Το 2020 παρέα με την πλατφόρμα του Cinobo
Μπορεί να αναφερόμαστε συχνά στο Netflix και τις υπόλοιπες διεθνείς διαδικτυακές πλατφόρμες που τείνουν να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε την κουλτούρα της κινούμενης εικόνας, ωστόσο δεν πρέπει να ξεχνάμε πως στην Ελλάδα έχουμε την δική μας πλατφόρμα, η οποία σε λίγο καιρό μάλιστα συμπληρώνει έναν χρόνο ζωής. Το Cinobo ξεκίνησε προκαλώντας αρκετές απορίες και επιφυλακτικότητα, όμως μέσα σε αυτό το παράξενο 2020 κατάφερε να κερδίσει την εμπιστοσύνη αρκετών συνδρομητών, οι οποίοι βρήκαν εκεί έναν προορισμό καλού σινεμά, αρκετά διαφορετικού από όσα (πολύ όμοια μεταξύ τους) «σερβίρονται» σε άλλες ανάλογες τοποθεσίες. Πρόσφατα το Cinobo δημοσίευσε και την λίστα με τις 20 πιο δημοφιλείς ταινίες στη μέχρι τώρα λειτουργία του· εκείνα τα φιλμ που το κοινό είδε περισσότερο, κάποια από τα οποία είναι και αρκετά δυσεύρετα αλλού στην Ελλάδα.
Εμείς με την σειρά μας παραθέτουμε την εικοσάδα, σχολιάζοντας και ταυτόχρονα συστήνοντας όσα δεν πρέπει να χάσετε, με την ευκαιρία και των γιορτών.
Νο. 20: «Η Επίθεση του Γιγαντιαίου Μουσακά»
Νο. 19: «Μικρά Αγγλία»
No. 18: «Η Τέλεια Ομορφιά»
Σχετικά χαμηλά στην λίστα του Cinobo, αλλά πολύ ψηλά στη δική μας. Το αριστούργημα του Πάολο
Σορεντίνο κέρδισε το ξενόγλωσσο Οσκαρ και μας έδειξε για άλλη μια φορά γιατί ο Τόνι Σερβίλο είναι
ένας από τους σπουδαιότερους εν ζωή ηθοποιούς.
Νο. 17: «Ακριβώς το τέλος του κόσμου»
Νο. 16: «Η ψυχή και το σώμα»
Βραβευμένη με την Χρυσή Αρκτο του Βερολίνου, η υπέροχη -και τόσο ιδιαίτερη- ιστορία αγάπης της
Ιλντιγκο Ενιέντι συγκινεί αβίαστα, ενώνοντας το παραμύθι με την σκληρή πραγματικότητα των
ανθρώπινων σχέσεων.
Νο. 15: «Παρίσι, Τέξας»
Νο. 14: «Η λιακάδα μέσα μου»
Νο. 13: «Το μυστικό στα μάτια της»
Νο. 12: «Η Μάγκι έχει σχέδιο»
Νο. 11: «Κάιρο Εμπιστευτικό»
Νο. 10: «Οντως Φιλιούνται;»
Το ντεμπούτο του Γιάννη Κορέ είναι γυρισμένο με ελάχιστα μέσα, όμως διαθέτει φρεσκάδα και
ηλεκτρισμό που ξεχωρίζουν, με ένα παράξενο ζευγάρι να περνά μια νύχτα κουβέντας-ψυχανάλυσης,
παρέα με τον τοπικό προμηθευτή… «χόρτου».
Νο. 9: «Moonlight»
Νο. 8: «Τετάρτη 04:45»
Από τα καλύτερα ελληνικά αστυνομικά θρίλερ που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια, το νεο-νουάρ του
Αλέξη Αλεξίου ξεχωρίζει με την προσοχή του στη λεπτομέρεια, καθώς και τις εξαιρετικές ερμηνείες του
Στέλιου Μάινα και της Μαρίας Ναυπλιώτου.
Νο. 7: «Μητέρα»
Νο. 6: «Δέκα Υποπτοι για Φόνο»
Νο. 5: «Μαζί σου κι ας πεθάνω»
Νο. 4: «Τα Κορίτσια της Χρυσής Αυγής»
Ο Νορβηγός κινηματογραφιστής Χάβαρντ Μπούστνες αφηγείται την ιστορία της ανόδου και της πτώσης της Χρυσής Αυγής, μέσα από τα μάτια των γυναικών της οργάνωσης, σε ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ.
Νο. 3: «Suntun»
Το κορυφαίο ίσως ελληνικό φιλμ των τελευταίων ετών, με τον Αργύρη Παπαδημητρόπουλο να μας ταξιδεύει στην παραδεισένια καλοκαιρινή Αντίπαρο, όπου ο μεθυσμένος έρωτας μπλέκεται με την εμμονή. Με έναν εκπληκτικό Μάκη Παπαδημητρίου στον κεντρικό ρόλο.
Νο. 2: «Στη Γη του Αγριου Μελιού»
Το αναπάντεχο ντοκιμαντέρ από την Βόρεια Μακεδονία έφτασε (δικαίως) μέχρι τα Οσκαρ, χάρη στην υπέροχη κινηματογράφηση ενός τόπου κι ενός προσώπου, που μεταφέρουν αρχέγονες αλήθειες, άχρονες αξίες και οικολογικά μηνύματα.
Νο. 1: «Μνήμες Φόνων»
Δημοφιλέστερη ταινία της πλατφόρμας αναδείχθηκε το αστυνομικό αριστούργημα του θριαμβευτή των
τελευταίων Οσκαρ, Μπονγκ Τζουν-Χο. Αρκετά χρόνια πριν από τα «Παράσιτα», ο Κορεάτης κινηματογραφιστής είχε δημιουργήσει ένα παρόμοιας δεξιοτεχνίας θρίλερ, που ακροβατεί ανάμεσα στην κοινωνική παρατήρηση, το ανάλαφρο χιούμορ και τους δραματικούς τόνους.