούλας Πατεράκη· τον «Μισάνθρωπο» του Μολιέρου, σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα· την «Δεσποινίς Τζούλια» του Αύγουστου Στρίντμπεργκ, με τον Γιώργο Κιμούλη· «Τα ορφανά» του Ντένις Κέλι, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου και πολλά άλλα. Σημαντικό είναι τέλος να σημειωθεί πως στις επιλογές της ΕΡΤ δεν συμπεριλαμβάνεται μόνο ο θεατρικός κόσμος της Αθήνας, αλλά και ομάδες-συγγραφείς από την Θεσσαλονίκη, τη Δράμα, την Καρδίτσα και την Κομοτηνή.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News