Σε πόση ώρα μπορούν να χακάρουν το password σας;
Για να δημιουργήσει κανείς λογαριασμό σε οποιοδήποτε μέσο κοινωνικής δικτύωσης ή πλατφόρμα απαιτείται να ορίσει και κωδικό, με πολλούς απο εμάς να επιλέγουμε – για ευκολία – τον ίδιο κωδικό σε διάφορες παραλλαγές για πολλές χρήσεις.
Όλο και περισσότερες ιστοσελίδες όμως απαιτούν συγκεκριμένα κριτήρια για τον κωδικό, για παράδειγμα να έχει ένα κεφαλαίο και ένα μικρό γράμμα, ένα σύμβολο και έναν αριθμό. Οι απαιτήσεις αυτές δεν έχουν τεθεί τυχαία, αφού δυσκολεύουν ή ακόμη και καθιστούν πρακτικά αδύνατο σε χάκερ να «σπάσουν» τον κωδικό.
Συμφωνα με στοιχεία του Security.org βάζοντας ακόμη και ένα μόνο κεφαλαίο γράμμα στον κωδικό μπορεί να αυξήσει δραματικά την ασφάλειά του. Συγκεκριμένα, ένας κωδικός με οχτώ μικρά γράμματα «σπάει» αμέσως, κυριολεκτικά σε ένα δευτερόλεπτο. Ενώ ένας κωδικός με οχτώ γράμματα εκ των οποίων τουλάχιστον το ένα είναι κεφαλαίο μπορεί να σπάσει σε 22 λεπτά. Πρόκειται για αύξηση της ασφάλειας κατά τουλάχιστον 1.000%, αλλά και πάλι δεν είναι ιδανικό.
Το ιδανικό, όπως διαφαίνεται και στο γράφημα της statista είναι να βάλει κανείς κωδικό 12 χαρακτήρων με τουλάχιστον ένα κεφαλαίο γράμμα, ένα νούμερο και ένα σύμβολο, όπως δηλαδή απαιτούν και πολλές ιστοσελίδες για τη δημιουργία λογαριασμού. Με τον «μαγικό» αυτό συνδυασμό, μπορούν και πάλι να σας χακάρουν μεν, αλλά θα χρειαστεί περίπου 34.000 χρόνια.
Γενικά όμως οι κωδικοί με 12 χαρακτήρες δυσκολεύουν τους χάκερς: με 12 μικρά γράμματα, ο κωδικός σπάει σε 3 εβδομάδες, με τουλάχιστον ένα κεφαλαίο σε 300 χρόνια, και με τουλάχιστον ένα κεφαλαίο και ένα νούμερο σε 2.000 χρόνια.
Σε κάθε περίπτωση όμως, καλό θα ήταν να αποφεύγουμε τους εξής κωδικούς: 123456, picture1 και password που ήταν οι πιο συχνοί κωδικοί για το 2020, σύμφωνα με τον πάροχο υπηρεσιών ασφαλείας North Pass, όπως επίσης και τον κωδικό qwerty που βρέθηκε στην πρώτη δεκάδα με τους συχνότερους κωδικούς το 2019 και το 2020.
moneryeview.gr
Διαβάστε επίσης:
Σίγουρα αυτό είναι το password σας: Γιατί πρέπει να το αλλάξετε αμέσως
Γιατί η Microsoft προειδοποιεί 2 δισεκατομμύρια χρήστες του Google Chrome
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News