Γιοτ: Είτε θα γίνει «πράσινος» ο κλάδος είτε δεν θα υπάρχει σε λίγα χρόνια
Με περισσότερα από 600 μεγάλα γιοτ «έτοιμα» να ενταχθούν στον παγκόσμιο ναυτικό στόλο μέχρι το 2025, συνεχώς αυξάνεται η ανησυχία σχετικά με το ανθρακικό τους αποτύπωμα.
Δεδομένου ότι πρόκειται για το πιο ενεργοβόρο περιουσιακό στοιχείο, που χρησιμοποιεί κατά κύριο λόγο άνθρακα, ασκείται συνεχώς μεγαλύτερη πίεση από τον κλάδο, ώστε να γίνουν τα ιδιωτικά γιωτ λίγο πιο «πράσινα».
Δυστυχώς, απέχουμε ακόμη πολύ από έναν ανθρακικά ουδέτερο κλάδο ναυτιλίας, ωστόσο υπάρχουν ορισμένοι τρόποι για μείωση της ρύπανσης στον σχετικό τομέα. «Η επιχείρησή μας αφορά πλήρως την πολυτέλεια, δεν συγκαταλέγεται στα απαραίτητα, και επομένως αναμένεται να γίνει όσο το δυνατόν πιο βιώσιμη γίνεται», δήλωσε χαρακτηριστικά στο Bloomberg ο Pepe Garcia-Aubert, πρόεδρος της MB92, η οποία διαχειρίζεται τη μεγαλύτερη υπηρεσία σούπερ-γιοτ παγκοσμίως και έχει έδρα την Βαρκελώνη.
«Είτε καταφέρνουμε να το κάνουμε είτε αυτή η δραστηριότητα δεν θα υπάρχει σε 50 χρόνια», συμπλήρωσε χαρακτηριστικά ο ίδιος. Το ναυπηγείο της MB92 είναι πλήρως ηλεκτρικό και συνεπώς τα γιοτ που φτάνουν στην Βαρκελώνη μπορούν να σβήνουν τις μηχανές που καίνε diesel όταν βρίσκονται εκεί. Επίσης, η ηλεκτροδότηση γίνεται αποκλειστικά μέσω ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
«Είναι μία βιομηχανία που μπορεί να επενδύσει πολλά χρήματα και έχει τη δυνατότητα να γίνει για τον κόσμο της ναυτιλίας το αντίστοιχο της Formula 1 για τον κλάδο των αυτοκινήτων», τονίζει η Vienna Eleuteri, ιδρυτής της Water Revolution Foundation. «Όπως η Formula ηγείται της έρευνας για τις ηλεκρικές μηχανές και τις λύσεις για υβριδικά και μηχανές υδρογόνου…τα σούπερ γιοτ μπορούν να κάνουν τα ίδια για τον τομέα της ναυτιλίας» σημειώνει η ίδια.
moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg
Διαβάστε επίσης:
Μέσα στο μεγαλύτερο super-yacht του κόσμου: 221 μέτρα με κόστος 600 εκατ. δολαρίων
«Πράσινη» κρουαζιέρα; Στροφή στα εναλλακτικά καύσιμα
Χωρίς πλήρωμα θα σαλπάρει το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό πλοίο
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News