LIFE & ARTS

Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά επί της οθόνης

Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά επί της οθόνης

Καθώς οδεύουμε ολοταχώς για το πρώτο εορταστικό Σαββατοκύριακο και γενικώς προς ημέρες που το πνεύμα των Χριστουγέννων περνά και στις τηλεοπτικές-κινηματογραφικές μας συνήθειες, παρουσιάζουμε μια σειρά από σχετικές προτάσεις, σύγχρονες ή κλασικές του παρελθόντος, τόσο για μικρούς όσο και για μεγαλύτερους θεατές.

«Ο εφιάλτης των Χριστουγέννων»

Το αξεπέραστο γοτθικό παραμύθι του (παραγωγού) Τιμ Μπάρτον είναι ταυτόχρονα και μία από τις πρωτοποριακές ταινίες του είδους από τεχνικής απόψεως. Ο βασιλιάς της πόλης του Χάλοουιν, Τζακ Σκέλινγκτον, πλήττει κάνοντας συνεχώς τα ίδια κι έτσι αναλαμβάνει τις προετοιμασίες των Χριστουγέννων. Τα κάπως μακάβρια γούστα του, ωστόσο, δεν είναι ακριβώς συμβατά με το εορταστικό πνεύμα. Προσεγμένο στη λεπτομέρεια animation, υπέροχες μουσικές και μαύρο χιούμορ είναι τα συστατικά ενός εκπληκτικού φιλμ που βλέπεται εξίσου ευχάριστα από μικρούς και μεγάλους. Σήμερα μπορεί να αναζητήσει κανείς και τη νεότερη βερσιόν του, επεξεργασμένη με σύγχρονα εφέ υπό την επίβλεψη του Μπάρτον, που κυκλοφορεί επίσης.

 

«Love Actually»

Πριν αρχίσει να αποκεφαλίζει ζόμπι και να τρέχει στις ερημιές του τηλεοπτικού «The Walking Dead», ο Αντριου Λίνκολν είχε γίνει γνωστός για μια από τις πιο (αφόρητα για κάποιους) ρομαντικές σκηνές στη σύγχρονη κινηματογραφική ιστορία. Με την κοπέλα που αγαπάει (Κίρα Νάιτλι) να είναι με άλλον, ο Μαρκ της κάνει ερωτική εξομολόγηση δίχως να πει λέξη, μέσα από μια σειρά πελώριες κάρτες που κρατάει στα χέρια του, στο κατώφλι του σπιτιού της. Αν δεν το έχετε δει, αυτό είναι και το γενικότερο πνεύμα του «Love Actually», μιας ταινίας που συγκεντρώνει ένα πλούσιο καστ Βρετανών αστέρων (Χιου Γκραντ, Κόλιν Φερθ, Εμα Τόμπσον, Μπιλ Νάι, Λίαμ Νίσον κ.ά.) αφηγούμενη τις ιστορίες οκτώ πολύ διαφορετικών μεταξύ τους ζευγαριών. 

 

«Last Christmas»

Εδώ έχουμε μια ρομαντική κομεντί πρόσφατης εσοδείας, που βλέπεται πιο ευχάριστα από όσο προδιαθέτει εξαρχής. Σε αυτό βοηθά η λαμπερή παρουσία της μικροσκοπικής αλλά πανέμορφης Εμίλια Κλαρκ («Game of Thrones»), η οποία υποδύεται την Κέιτ, μια νεαρή γυναίκα που δουλεύει σε ένα κατάστημα με χριστουγεννιάτικα είδη του Λονδίνου. Εγκλωβισμένη σε μια καθημερινότητα βαρετής δουλειάς, ανούσιου ξεσαλώματος και ανωριμότητας, η κοπέλα θα ταρακουνηθεί όταν στη ζωή της μπαίνει ο Τομ (Χένρι Γκόλντινγκ), ένας φιλοσοφημένος άνδρας που θα την κάνει να δει τα πράγματα αλλιώς. Φυσικά, ως συνήθως η σχέση τους θα αντιμετωπίσει δυσκολίες, ενώ μια έκπληξη περιμένει στο φινάλε. Τα ουκ ολίγα κλισέ γίνονται κάπως πιο υποφερτά χάρη σε κάποια επιτυχημένα αστεία αλλά και στα δημοφιλή τραγούδια του Τζορτζ Μάικλ (είναι ο αγαπημένος της Κέιτ) που συνθέτουν το σάουντρακ.

 

 

«Κλάους: Το μυστικό των Χριστουγέννων»

Ο ιδιοφυής δημιουργός της σειράς ταινιών «Εγώ, ο Απαισιότατος», Σέρχιο Πάμπλος, μας φέρνει ένα εξαιρετικό και υποψήφιο για Οσκαρ κινούμενο σχέδιο, που βρίσκουμε στην πλατφόρμα του Netflix. Σε κάποιο απομακρυσμένο χωριό, ο Γιέσπερ, ένας νεαρός ταχυδρόμος, φθάνει για να εκτίσει την «τιμωρία» του. Εκεί γνωρίζει τον Κλάους, έναν ηλικιωμένο κατασκευαστή παιχνιδιών, με τους δυο τους να γίνονται φίλοι και να ξεκινούν μια καμπάνια που θα φέρει ξανά το γέλιο στην ξεχασμένη κοινότητα. Η ιστορία ενηλικίωσης συναντάει τον μύθο του Αγίου Βασίλη σε ένα όμορφα σχεδιασμένο animation, χειροποίητης αισθητικής και παλιάς καλής αφηγηματικής μαγείας.

 

«Μόνος στο σπίτι»

Η ταινία που ως μικρά ή μεγαλύτερα παιδιά έχουμε δει λίγο-πολύ όλοι, ωστόσο δεν γίνεται να λείπει από τη λίστα. Ο Μακόλεϊ Κάλκιν έγινε παγκοσμίως διάσημος για τον ρόλο του απίθανου πιτσιρίκου, τον οποίο η πολυμελής οικογένειά του ξεχνάει στο σπίτι φεύγοντας σε χριστουγεννιάτικες διακοπές. Ο μικρός πρέπει πλέον να τα βγάλει πέρα μόνος, ακόμα και κόντρα σε δύο αδίστακτους διαρρήκτες, οι οποίοι έχουν βάλει σκοπό να εισβάλουν στο σπίτι. Ο επιτυχημένος σκηνοθέτης Κρις Κολόμπους συναντάει τον Τζον Χιουζ τού «The Breakfast Club» στο σενάριο, με το αποτέλεσμα να είναι μοναδικό. Δεν είναι τυχαίο που το «Μόνος στο σπίτι» έγινε τόσο μεγάλη επιτυχία και βλέπεται ακόμα, τρεις δεκαετίες μετά, το ίδιο απολαυστικά. Οι πολλές αστείες σεκάνς, στις οποίες συμβάλλουν τα μέγιστα και οι Τζο Πέσι και Ντάνιελ Στερν, που ερμηνεύουν τους ρόλους των ληστών, είναι πραγματικά διαχρονικές και υπόδειγμα για τον τρόπο που πρέπει να γυρίζονται ανάλογες ταινίες.

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News