Ο γέρο-εργάτης του Βαν Γκογκ
Πρόκειται για έναν από τους πιο πολυθρύλητους και μελετημένους ζωγράφους στην ιστορία της τέχνης. Τα έργα του Βίνσεντ Βαν Γκογκ, όταν εμφανίζονται εκτός μουσείων σε κάποια δημοπρασία, συγκεντρώνουν εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια και βέβαια την προσοχή των φιλότεχνων όλου του κόσμου. Ακόμα κι αν πρόκειται για ένα απλό σκίτσο, σχεδιασμένο με μολύβι.
Ενα τέτοιο παρουσίασε αυτή τη φορά το Μουσείο Βαν Γκογκ του Αμστερνταμ, το οποίο ανακοίνωσε πως πρόσφατα ταυτοποίησε το συγκεκριμένο σκίτσο ως αυθεντική δημιουργία του Ολλανδού καλλιτέχνη.
Το «εργαλείο» που χρησιμοποίησε μάλιστα εδώ ήταν ένα χοντρό μολύβι μαραγκού, σκιτσάροντας πάνω σε χαρτί υδατογραφίας, το οποίο αργότερα πέρασε από πάνω με ένα μείγμα από νερό και γάλα, δίνοντας έτσι ένα πιο πιο σκούρο και ματ φινίρισμα. Μιλάμε για τα χρόνια, όπου ο ζωγράφος ζούσε πάμπτωχος και μόνος, αρκετά πριν κατέβει στον φωτεινό γαλλικό νότο και δημιουργήσει τα μεγάλα του αριστουργήματα.
Παρ’ όλα αυτά, όπως έκανε πάντα, μετέφερε γραπτώς τα νέα για το σκίτσο στον αγαπημένο του αδελφό, Τεό: «Σήμερα και εχθές σχεδίασα δυο φιγούρες ενός γέρου άνδρα με τους αγκώνες στα γόνατά του και το κεφάλι στα χέρια του… Ισως κάνω μια λιθογραφία. Τι ωραίο θέαμα ο γέρο-εργάτης, με την μπαλωμένη του φόρμα και το φαλακρό κεφάλι».
Ο επικεφαλής ερευνητής του μουσείου, Τίο Μίντεντορπ, ο οποίος έκανε και την ανακάλυψη, δήλωσε τα εξής: «Αυτά τα σκίτσα από την εποχή της Χάγης είναι υπέροχο να τα βλέπεις: μπορείς να ακολουθήσεις την διαδικασία της δουλειάς του Βίνσεντ τόσο καλά… τον τρόπο που χρησιμοποιεί το μολύβι. Οποτε κοιτάς από κοντά τέτοια σχέδια, θες να πιάσεις το μολύβι και να αρχίσεις να σκιτσάρεις κι εσύ».
Με πληροφορίες από theguardian.com
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News