Life & Arts Πέμπτη 2/09/2021, 09:18 ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ ΣΠΑΝΕΑ
ΣΠΟΡ

Όταν το «επιχειρείν» συναντάει την ιστιοπλοΐα 

Όταν το «επιχειρείν» συναντάει την ιστιοπλοΐα 

Ήταν το καλοκαίρι του 1967 όταν ο Ιωάννης Β. Γουλανδρής, γνωστός στον χώρο της ιστιοπλοΐας και της ναυτιλίας ως «Big John» είδε το όνειρό του να γίνεται πραγματικότητα και να «ανοίγει» πανιά ο Διεθνής Ιστιοπλοϊκός Αγώνας Άνδρου. Από το 1967 μέχρι σήμερα η διοργάνωση συνεχίζει τη… ρότα της στον χρόνο και στα πληρώματα των στόλων της συνυπάρχουν κορυφαίοι παράγοντες και στελέχη της παγκόσμιας ναυτιλίας και της επιχειρηματικότητας με διακριθέντες αθλητές και «ανοιχτοθαλασσίτες». Η θάλασσα αποτελεί τον συνδετικό κρίκο ενώ οι ιδιαιτερότητες των ιστιοδρομιών του αγώνα «μαγνητίζουν» τους ανθρώπους που τους αρέσουν οι προκλήσεις.

Διοργανωτής όμιλος του φημισμένου αγώνα είναι ο Ναυτικός Όμιλος Άνδρου, ο οποίος ιδρύθηκε το 1957 με στόχο η νεολαία του, άρρηκτα συνδεδεμένου με τη θάλασσα, νησιού να «στεγάσει» τον ζήλο της για τον ναυταθλητισμό. Τα τελευταία χρόνια συνδιοργανωτής είναι ο Ναυτικός Όμιλος Ελλάδος. Στα πληρώματα των σκαφών, εκτός από τους ιστιοπλόους, παίρνουν μέρος και στελέχη εταιρειών.  

Όταν το «επιχειρείν» συναντάει την ιστιοπλοΐα -1
φωτ.: NIKOΛAOΣ Λ. ZAΓKAΣ 

«Η φιλοσοφία της διοργάνωσης είναι πολλαπλή. Προάγει τις αξίες μιας εταιρείας και εμπλέκονται εταιρείες ναυτιλιακές και εταιρείες με premium προϊόντα και υπηρεσίες. Η ιστιοπλοΐα ανοικτής θάλασσας είναι ένα αγώνισμα για το οποίο δεν απαιτούνται ειδικά σωματικά προσόντα. Χρειάζεται ανθρώπους με κρίση και ικανότητα να παίρνουν γρήγορες αποφάσεις. Οι… νόμοι της φύσης θυμίζουν τους νόμους των αγορών. Όπως στη θάλασσα πρέπει να πάρεις γρήγορα μία απόφαση για μία κίνηση ώστε να επωφεληθείς από τον αέρα, το ίδιο πρέπει να κάνεις και στις αγορές. Μέσα από το αγώνα κορυφαίες εταιρείες έχουν την ευκαιρία να φέρουν σε επαφή τα στελέχη τους με τον ναυταθλητισμό και με αυτόν τον τρόπο αναδεικνύονται και οι εταιρικές αξίες», δήλωσε στο «moneyreview.gr» ο ταμίας του Ναυτικού Ομίλου Ελλάδος Χριστόφορος Στράτος.          

Το αυστηρό υγειονομικό πρωτόκολλο ανάγκασε εφέτος τους διοργανωτές να μη δεχτούν μεγάλο αριθμό σκαφών. Παρόλα αυτά όμως οι περισσότερες από τις καλύτερες ελληνικές αγωνιστικές ομάδες της ανοικτής θάλασσας ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα και, με τα στελέχη μεγάλων εταιρειών να φοράνε ιστιοπλοϊκά μπλουζάκια, έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό στις δύο ιστιοδρομίες.

Για την ιστορία την πρωτιά στα αγωνιστικά την κατέκτησε το «VELOS Eurobank Private Bank Luxembourg» με τους ολυμπιονίκες Τάκη Μάντη και Παύλο Καγιαλή στο τιμόνι τους και μία πλειάδα καλών ιστιοπλόων στο πλήρωμά τους. Δεύτερο ήρθε το σκάφος «OPTIMUM 3 Samos Steamship» των Περικλή Λιβά και Νίκου Λάζου με κυβερνήτες τους Χάρη Μαυρογεώργη και Βαγγέλη Νικολόπουλο και τρίτο το «Pete» του Δούκα Παλαιολόγου, το οποίο στελεχωνόταν και αυτό από ιστιοπλόους – διαπρεπή μέλη της ελληνικής επιχειρηματικής κοινότητας.

Όταν το «επιχειρείν» συναντάει την ιστιοπλοΐα -2

Ανάμεσα στα άλλα σκάφη που αγωνίστηκαν στην κατηγορία των performance ήταν το «Bullet Total» με τον ολυμπιονίκη Δημήτρη Δεληγιάννη και τον Νίκο Σινούρη, το «Α35 Moet & Chandon» με κυβερνήτη τον έμπειρο, τόσο από αγώνες ανοικτής θάλασσας όσο και από αυτούς του τριγώνου, Γιάννη Απειρανθίτη, το «Pega Musto Goulandris Bross» με τον πολύ καλό ιστιοπλόο Δημήτρη Αλεβιζάκη, το «Aristofani UK P&I Club and UK Defence Club», τη ρότα του οποίου χάραξε ένας ιστιοπλόος με διακρίσεις στο τρίγωνο, ο Στέλιος Νούτσος, και το σκάφος «Apidalos Nafs INTL. Maritime Services» με κυβερνήτη τον Παύλο Κούρκουλο, έναν, επίσης, έμπειρο ιστιοπλόο με πολλές διακρίσεις στο παλμαρέ του. Τα περισσότερα από τα μέλη των πληρωμάτων έχουν τη δική τους ιστορία στο άθλημα με συμμετοχές σε ελληνικούς και διεθνείς αγώνες.

«Για όλους εμάς τους Ανδριώτες, η διοργάνωση αποτελεί μία γιορτή για το νησί μας. Η διαχρονική αγάπη μας για τη θάλασσα αποτελεί αιτία ώστε οι κάτοικοι της Άνδρου και οι φίλοι τους να συναντηθούν με αφορμή την κοινή αγάπη τους για την ιστιοπλοΐα», μας είπε ο Λεωνίδας Πολέμης, ο οποίος αγωνίστηκε με το σκάφος «Ποσειδών» (κυβ. Φ. Ταμβακάκης) στην κατηγορία Sport. Στα Sport πρώτευσε το «GIORGIO FURUNO Euroseas – Eurodry» με τον Olympian Κώστα Μάνθο ενώ τρίτο ήταν το «Utopia» (Κ. Μπαστιάνος).

Όταν το «επιχειρείν» συναντάει την ιστιοπλοΐα -3

Μέρος των εσόδων από τον «54 Διεθνή Ιστιοπλοϊκό Αγώνα Άνδρου» θα δοθούν στους πυρόπληκτους. Αξίζει να αναφέρουμε ότι ο Ναυτικός Όμιλος Άνδρου είναι ο μοναδικός όμιλος στην Ελλάδα που προσφέρει δωρεάν ιστιοπλοϊκή εκπαίδευση στα παιδιά. 

moneyreview.gr         

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News