Όταν οι ταινίες θυσιάζονται στο βωμό της πλατφόρμας
Έντονες και μάλλον αναμενόμενες είναι οι αντιδράσεις έπειτα από την πρωτοφανή απόφαση της Warner Bros να κατευθύνει το σύνολο του κινηματογραφικού της καταλόγου για το 2021 στην διαδικτυακή πλατφόρμα του HBO Max, όπου οι ταινίες θα κυκλοφορήσουν ταυτόχρονα με την έξοδό τους στις αίθουσες. Χειρότερα από όλους φαίνεται να το έχει πάρει ο Κρίστοφερ Νόλαν, ο οποίος σε πρόσφατη συνέντευξή του κατηγόρησε το χολιγουντιανό στούντιο πως «χρησιμοποιεί μερικούς από τους κορυφαίους κινηματογραφιστές και τους μεγαλύτερους σταρ πρωταγωνιστές στον κόσμο, οι οποίοι σε κάποιες περιπτώσεις έχουν δουλέψει επί χρόνια στα συγκεκριμένα πρότζεκτ, προορισμένα για την μεγάλη οθόνη, ως “λαγούς” για μια διαδικτυακή πλατφόρμα. Κι όλα αυτά χωρίς να συμβουλευτεί κανέναν».
Αξίζει να σημειωθεί πως η Warner είναι η εταιρεία με την οποία ο ίδιος Νόλαν έχει συνεργαστεί ουσιαστικά σε όλες του τις ταινίες, από το «Insomnia» του 2002 μέχρι το πρόσφατο «Tenet». Η φτωχή, εξαιτίας της πανδημίας, επίδοση του τελευταίου στις αμερικανικές αίθουσες, με μόλις 57,6 εκατ. δολάρια εισπράξεων, ενδέχεται μάλιστα να ήταν ένα από τα στοιχεία που εξώθησαν τους υπεύθυνους της Warner να προχωρήσουν σε αυτή την τολμηρή κίνηση. Επί της ουσίας αυτό που γίνεται εδώ είναι η εμπορική -για να μείνουμε εκεί- «θυσία» ενός ολόκληρου γκρουπ ταινιών, ανάμεσα στις οποίες βρίσκονται και τεράστιες παραγωγές σαν το καινούριο «Matrix» ή το «Dune» του Ντενί Βιλνέβ, προκειμένου να στηριχθεί αποφασιστικά και να κερδίσει έδαφος στη μάχη της πλατφόρμας το HBO Max.
Όπως είπαμε ωστόσο αντιδράσεις υπάρχουν και από αλλού· συγκεκριμένα από την εταιρεία παραγωγής Legendary, η οποία έχει χρηματοδοτήσει, σε ποσοστό που αγγίζει το 75%, τις παραγωγές τόσο του πολυαναμενόμενου «Dune» όσο και του «Godzilla vs. Kong». Σύμφωνα με την έγκυρη ιστοσελίδα Deadline, η Legendary ετοιμάζει νομικές προσφυγές εναντίον της Warner, η οποία δεν ενημέρωσε ούτε διαπραγματεύτηκε την κυκλοφορία των ταινιών διαδικτυακά. Μην νομίζετε πάντως πως και η συγκεκριμένη κίνηση γίνεται από… αφοσίωση στο παραδοσιακό σινεμά. Αντιθέτως, όπως αποκαλύπτει το ίδιο ρεπορτάζ, η Legendary βρισκόταν ήδη σε συνεννόηση με το Netflix για την παραχώρηση των δικαιωμάτων του «Godzilla vs. Kong» έναντι 250 εκατ. δολαρίων και προφανώς της χάλασε η δουλειά…
moneyreview.gr
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News